Aktywuj pozycjonowanie firmy  w Google. 

Każdego dnia miliony osób szukają w internecie usług, produktów czy informacji jakie ich interesują.
Daj się odnaleźć w sieci dzięki pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie stron - oferta

Dokładne zrozumienie tego, czym jest pozycjonowanie, to zawsze klucz do udanej współpracy pomiędzy przedsiębiorcą a specjalistą od pozycjonowania. Jest to bowiem zupełnie nowe podejście do promowania serwisów internetowych, które nie posiada żadnego bliskiego historycznego odpowiednika. Można nawet powiedzieć, że jest to filozofia bycia w Internecie, którą wyewoluowana naturalnie wraz ze wzrostem popularności wyszukiwarek internetowych.

Klasyczna reklama próbuje przekonywać potencjalnego klienta. Proces pozycjonowania nastawiony jest na przekazanie informacji o firmie, jej produktach czy usługach a także aktywuje Cię na wysokich pozycjach w Google. Ma to kluczowe znaczenie dla jej sukcesu i wcale nie jest działaniem unikalnym dla Internetu. Klasyczne firmy działające tylko w świecie realnym podejmują dokładnie takie same działania.

Mamy tutaj chociażby:

  • lokalizacje w centrach miast, gdzie firmę może zauważyć wiele osób;
  • umiejscawianie firm przy szlakach komunikacyjnych;
  • poszukiwania tak zwanej „kotwicy”, czyli otwieranie siedziby obok bardzo popularnego, uczęszczanego podmiotu;
  • grupowanie podmiotów, dzięki któremu kilka firm z tej samej branży przyciąga więcej ludzi pomimo konkurowania z sobą;
  • reklamy outdoor pozwalające identyfikować firmę z daleka.

Kiedy świat komercji przeniósł się do Internetu, zaczęto podejmować podobne działania, chociaż tutaj nie ma już bezpośredniej możliwości zlokalizowania się w centrum Internetu, bo takiego nie ma, a wszelkiego rodzaju grupowanie się po prostu nie działa. Można oczywiście umieszczać swoje reklamy w popularnych miejscach i rozsyłać ludziom po skrzynkach poczty elektronicznej maile-ulotki, ale internauci robią z nimi to samo, co my zwykle robimy z papierowymi ulotkami – zobaczymy je i po chwili nie pamiętamy, co na nich było.

Pozycjonowanie stron www jest w stanie zidentyfikować jeden ważny węzeł drogowy w Google.

Są nim wyszukiwarki internetowe. Są one niczym punkty informacji turystycznej. Restaurator chce, by punkt tego typu informował o jego restauracji. Dzięki temu turysta ma szansę go odwiedzić. Turysta jest jak internauta – po prostu nie wie, jakie ma w danym miejscu opcje.

Szukając produktów i usług internauta udaje się do wyszukiwarki i pyta ją, w jakie miejsce może się udać, by zaspokoić swoje potrzeby. Wyszukiwarka zwraca mu zazwyczaj tysiące, jeśli nie miliony możliwości, więc w naturalny sposób internauta bierze pierwsze kilka wyników z listy i sprawdza, co te firmy mają mu do zaoferowania. Jest to mechanizm banalnie prosty i intuicyjny, w pełni naturalny i niewymuszony, pozbawiony elementu perswazji i narzucania się ze swoją ofertą. To internauta odkrywa firmę, a nie ona mu się prezentuje. A przynajmniej takie wrażenie odnosi internauta.

Aktywuj pozycjonowanie w Google i ciesz się wysokimi pozycjami dzięki którym znajdą Cię nowi Klienci.

System pozycjonowania stron www

Zapewnienie serwisowi internetowemu dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest proste, ponieważ wymaga zbudowania wiarygodności. Istnieje możliwość kupowania linków sponsorowanych, które pojawią się ponad wynikami właściwego wyszukiwania z oznaczeniem, że są to linki sponsorowane i takie narzędzie często wykorzystuje się jako wsparcie dla klasycznego pozycjonowania, ale jest ono znacznie mniej efektywne kosztowo i do tego nie spełnia funkcji informacyjnej. Internauta wie, że ma do czynienia z reklamą, więc pomija te wyniki lub ich nawet nie zobaczy, ponieważ narzędzia do eliminowania reklam w przeglądarkach internetowych użytkowników wyłączają widoczność takich wyników.

Czym jest SEM?

(ang. Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach)

SEM są to działania w internecie polegające na promocji stron www poprzez zwiększenie ich widoczności w naturalnych (organicznych), ale także płatnych wynikach wyszukiwania np. dzięki kampaniom reklamowym Google AdWords, czy pozycjonowaniu stron internetowych.

 

 

Pozycjonowanie będzie skuteczne, jeśli dobrane zostaną odpowiednie frazy

W każdej sytuacji tą reklamę w internecie wykonuje się w oparciu o starannie wyselekcjonowane frazy i słowa kluczowe, które najlepiej pasują do firmy klienta i dają szansę na pokonanie konkurencji.

Współpraca przy pozycjonowaniu ma charakter partnerski. Podjęcie decyzji o pozycjonowaniu oznacza konieczność wdrożenia specjalnego mechanizmu działania:

  1. Zapoznanie się z klientem – na tym etapie klient musi poznać mechanizmy działania firmy pozycjonującej, a specjaliści SEM/SEO muszą poznać profil klienta, charakterystykę jego działalności oraz oczekiwane rezultaty pozycjonowania. Na tym etapie często możliwe jest już ogólne określenie realnych kosztów współpracy.
  2. Analiza i dobór fraz – ustalane są frazy, w oparciu o które będzie prowadzone pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli to mają być frazy lokalne np. z dodatkiem miast Konin czy Poznań wówczas potrzebna jest analiza konkurencji w tej właśnie okolicy. Wstępne pomysły zderzane są z realnymi szansami sukcesu na rynku.
  3. Audyt – badana jest jakość strony internetowej klienta i wszystkich stron z nim powiązanych. Badaniu podlegają także linki, jakie w punkcie wyjścia prowadzą do klienta.
  4. Budowanie pozycji – optymalizowana jest Internetowa strona działalności firmy klienta, tworzona jest sieć wartościowych linków do jego treści i cały czas prowadzi się monitoring efektów działań w celu ich bieżącej korekcji.

Szczegóły współpracy mogą być bardzo różne. Często pierwszym działaniem jest zbudowanie dla klienta strony od nowa, kiedy indziej należy zlikwidować jego dotychczasowe próby pozycjonowania lub skierować je na zupełnie inne tory. Nieprofesjonalne, wykonywane samodzielnie SEO może przynosić odwrotne efekty.

Różnice między seo(pozycjonowanie) a sem

Ten proces reklamy jest działaniem nastawionym na efekty i jego wielką zaletą jest to, że te efekty mogą być zawsze w prosty sposób śledzone. Posiadamy pełną wiedzę odnośnie pozycji promowanych fraz oraz skuteczności ściągania klientów za ich pomocą. Dlatego wszystkie podejmowane działania są świadome, a ich koszty można natychmiast poddawać ocenie. Dzięki temu jest nie tylko skutecznym narzędziem promocyjnym, ale jest też narzędziem bezpiecznym, gdyż jego koszty można łatwo kontrolować i działania nieprzynoszące pozytywnych rezultatów to tylko niewielki margines.

Wysokie pozycje w Google dzięki pozycjonowaniu stron

Wysokie miejsce w wyszukiwarce dla konkretnych fraz jest tak ważne z 3 głównych powodów:

  • Wszyscy szukamy w Internecie - to wcale nie przesada. Raporty odnośnie polskiego rynku mówią, że miesięcznie z usług tylko największej wyszukiwarki na świecie, Google, korzysta aż 30.000.000 osób w naszym kraju. Jest to gigantyczna ilość osób, praktycznie wszyscy uczestnicy rynku, więc nie można pomijać tego kanału docierania do nich.
  • To nie jest reklama - według różnych statystyk około połowa wszystkich polskich internautów, a według niektórych doniesień blisko 2/3 osób, korzysta z różnego rodzaju narzędzi mających na celu blokowanie treści reklamowych, także tych rozpowszechnianych za pomocą portali społecznościowych. Czasami nawet Facebook jest całkowicie zablokowany, do użytkowników nie docierają reklamy pojawiające się na strony internetowe, a polski internauta może nawet nie pamiętać, czym jest pop-up. Reklama jest przez nas aktywnie zwalczana i nikt jej już od dawna nie wierzy. Działania SEO nie są reklamą, chociaż zawiera także elementy reputacyjne, ponieważ wiemy, że wyszukiwarki szukają dla nas najlepszych wyników i ufamy, że to właśnie robią.
  • Skuteczność i efektywność - pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią promocji elektronicznej ze względu na to, że jest zadziwiająco skuteczne i do tego generuje minimalne koszty w odniesieniu do rezultatów. Możliwe jest to dzięki temu, że wiele działań prowadzonych w tym kierunku może być skupionych na samej firmie i jej stronie internetowej, dzięki czemu wymagane wysiłki są minimalne. Co więcej, zawsze dociera do tych osób, do których powinno. Z efektami pozycjonowania zetknie się tylko też użytkownik Internetu, który aktywnie poszukuje rzeczy promowanych. Jest to najskuteczniejsze możliwe targetowanie treści promocyjnych.
To jest promocja oparta na wiedzy

Nie jest to bynajmniej buzzword świata marketingu. Do skutecznego pozycjonowania w Google potrzebne jest odpowiednie rozeznanie rynku oraz umiejętność zmierzenia siły na zamiary.

Pozycjonuj się lokalnie

Pozycjonowanie oparte jest zawsze o pieczołowicie dobrane słowa i frazy kluczowe, które nie tylko dobrze oddają charakter prowadzonej przez zleceniodawcę działalności (np. „fryzura na wesele”, „serwis komputerowy”), nie tylko odnoszą się do miejsca świadczenia usługi, jeśli takie ma zastosowanie w danym przypadku, ale wybierane są tak, by nie kolidować z innymi firmami promującymi się na rynku. Niewielka firma nie wygra z molochem, ale może znaleźć swoje nisze, w których go wyprzedzi, a na pewno może pokonać rywali ze swojego przedziału wagowego.

Istota pozycjonowania stron www

Są to działania optymalizacyjne SEO zgodne z zaleceniami Google mające na celu zasugerowanie wyszukiwarkom internetowym z Google na czele, że promowana przez nas strona internetowa jest tym, czego poszukuje użytkownik. Nie pojawiają się tutaj żadne nieetyczne czy wprowadzające kogokolwiek w błąd działania. Celem wyszukiwarek internetowych jest dostarczanie ich użytkownikom najbardziej wartościowych wyników wyszukiwania, czyli najlepszego adwokata w Warszawie, najlepszego sklepu komputerowego w Krakowie lub chociażby najbardziej godnej odwiedzin restauracji w Radomiu. W dzisiejszym świecie coraz częściej chodzi też po prostu o produkt czy usługę dostępną w Internecie.

Każdy z przedsiębiorców prowadzących takie i w zasadzie wszystkie inne rodzaje firm dąży do tego, by zaoferować swoim klientom najlepsze produkty i usługi z najlepszymi warunkami ich świadczenia. Dzięki pozycjonowaniu ma szansę na dotarcie do Klienta, ponieważ przekonuje wyszukiwarkę, że jego propozycja w ogóle istnieje, a potem pokazuje jej, że warto właśnie ją zaproponować potencjalnemu klientowi.

Pozycjonowanie stron można nazwać obiektywną formą informacji

Współczesny potencjalny klient jest wyczulony na fałsz i wszelkiego rodzaju reklamy w sposób do tej pory niespotykany. Nie ma charakteru zachwalania produktu, a nawet budowania wizerunku marki. Efektem pozycjonowania jest wskazanie potencjalnemu klientowi, że istnieje możliwość i możliwość tę znajdzie pod zaproponowanym mu przez wyszukiwarkę (nie przez reklamodawcę!) adresem. Internauta zostaje poinformowany i ceni sobie uzyskaną informację. Podświadomie nadaje jej także rangi uznając, że im wyżej zamieszczony został dany wynik wyszukiwania, tym kryjąca się pod nim strona w lepszy sposób spełni jego oczekiwania.

Jakiej stronie internetowej zaufa wyszukiwarka Google?

To nie o zaufanie internauty trwa tutaj walka. Celem pozycjonowania jest ściągnięcie potencjalnego klienta na stronę internetową, co odbywa się zanim jeszcze będzie on mógł sobie wyrobić jakąkolwiek opinię o firmie. Żeby to się stało, przekonany musi zostać robot wyszukiwarki.

Zastanawialiście się kiedyś jak działają algorytmy wyszukiwarki Google?

Sztuczna inteligencja robotów wyszukiwarek dba o to, by oferować tylko wartościowe treści w wynikach wyszukiwania. Przekonanie robota, że strona Internetowa jest źródłem wiedzy i wartości, których internauta poszukuje, jest wyjątkowo proste. Wystarczy zamieścić na niej jakiekolwiek treści związane z poszukiwanym przez internautę tematem. Osiągnięcie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania wymaga już odpowiedniego skonstruowania strony WWW od strony technicznej, na przykład poprzez odpowiednie tytuły i mechanizmy linków wewnętrznych, jak również wpisania jej w szerszy kontekst środowiska wiedzy.

Współczesne roboty wyszukiwarek analizują już nie tylko treść na stronie internetowej, ale także sposób korzystania z niej internauty i co ma kluczowe znaczenie dla pozycji strony, linki do niej z innych serwisów i jakość takich linkujących serwisów. Nieodłącznym elementem usługi pozycjonowania jest zawsze wpisanie strony klienta w kontekst wartościowych odniesień. Roboty są w stanie oceniać jakość proponowanych treści i to robią.

Pozycjonowanie – naprawdę warto

To obecnie zdecydowanie najbardziej efektywna forma promocji stron internetowych. Jest to reklama bez reklamy, ponieważ za jej sprawą potencjalny klient dostaje dosłownie to, czego szuka i nic nie jest mu nachalnie sugerowane. To po prostu działa, a możliwe jest to ze względu na typowe zachowania konsumentów:

  • Niemal każdy internauta korzysta z wyszukiwarki Google, a większość z nich ma też konto na Gmailu;
  • Z roku na rok drastycznie rośnie liczba odwiedzin stron internetowych z urządzeń mobilnych;
  • Polski klient sprawdza oferty produktów i usług online, nawet jeśli właśnie stoi w sklepie;
  • Użytkownicy produktów i usług wydają o nich opinie, którym można zaufać;
  • Typowy klient najpierw zajrzy do Internetu zanim wyjrzy za okno i sprawdzi okoliczne firmy.

Powyższy opis nie jest teoretyczny. Zaczepiona na chybił-trafił osoba na ulicy rozpoznałaby te zachowania u siebie, a większość osób oferujących produkty i usługi w sieci może podpisać się pod wszystkimi tymi kwestiami lub przynajmniej ich znakomitą większością.
Internet nie jest już nowością i dodatkiem – dzisiaj to podstawowe narzędzie, od którego wszystko się zaczyna. Dobra pozycja w wyszukiwarce sprawia, że produkty i usługi nie tyle są widoczne, co są pierwszym wyborem. To z nich korzysta się bez wysiłku, a alternatywy trzeba dopiero poszukać, wysilić się.
Proces pozycjonowania to ciągła walka z innymi o dobre miejsce, więc podstawowe działania trzeba podjąć już dzisiaj tylko po to, by nie zostać zdeklasowanym.

Wyszukiwarka Google

Wyszukiwarka to Google. Chociaż ten serwis jest tylko jednym z całej masy podobnych narzędzi, jest to prawdziwy hegemon rynku.

Prowadzone badania zachowań polskich internautów pokazują, że co najmniej 90% wszystkich zapytań w wyszukiwarkach trafia właśnie do Google,
a są statystyki mówiące i o 98%.

Trudno się temu dziwić. W końcu Google to najlepiej dopasowane odpowiedzi na nasze wyszukania, a czasami nawet pytania.
Dzięki Answer Box można Google o coś zapytać niczym drugą osobę i wyszukiwarka nam odpowie. Sam tekst to tylko początek. Google ma dla nas mapy, filmy, obrazy i nawet wybór najciekawszych wiadomości dopasowanych do naszego gustu.
Tak wielki zasięg mechanizmu sprawia, że oparcie o niego swojej promocji to konieczność. Google pozwala skorzystać z dwóch uzupełniających się opcji:

  1. Wyników organicznych;
  2. Płatnych linków.

Wyniki organiczne to linki, które Google uznało za najlepsze dla danego zapytania. Poprzez odpowiednie działania można przekonać Google, że to nasza strona najlepiej spełni oczekiwania internauty. Wyników jest 10 na stronie, a celem pozycjonowania jest top3. AdWords, płatne linki, wyświetlają się obok wyników organicznych i nad nimi. Tu nie potrzeba wysiłku – umieszczenie reklamy jest darmowe, ale każde kliknięcie na nią powoduje koszty dla reklamowanej strony.

 

Pozycjonowanie – reklamą przyszłości?

Najmłodsze pokolenie internautów, ale też ludzie w wieku 20-30 lat, łączy jedna kwestia – nienawidzą reklam. Nie wierzą im. Dlatego tak istotnym narzędziem staje się reklama, która nie jest reklamą, czyli pozycjonowania. Wysokie miejsce w wyszukiwarce to coś, czemu się powszechnie ufa, a zasięg wyszukiwarek, czyli ilość osób korzystających z
nich na co dzień, jest ogromny.
SEO samo w sobie nie jest łatwe, bo nigdy do końca nie wiadomo, na jakich kryteriach opiera się decyzja wyszukiwarki. Co więcej, na początku rezultaty nie są oszałamiające, przez co podejście może wydawać się drogie. Tym niemniej, dobra widoczność serwisu jest inwestycją w przyszłość, ponieważ krok po kroku zdobywa się coraz lepszą pozycję, wyższą od konkurencji. Trzeba tylko dbać o stosowanie najnowszych technologii i przestrzeganie reguł.

SEO (potocznie zwane pozycjonowaniem) to:

  • Budowanie kapitału i reputacji

Kiedy akcja marketingowa się kończy, nic po niej nie zostaje. Pozycjonowanie buduje wizerunek firmy w Internecie, zapewnia jej rozpoznawalność, a raz zdobyta pozycja w wyszukiwarkach procentuje coraz bardziej. Z czasem wydatek na pozyskanie klienta jest
coraz mniejszy.

  • Koszty w ryzach

Kampanie internetowe są bardzo tanie w porównaniu z tradycyjnymi metodami docierania do klienta. Zwłaszcza w przeliczeniu na koszt jednego nowego klienta cena jest zaskakująco niska. Co więcej, wydatki na pozycjonowanie można cały czas kontrolować i dopasowywać do potrzeb oraz możliwości.

  • Efekt od zaraz

Walka o wyniki organiczne rozkręca się powoli, ale dołożenie do tego kampanii AdWords pozwala na natychmiastowe przyciągnięcie klientów.

  • Znakomity zasięg

Z Internetu korzystają dzisiaj praktycznie wszyscy, a na pewno osoby z pieniędzmi na towary i usługi. Inwestowanie w promocję w wyszukiwarkach internetowych pozwala w dodatku dotrzeć do idealnej grupy docelowej, ponieważ jest ona identyfikowana po prostu poprzez pryzmat tego, co internauta wpisał w wyszukiwarkę. Narzędzia typu Google Keyword Planner pozwalają się skupiać na najważniejszych frazach odpowiednio je identyfikując.

  • To klient znajduje Ciebie

Dzięki pozycjonowaniu role się odwracają. To internauta szuka, a firma odpowiada. Skończyły się czasy nagabywania. Klient szuka „aparaty lustrzanki”? Strona z aparatami wyskoczy na pierwszym miejscu wyników. A może „sprzęt audio Warszawa”? Jedno kliknięcie i lista sklepów jest gotowa.

Pozycjonowanie – link building

Wyszukiwarki oceniają strony internetowe i przyznają im ranking w zależności od tego, jak strony są zbudowane, ale w praktyce ważniejsze jest to, jakie strony linkują do promowanego serwisu. Budowanie sieci odnośników, czyli link building, to najbardziej pracochłonna i trudna część pozycjonowania, a zarazem jego najważniejsza część.
Profesjonalna usługa promocyjna oferuje publikowanie linków na wartościowych stronach branżowych oraz w serwisach autorskich, dzięki którym widoczność strony się poprawi. Proces tworzenia bazy linków wymaga analizy obecnego profilu linkowego, usunięcia elementów mogących stanowić obciążenie dla witryny oraz zbadania profili linkowych konkurencji.

Analiza pozwala odpowiedzieć na pytania:

  1. Jak prezentuje się struktura linków (nofollow / dofollow, tekstowe / obrazkowe itp.)?
  2. Jakie są tematy linków?
  3. Ile jest linków i jaka jest ich jakość?
  4. Jakie anchory tekstów są wykorzystywane?

Dopiero z taką wiedzą można zbudować bezpieczną oraz skuteczną strategię promocji.

Pozycjonowanie – monitoring i ewaluacja kampanii

Musi mieć charakter adaptacyjny, co oznacza:

  • nieustanny monitoring;
  • raportowanie efektów promocji;
  • ewaluację i reakcję.

W ustawicznym badaniu jakości kampanii promocyjnej wykorzystywane są wszystkie adekwatne narzędzia, takie jak Google Search Console czy Google Analytics. W specjalnych, regularnych raportach informacje o działaniach i ich efektach otrzymuje osoba najbardziej zainteresowana – właściciel promowanej witryny.

W wyniku ewaluacji efektów pozycjonowania możliwe jest lepsze dopasowanie wysiłków do realiów rynkowych.

Przez cały czas prowadzenia SEO klient ma dostęp do narzędzi monitorujących wszystkie promowane frazy.

Dzięki procesowi pozycjonowania aktywujesz swoją firmę w Google i potencjalni Klienci Cię zobaczą.

Narzędzia monitoringu kampanii: Google Search Console i Google Analytics

Są to narzędzia stworzone przez Google w celu monitorowania i poprawiania wysiłków z zakresu pozycjonowania. Pierwsze z nich pozwala śledzić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania dla danej frazy. Pomaga też w lepszym dostosowaniu wysiłków.
Drugie z narzędzi daje szczegółowy wgląd w ruch na stronie i pozwala generować rozległe raporty dające pojęcie o tym, jak skuteczniej tworzy treści interesujące potencjalnych klientów.

Kolejnym narzędziem zawartym w Google Ads służącym do sprawdzania ilości wyszukiwań określonej frazy kluczowe jest Keyword Planner, dzięki niemu możemy ocenić czy warto daną frazę pozycjonować.

Pytania i odpowiedzi dotyczące usługi pozycjonowania stron (SEO)

Czy pozycjonowanie należy traktować jako reklamę?

Z punktu widzenia firmy jest to reklama i to niewiarygodnie skuteczna a zarazem tania. Dzięki niej możliwe
jest uzyskanie większej liczby odwiedzin od dobrze wyselekcjonowanych klientów oraz uzyskanie celu w postaci większego zaangażowania klientów na stronie. Mowa tutaj o przeglądaniu oferty, dokonywaniu zakupów czy wypełnianiu formularzy kontaktowych. Z drugiej strony, proces pozycjonowania nie jest odbierany przez internautów jako reklama, ponieważ nie ma tu elementu bezpośredniego promowania produktu czy usługi. Klient poszukuje i klient otrzymuje odpowiedź na swoje zapytanie. W jego oczach jest to zjawisko neutralne, czyli wiarygodne.

Jak kampanie AdWords wpływają na pozycjonowane strony?

Kampanie linków sponsorowanych, tak zwane kampanie Adwords, oferowane są zazwyczaj w tandemie z klasycznym pozycjonowaniem (SEO). Są to jednak działania, które nie mają bezpośredniego wpływu na siebie nawzajem. Stanowią dla siebie uzupełnienie.
SEO jest działaniem o profilu strategicznym. Wymaga ono stworzenia odpowiedniej, nowoczesnej,
responsywnej i dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. Jest to jednak jedynie początek, ponieważ strona musi posiadać wartościowe treści i ich zawartość musi być realnie doceniona przez internautów. Wyszukiwarki mierzą czas kontaktu internauty z treściami i jego zachowania wobec nich.
Do tego koniecznym elementem jest budowanie prestiżu strony i całej marki poprzez sieć odniesień do innych, wartościowych stron. Baza linków ma ogromne znaczenie. To wszystko jest zadaniem nierzadko na lata, a klienci potrzebni są od zaraz. Dlatego właśnie kampanie pozycjonowania uzupełnia się przez AdWords, płatne reklamy, których efekt jest natychmiastowy, chociaż jednorazowy. Stanowią one idealny sposób na promocję w czasie, kiedy samo pozycjonowanie stron nie wystarcza do uzyskania odpowiedniego zasięgu.

Kiedy wpiszę nazwę mojej firmy, jest pierwsza w wynikach. Co tu jeszcze pozycjonować?

Gratulacje, ale ilu potencjalnych klientów poszukuje nazwy firmy? Zdecydowanie więcej osób chce „komputery
Poznań”, „tanie wycieczki do Egiptu” albo „impreza sylwestrowa Zakopane”. Takie osoby nie celują w żadną konkretną firmę i liczy się dla nich produkt, który mogą dostać w wielu miejscach. Zadaniem pozycjonowania jest to, by firma pojawiła się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania właśnie po wpisaniu takiej frazy – czegoś związanego z działalnością firmy i jej produktami lub uslugami. Pozycjonowanie stron pozwala zdobywać zupełnie nowych klientów.

Czy można uzyskać gwarancję osiągnięcia topowej pozycji?

Odpowiedź brzmi nie. Pozycjonowanie ma charakter wyścigu pomiędzy wieloma konkurującymi podmiotami, starającymi się osiągnąć jak najwyższe miejsce. Dlatego profesjonalny specjalista od SEO nigdy nie obieca pierwszego miejsca dla popularnej frazy, a nawet tak zwane frazy długiego ogona mogą być nieosiągalne. Zawsze może znaleźć się podmiot, który wykorzysta zasoby niewspółmiernie duże do zysku płynącego z wysokiej pozycji. Tym niemniej, stała współpraca z dobrym ekspertem od SEO oznacza stały wzrost rankingów przy niewielkim koszcie konwersji, czyli zdobycia klienta.

Kiedy należy zacząć się pozycjonować: po zbudowaniu nowej strony internetowej, czy wcześniej?

Strona internetowa to wizytówka firmy w sieci. Ten truizm nie wyczerpuje jednak zadań, jakie powinna pełnić
witryna. Obecnie priorytetem ma być dla niej nie tyle ładny wygląd, co funkcjonalność i dobra optymalizacja. Wyszukiwarki mają bardzo ściśle określone, chociaż nie zawsze w pełni jawne oczekiwania wobec stron internetowych i musza one być do nich dostosowane, by uzyskać odpowiednią pozycję.
Nie oznacza to, że gotowa strona internetowa nie może być dostosowana do potrzeb wyszukiwarek. Zazwyczaj
jednak znacznie bardziej skomplikowanym zadaniem jest przekształcanie gotowego już tworu niż przygotowywanie
nowego. Czysta karta pozwala na dowolne wybranie technologii, skorzystanie z optymalnego ystemu CMS i dostosowanie wszystkich późniejszych treści do optymalnego szablonu.

Co będzie dobrym wstępem do promocji strony?

Promowanie strony musi zawsze opierać się o strategię. Jest to działanie skomplikowane i wielotorowe, więc
trzeba bardzo dokładnie określić oczekiwania i możliwości. Najlepiej jest to zrobić w oparciu o bezpośrednią rozmowę pomiędzy przedstawicielem firmy i specjalistą SEO. Pierwsze przygotowanie strategii zajmuje około 2 dni roboczych, chociaż oczywiście będzie ona potem cały czas ewoluowała w zależności od jej efektów.
Dobrym pomysłem na start jest wypełnienie formularza kontaktowego, co ułatwia specjalistom od pozycjonowania (SEO) przygotowanie do pierwszej rozmowy.

Kiedy można się spodziewać pierwszych efektów pozycjonowania?

Bardzo trudno jest odpowiedzieć na pytania odnośnie dokładnych wyników pozycjonowania. Jest to bowiem
działanie, które stanowi element wielkiego systemu wysiłków całego Internetu. My działamy i inni działają, a warunki gry ciągle się zmieniają. Dla mało popularnych fraz wyniki pojawiają się niemal natychmiast, ale jeśli konkurencja jest duża, trzeba się nastawić na powolną ewolucję.
Specjaliści SEO są w stanie zaoferować wyniki w ciągu kilku dni, jeśli strona, z którą pracują, jest odpowiednio
przygotowana do pozycjonowania. Na froncie najtrudniejszych, ale zarazem najbardziej zyskownych fraz uzyskanie realnego rezultatu, czyli miejsca w top10 wyników, może zająć nawet kilkanaście miesięcy.

Z jakich metod korzysta się przy pozycjonowaniu?

W pracy specjalisty od SEO kluczowe jest korzystanie z zaaprobowanych przez Google mechanizmów. Jest wiele
dróg na skróty, które jednak prędzej czy później zostają wykryte, po czym strona jest blokowana i cały wysiłek idzie nan marne.
Stosowanie bezpiecznych technik daje gwarancję uzyskiwania coraz lepszych wyników z czasem. Jest to głównie
optymalizacja samego serwisu, zamieszczenie na nim wartościowych treści, interakcja z użytkownikami strony, jak również budowanie wartościowej sieci odniesień do strony w Internecie.

Jak wiele słów kluczowych należy wybrać do promowania?

Odpowiednia ilość wyrażeń kluczowych zawsze zależy od kilku czynników:

  • Branży klienta;
  • Skali działania klienta;
  • Konkurencji na rynku;
  • Oczekiwanych rezultatów.

Są firmy, dla których promuje się 5-10 fraz kluczowych, a są firmy, które potrzebują ich ponad 100. Strategia zawsze ewoluuje z czasem.

Co jeszcze można zrobić dla lepszych efektów promocji?

Pozycjonowanie powinno być jednym, ale nie jedynym elementem promocji. Rozmowa o strategii pozycjonowania zawsze obejmuje także sugestie innych działań dla klienta, w tym zwłaszcza aktywności w przestrzeni, w której mogą pojawiać się potencjalni klienci. Takie podejście sprawia, że rośnie rozpoznawalność marki i internauta może być bardziej skłonny do kliknięcia w link na niższym miejscu wyników wyszukiwania.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU