Blog o pozycjonowaniu, tworzeniu stron i sklepów internetowych

Nasze działania marketingu internetowego sprawią, że będziesz bardziej widoczny w Internecie.
Ilość wejść na Twoją stronę internetową oraz zainteresowanie klientów wzrośnie.

Jak pozycjonować w Google grafika

data dodania: Marketing online

Google Grafika – czyli jak pozycjonować za pomocą grafiki w Google?


1. Co to jest Google Grafika?
2. W jaki sposób pozycjonować grafiki w Google?
3. Jakie znaczenie ma pozycjonowanie grafik?
4. W jaki sposób mogę sprawdzić skuteczność pozycjonowania grafik?
5. Najważniejsze wnioski


Jeżeli zastanawiasz się jak odszukać konkretny produkt na podstawie zdjęcia, a nie wiesz z jakiej
strony internetowej oraz od jakiego właściciela pochodzi, możesz poszukać grafiki za pomocą Google
grafika, posiadając tylko nazwę produktu bądź konkretną grafikę.

1. Co to jest Google Grafika?

Zastanówmy się, czym właściwie jest Google Grafika, jakie ma znaczenie i w jaki sposób pomaga w
pozycjonowaniu konkretnych produktów, a nawet usług. Google grafika to wyszukiwarka Google
znajdująca się pod jedną z zakładek na stronie głównej, posiada ona jednak własny adres www i jest
oddzielnym narzędziem do wyszukiwania obrazów, zdjęć oraz innych grafik. Google Grafika jako
wyszukiwarka dla klientów została udostępniona w Polsce w 2002 roku, z roku na rok jest ulepszana
względem preferencji internautów, spełniając wszystkie oczekiwania osób korzystających z
wyszukiwarki Google.

2. W jaki sposób pozycjonować grafiki w Google?

Tworząc serwis internetowy musimy pamiętać o jego optymalizacji pod względem wszystkich ich
zaleceń oraz technicznych aspektów seo. Mowa tutaj o odpowiednim pozycjonowaniu treści na
stronie w meta tagach i title oraz za pomocą stosowania słów kluczowych w treści zamieszczonej na
konkretnych podstronach. Korzystanie z pozycjonowania grafik bez pozycjonowania treści nie
przyniesie właściwych efektów. Najlepsze efekty osiągany są przy całościowym podejściu do
pozycjonowania konkretnego serwisu.

Jakie trzeba spełnić warunki, aby grafiki były odpowiednio pozycjonowane?

Jeżeli zamierzamy pozycjonować grafikę, powinniśmy zwrócić uwagę na jej pochodzenie, mowa tutaj
o unikalnych i oryginalnych grafikach, najlepiej stworzonych samodzielnie na potrzeby konkretnego
serwisu internetowego. Jeżeli jednak korzystamy z grafik wykonanych przez osoby trzecie, powinny
one pochodzić z legalnych i uznanych źródeł. Tutaj warto zwrócić uwagę na rodzaj licencji, albowiem
nie wszystkie zdjęcia można zastosować w użytku komercyjnym. Pobierając grafiki musimy mieć
prawo do ich publikowania oraz ewentualnych modyfikacji.

Z jakiego źródła pobierać grafiki do publikacji na stronie internetowej?

Jeżeli nie potrafimy bądź nie mamy możliwości samodzielnie przygotować profesjonalnej sesji
zdjęciowej z produktami czy usługami jakimi się zajmujemy, możemy skorzystać z gotowych grafik
jakie znajdują się w bankach zdjęć. Korzystając z serwisów internetowych jakimi są banki zdjęć,
powinniśmy zwrócić uwagę na opłaty jakie pobierają za ściąganie konkretnych fotografii.
W Internecie możemy wyróżnić bezpłatne oraz płatne banki zdjęć, różnią się one od siebie nie tylko
pobieraną opłatą, ale również typem licencji oraz sposobem ich wykorzystania. Banki zdjęć
udostępniają bardzo szeroką gamę grafiki w różnej tematyce, jednak należy pamiętać że nawet po
ściągnięciu na własny komputer, nie są one naszą własnością. Wybierając gotową grafikę z banku
zdjęć, stawiasz na wysoką jakość pod kątem graficznym, rezygnując tym samym z unikalności i
wyjątkowości swojej strony WWW.

Na czym polega i jak wykonać optymalizację grafiki?

Skoro wiemy już skąd możemy wziąć grafikę na stronę internetową zastanówmy się bliżej jak ją w sposób właściwy zoptymalizować, aby przyniosła zamierzony skutek. Optymalizacja zdjęć zamieszczanych na stronie internetowej powinna być podzielona na przygotowanie wstępne oraz publikację.


Zanim opublikujemy grafikę na stronie powinniśmy dokładnie zaplanować jej miejsce oraz wielkość,tak aby była odpowiednio dopasowana do zamieszczonego na stronie tekstu. Warto równieżzastanowić się nad formatem, najczęściej wybieranym formatem jest JPG, JEPG, WebP oraz AVIV.
Dwa ostatnie formaty to nowość, sprawdzają się w szczególności przy dużych grafikach, ichładowanie jest szybkie i płynne.
Kolejną kwestią związaną z zamieszczaniem grafiki na stronie www jest rozmiar i jakość. Użycie zbyt
dużych grafik wpływa na wolne ładowanie strony, co nie wpływa korzystnie na pozycjonowanie serwisu internetowego. Dlatego grafiki przed zamieszczeniem na stronie powinny być pomniejszone i dostosowane do rozdzielczości różnych urządzeń multimedialnych, natomiast wielkość poszczególnych grafik nie powinna być większa niż 200 KB.


Kiedy już wybierzemy jakość, wielkość oraz format grafiki, powinniśmy zwrócić uwagę na nazwępliku. Stosując nazwy bezpośrednio związane z zawartością grafiki oraz konkretnymi słowami kluczowymi, pozytywnie wpływamy na ich pozycjonowanie wraz z serwisem internetowym.


Powinniśmy również pamiętać o wyodrębnieniu odpowiedniego miejsca na stronie, w którym będą
umieszczane grafiki, najkorzystniejszym miejscem zawsze jest górna część strony, tam gdzie znajduje
się nagłówek. Optymalizując grafikę pamiętajmy także o prawidłowo zoptymalizowanej treści, która
powinna zawierać odpowiednie słowa kluczowe związane także ze słowami kluczowymi grafiki.
Istnieje wiele innych wskaźników, o których powinniśmy pamiętać, albowiem z serwisów
internetowych korzystają również osoby niepełnosprawne i niewidome, które podczas korzystania z
komputera korzystają ze specjalnie do tego przygotowanych programów. Dlatego opisy grafik
powinny być szczegółowe, tak aby osoby niewidome mogły sobie wyobrazić ich wizerunek na
podstawie samego opisu.


Innym ważnym elementem, który powinien być dodawany do każdej grafiki na stronie, jest tag


, jest to miejsce gdzie powinniśmy wpisać tytuł grafiki, który będzie widoczny po najechaniu bezpośrednio na konkretne zdjęcie. Odgrywa on szczególną rolę nie tylko w sytuacji, kiedy grafika nie chce się załadować, ale również jest ważną informacją dla robotów indeksujących, które za pomocą takich tagów łatwiej i szybciej indeksujące całą zawartość strony.


Do bardziej skomplikowanych elementów optymalizacji grafiki na stronie internetowej zalicza się
dane strukturalne, mowa tutaj o rozszerzonych danych, które umieszcza się w odpowiednich
rubrykach, a dzięki ich zastosowaniu możliwe jest wyświetlanie grafik w wynikach wyszukiwania. W
rozszerzonych danych warto umieścić informacje o cenie, dostępności oraz ocenie produktu,
wszystkie te elementy wpływają na korzyść optymalizacji i pozycjonowania grafiki umieszczonej na
stronie internetowej.

3. Jakie znaczenie ma pozycjonowanie grafik?

Wiele osób zastanawia pojawia się jakie znaczenie ma pozycjonowanie grafik skoro większośćużytkowników zapoznaje się ze szczegółową treścią, a grafika jest tylko informacją poglądową.
Optymalizacja i pozycjonowanie grafik umieszczanych na stronie internetowej ma coraz większe

znaczenie dla wielu branż biznesowych, mowa tutaj nie tylko o sklepach internetowych, ale również o wszystkich usługodawcach, do jakich zaliczani są także architekci, projektanci oraz fotografowie.
Potencjalni klienci zainteresowani zakupem produktu bądź skorzystaniem z usługi, w głównej mierze
kierują się wizualnymi względami, obecnie badania wskazują że wyszukiwanie produktu bądź usługi
za pomocą grafiki internetowej, to niemalże 30% wszystkich wyszukiwani na całym świecie.

4. W jaki sposób mogę sprawdzić skuteczność pozycjonowania grafik?

Zastanówmy się czy istnieje jakiś realny sposób na sprawdzenie skuteczności pozycjonowania grafik.
Tego rodzaju działania możemy wykonać za pomocą narzędzia Google Search Console, w którym
przechodzimy do zakładki skuteczność i wybieramy typ wyszukiwania, w tym przypadku grafikę
internetową. To narzędzie pozwala na uzyskanie odpowiednich danych, porównanie okresów oraz
sprawdzenie realnych wyników, jakie daje nam umieszczanie grafik na stronie internetowej.

5. Najważniejsze wnioski

Niezależnie od tego jaki serwis internetowy prowadzisz, pamiętaj o prawidłowej optymalizacji treści
oraz grafiki. Obecnie wyszukiwarka grafik jest wysokiej jakości narzędziem internetowym, za pomocą
którego można dotrzeć do zdecydowanie większej liczby potencjalnych klientów. Za pomocą
wyszukiwarki Google Grafika można zaoszczędzić wiele czasu, zamiast szukać produktów w
konkretnych sklepach internetowych, wystarczy znaleźć produkt właśnie w wyszukiwarce Google
Grafika. Optymalizacja SEO pod względem grafiki przy pomocy wyżej wymienionych porad to
dodatkowy ruch na stronie oraz gwarantowany sukces w biznesie.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close