Skorzystaj z darmowej wyceny pozycjonowania

Home / Pozycjonowanie stron - cennik

Wiesz ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Google? Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?
Dowiedz się, jakie są ceny SEO?

Poprzez pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych specjalista SEO jest w stanie zaoferować klientowi korzyści pojawiające się w kilku różnych systemach odniesienia. Aby dowiedzieć się ile faktycznie kosztuje pozycjonowanie strony www w Google należy zapoznać się z poniższym tekstem żeby mieć przynajmniej namiastkę czynników jakie wpływają na wycenę pozycjonowania stron. Konkurencja w danej branży jest jednym z najważniejszych czynników generujących koszty podczas wyceny pozycjonowania. Jeśli jest wysoka trzeba stosować mocne, drogie linki z wielu unikalnych adresów oraz pisać wiele contentu gdzie umieszczane będą słowa kluczowe na jakich nam najbardziej zależy.

Cennik, cena pozycjonowania stron

Nasz cennik jest stosunkowo niski w  porównaniu z innymi.
Oferta pozycjonowania w Google to tak naprawdę:

  • Zwiększenie obrotów firmy, zdobywanie nowych klientów i ekspansja na rynku;
  • Skuteczna walka z konkurentami i uzyskiwanie przewagi rynkowej;
  • Budowanie renomy firmy oraz poprawianie wizerunku marki.
  • Zwiększenie obrotów firmy, zdobywanie nowych klientów i ekspansja na rynku

Jest to cel pierwotny pozycjonowania, którego nie należy mylić z celem szczegółowym, celemoperacyjnym, którym naturalnie jest wysokie miejsce w wynikach naturalnych danej wyszukiwarki internetowej.

Pozycjonowanie stron cennik - ile kosztuje pozycjonowanie w Google?

Zaprezentujemy teraz poniżej odpowiedź na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google i na co składa się ten koszt.

Powiedzmy, że agencja x pobiera miesięcznie 1500 zł na pozycjonowanie. W skład tej kwoty wchodzi naturalny podział na wydatki i zarobek dla agencji. Zakładając, że 1000 zł zostanie przeznaczone na linki i treści w pierwszych kilku miesiącach, możemy powiedzieć, ze to uczciwe podejście do oferty pozycjonowania. Są jednak agencje, które stosują dużo mniej korzystny podział dla klienta. Z czasem i w zależności od działań konkurencji te kwoty mogą się zmieniać w górę lub w dół. To już jest zadanie firmy SEO aby skutecznie nimi tasowała dla dobra pozycjonowanej strony.
Reasumując ciężko jest określić jednoznacznie ile kosztuje pozycjonowanie sklepu czy strony w Google.

Wielu klientów podczas pierwszej rozmowy pyta o pozycjonowanie w Google i jakie to są koszty. To zależy od branży jaką prezentuje dana strona czy sklep internetowy i konkurencji w niej. Również od tego czy to ma

30.000.000 osób -> tylu unikalnych użytkowników posiada polska wersja wyszukiwarki Google w ciągu każdego miesiąca

95% -> taki odsetek osób korzystających z wyszukiwarki Google korzysta z pierwszej strony wyników, kiedy poszukuje towarów i usług 28.500.000 osób -> tyle osób liczy sobie potencjalna grupa klientów firm korzystających z usług pozycjonowania, a reszta może do nich dotrzeć innymi sposobami 1.500.000 osób -> do jedynie tej grupy docierają firmy, które nie korzystają aktywnie z pozycjonowania. Cena pozycjonowania stron w Google jest bardzo różna, uzależniona od konkurencyjności fraz kluczowych.

Przykładowy koszt pozycjonowania strony w Google

Wyszukiwalność / miesiąc

Cena /
pozycje 1-3

Cena /
pozycje 4-7
Cena /
pozycje 8-10

0 - 200

od 39 zł od 29 zł od 19 zł

201 - 500

od 49 zł od 39 zł od 29 zł

501 - 1000

od 59 zł od 49 zł od 39 zł

1001 - 2000

od 69 zł od 59 zł od 49 zł

2001 - 5000

od 79 zł od 69 zł od 59 zł

powyżej 5000

 indywidualna wycena  indywidualna wycena  indywidualna wycena

* Podana cena w powyższej tabeli jest przykładowa i wybrana z różnych branż. Fraz w zestawieniu powinno być minimum 5, jednak najkorzystniej jest wybrać minimum 10 fraz kluczowych, wówczas cena za pojedyńczą pozycjonowaną frazę staje się zdecydowanie niższa.

Cena podana w tabeli jest netto i obowiązuje w 2023 roku.

Te statystyki w cenniku SEO prezentują się jeszcze bardziej dosadnie, jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak traktowane jest konkretne miejsce w wynikach wyszukiwania. Wiele zależy tutaj oczywiście od konkretnej branży i danego wyszukiwania szczegółowego, ale jeśli uwzględnić kilka badań i wyciągnąć z nich średnia, dowiadujemy się, że:

  1. 50% osób otwiera pierwszy wynik wyszukiwania
  2. 35% osób otwiera drugi wynik wyszukiwania
  3. 30% osób otwiera trzeci wynik wyszukiwania

Kolejne wyniki wyszukiwania są oglądane przez co najwyżej co 5 internautę każdy. Jedna osoba zwykle otwiera więcej niż jeden odnośnik. Trzeba pamiętać, że współczesny internauta zazwyczaj otwiera hurtowo 3-5 pierwszych wyników wyszukiwania, ale jeśli znajdzie produkt już za pierwszym razem, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że nawet jeśli porówna ofertę z innymi wynikami wyszukiwania, jego porównanie ograniczy się do co najwyżej 1-2 kolejnych wyników. Reasumują koszt pozycjonowania strony zależy od ilości wyszukiwań w danej branży oraz ilości wybranych fraz.

Na czym polega pozycjonowanie stron - koszty i jak wykorzystac podobne wyszukiwania

14.250.000 internautów w naszym kraju to osoby, które zawsze otwierają pierwszy link wśród wyników naturalnych od Google. Tak duży jest potencjalny zbiór nowych klientów dla firm, które do tej pory nie korzystały z wyszukiwania. Nie wszystkie te osoby będą wyszukiwały w danym czasie produktów oferowanych przez daną firmę, ale kiedy będzie im potrzebne właśnie coś z oferty promowanej firmy, trafią najpierw do niej. Co więcej, nie ma tutaj kosztu jednostkowego, więc wydatki na promocję nie zwielokrotnią się, jeśli do firmy zacznie nagle trafiać znacznie więcej osób. Stosowane techniki SEO wykorzystujące podobne wyszukiwania Google dają ogromne rezultaty i sprawdzają się.

II. Skuteczna walka z konkurentami i uzyskiwanie przewagi rynkowej.

Drugi element oferty pozycjonowania to budowanie realnej przewagi konkurencyjnej nad innymipodmiotami na rynku. Powyższe statystyki bardzo dobrze pokazują, w jaki sposób to działa. Jakie bowiem ma znaczenie oferta firmy, której klient nigdy nie pozna?

Typowy internauta to osoba, która otwiera pierwsze trzy linki naturalne z wyników wyszukiwania i pomiędzy nimi dokonuje wyboru. Jakie w takim układzie ma znaczenie, co do zaoferowania ma firma czwarta?

Jeśli oferta znajduje się w top10 wyników, istnieje jeszcze szansa, że zostanie ona przez klienta sprawdzona i porównana, ale jeśli oferta pojawia się poniżej top10, na kolejnych stronach wyszukiwania, jest to miejsce, do którego zaglądają tylko osoby poszukujące bardzo specyficznych towarów i usług, a najczęściej są to osoby próbujące zgłębić jakiś temat, osoby nie będące potencjalnymi klientami. Różne badania pokazują, że na drugą stronę wyników wyszukiwania Google w ciągu miesiąca nie zagląda ani razu 90-95% internautów, co oznacza, że nawet w najlepszym przypadku dla firmy rezygnującej z pozycjonowania jej szanse na jakiekolwiek zauważenie przez klienta są znikome.

Jeśli coś nie pojawia się w Google, równie dobrze dla klienta może nie istnieć, a miejsce poza top10 to w praktyce otchłań.

Dokładna analiza rynku pokazuje, że jakość oferty wcale nie jest ściśle skorelowana z wysokim miejscem na liście wyszukiwania naturalnego, a w wielu branżach, zwłaszcza w handlu detalicznym, najwyższe miejsca wcale nie są zarezerwowane dla najlepszych ofert. Wręcz przeciwnie. W handlu detalicznym bardzo często lepsze oferty można znaleźć w mniejszych sklepach na niższych miejscach.

Optymalizacja stron (SEO) to bardzo ważny element procesu pozycjonowania.

  • Koszt pozycjonowania w Google a cennik, cena może oznaczać i bardzo często oznacza pokonanie konkurenta, który jest w stanie zaoferować realnie lepszy produkt.

III. Budowanie renomy firmy oraz poprawianie wizerunku marki Trzecim realnym zyskiem uzyskiwanym dzięki usługom pozycjonowania jest poprawa wizerunku marki. Jest to efekt paradoksalny, który nie był planowany w pierwszych działaniach pozycjonowania i pojawił się całkowicie naturalnie. Spowodowany jest on efektami psychologicznymi, jakie wywołuje u człowieka każda uporządkowana lista czy ranking, a wyniki wyszukiwania mają taką właśnie postać.

Wyniki wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach, na przykładzie Google, dzielą się na wyniki sponsorowane i naturalne. Wyniki sponsorowane związane są z AdWords, czyli płatnymi reklamami wyświetlanymi na szczycie wyników i oznaczonymi jako takie. Reklamy tego typu mogą pojawiać się także z boku listy wyszukiwania. Wielu użytkowników wyszukiwarek, zwłaszcza w Polsce, blokuje tego typu reklamy. Szacuje się, że w polskich warunkach filtrowane jest około 30% wszystkich wyszukań, a na komputerach osobistych, głównej platformie zakupowej, ten odsetek może być nawet dwukrotnie wyższy. Nawet jeśli internauta zobaczy reklamę AdWords, nie będzie jej ufał. Polski klient jest wyjątkowo wyczulony na reklamę.

Wyniki naturalne czyli szeroko pojęte pozycjonowanie, to zupełnie inna kwestia. Psychologowie dowiedli, że wyniki wyszukiwarki większość internautów taktuje jako zupełnie niezależne i nastawione na zaprezentowanie użytkownikowi możliwienajlepszych wiadomości. Jest to oczywiście cel Google i innych wyszukiwarek, ale jego praktyczna realizacja, pomimo wielkiej rewolucji jakościowej na tym polu w ostatnich latach, cały czas jest niemożliwa do faktycznej realizacji. W realiach rynkowych praktycznie niemożliwe jest uzyskanie wysokiej pozycji dla jakiejkolwiek frazy bez intensywnych działań z zakresu pozycjonowania, a takie same wysiłki są w stanie z łatwością wypromować stronę, która tak naprawdę nie działa i jest jedynie szablonem przygotowywanym dla przyszłego klienta.

Mechanizm refutacyjny, mówiąc w skrócie, polega na tym, że potencjalni klienci firmy zakładają, że jest to firma bardzo dobra tylko dlatego, że znalazła się na wysokim miejscu wyszukiwania. W ten sposób, nawet jeśli klient faktycznie nie skorzysta z odnośnika, i tak zauważy firmę i będzie posiadał wiedzę o jej marce. Marka będzie rozpoznawalna, co jest wartością samą w sobie na przyszłość. Nasze cenniki pozycjonowania lokalnego są korzystne dla Klientów.

Pozycjonowanie strony internetowej w Google (eng. SEO) to przedsięwzięcie obejmujące wiele aspektów, w tym także kwestie wychodzące poza bezpośrednie korzyści rynkowe dla przedsiębiorcy.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Proces pozycjonowania w średniej wielkości sklepie internetowym można już zacząć od 1200 zł netto / miesiąc.
Ta kwota oczywiście ulega podwyższeniu w momencie, kiedy konkurencyjność produktów jest wysoka.
Ilość fraz jest ustalana indywidualnie i zależy od branży sklepu. W ramach optymalizacji SEO sklepu wykonywane są wszelkie pracez tym związane, które wymaga Google do prawidłowego postrzegania sklepu w wyszukiwarce.

W cenie pozycjonowania i optymalizacji SEO znajdują się między innymi następujące czynności:

  • optymalizacja meta tagów podstron, produktów
  • optymalizacja kart produktowych czy podstron z kategoriami
  • opisy na podstronach, produktach i kategoriach
  • link building
  • optymalizacja URL aby były przyjazne dla użytkownika
  • dogłębna analiza konkurencji w branży
  • i wiele innych...


Jak już wiecie, ceny pozycjonowania sklepu internetowego zaczynają się od 1200 zł netto, także porównując tą cenę do innej formy promocji ogólnopolskiej jest ona stosunkowo niska dlatego warto zainwestować proces pozycjonowania sklepu www.
Dlatego cennik pozycjonowania może być jedynie przykładowy dla sklepu, ponieważ to wszystko zależy od samego wyglądu sklepu, jego budowy, ilości produktów i ich branży oraz możliwości optymalizacyjnych, ponieważ nie każdy wykonany sklep można łatwo poddać procesowi SEO i odnieść sukces.

Jeśli okazuje się, że sklep jest obszerny w trudnej konkurencyjnej branży, wówczas cena za jego pozycjonowanie winduje w górę, ponieważ z tego typu sklepem agencja SEO taka jak nasza ma dużo więcej pracy i musi zaangażować wyższ eśrodki finansowe aby go odpowiednio zoptymalizować, wypozycjonować.
Jednak aby przybliżyć Państwu orientacyjny koszt takiego przedsięwzięcia SEO mogę powiedzieć, że cena pozycjonowania obszernego sklepu internetowego to koszt rozpoczynający się od 3000 zł netto / miesiąc.

Bezpłatna wycena pozycjonowania

Administratorem Państwa danych osobowych jest ACTIVATE sp. z o.o. czytaj więcej

Modyfikacja zasobów własnych firmy

Ważną rzeczą, o której musi pamiętać każda osoba zainteresowana pozycjonowaniem swojej strony internetowej, jest także fakt, iż roboty wyszukiwarek zwracają baczną uwagę na jej formę. W niektórych przypadkach już samo przekształcenie strony internetowej jest w stanie sprawić, że cel pozycjonowania zostanie osiągnięty, chociaż nie jest to sytuacja, na którą można się realnie nastawiać.

Przebudowa strony internetowej firmy bynajmniej nie oznacza wtłoczenia jej w różne sztuczne formy mające na celu oszukiwanie robotów. Wręcz przeciwnie, ponieważ zadaniem robotów indeksujących jest poznawanie stron z punktu widzenia internauty i w ten sposób je opisują. Praktyka optymalizacji strony internetowej na potrzeby wyszukiwania oznacza bardzo często poprawienie logicznego układu treści prezentowanych na stronie i zmodyfikowanie jej tak, by łatwiej było na niej nawigować. Na dalszy plan odsuwane są kwestie techniczne tak, by nie przeszkadzały w odbiorze treści serwisu, a szata graficzna zostaje odświeżona oraz okrojona. Ma to na celu przyspieszenie ładowania się strony i jeszcze większą poprawę jej przejrzystości. Wszystkie te działania razem poprawiają odbiór witryny także dla zwykłego odbiorcy, więc pozycjonowania nie należy traktować tylko jako zabiegu czysto technicznego.

Pozycjonowanie w Google może być elementem szerszych działań promocyjnych. Wskazywane wyżej statystyki pokazują, że w pierwszy wynik na liście linków naturalnych klika około połowy internautów, co jednak pozostawia drugą połowę użytkowników niezagospodarowaną. Możliwe jest wpisywanie pozycjonowania w systemy połączone chociażby z AdWords, ponieważ pomimo blokowania ich przez bardzo dużą część internautów, koszty takich systemów związane są ich realną skutecznością. Poprzez odpowiednio skrojone działania pod względem ceny możliwe jest nawet zmonopolizowanie niektórych fraz tak, że internauta nie będzie miał praktycznie dostępu do ofert konkurencyjnych.

Monitoring pozycjonowania

Przy wszystkich zaletach i korzyściach płynących z pozycjonowania, nie mniej ważne jest to, że jest to usługa świadczona z zapewnieniem pełnego systemu monitorowania jego efektów. Wszystkie działania z zakresu pozycjonowania podlegają nieustannej analizie i z czasem ich skuteczność zawsze rośnie dzięki licznym poprawkom w wykorzystywanej strategii. Nieodłącznym elementem oferty pozycjonowania jest zawsze badanie jego efektów oraz pilnowanie budżetu cenowego ustalonego przez Klienta.

Oceń nasze usługi

4.96 / 5 na podstawie 74 głosów
LOADING

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close