Skorzystaj z darmowej wyceny pozycjonowania

Nasze działania marketingu internetowego sprawią, że będziesz bardziej widoczny w Internecie.
Ilość wejść na Twoją stronę internetową oraz zainteresowanie klientów wzrośnie.

Home / Pozycjonowanie stron - cennik

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Jaki jest cennik pozycjonowania sklepów internetowych?

Poprzez pozycjonowanie stron internetowych czy sklepów specjalista SEO jest w stanie zaoferować klientowi korzyści pojawiające się w kilku różnych systemach odniesienia. Aby dowiedzieć się, ile faktycznie kosztuje pozycjonowanie strony www w Google, jaki jest aktualny cennik pozycjonowania stron należy zapoznać się z poniższym tekstem, żeby mieć przynajmniej namiastkę czynników jakie wpływają na wycenę pozycjonowania stron. Konkurencja w danej branży okazuje się jednym z najważniejszych czynników generujących koszty podczas wyceny pozycjonowania. Jeśli jest wysoka trzeba stosować mocne, drogie linki z wielu unikalnych adresów oraz pisać jakościowy content gdzie umieszczane będą słowa kluczowe na jakich nam najbardziej zależy.

Zdj 1. Rezultaty pozycjonowania w przystępnych cenach - TOP 5 wyników wyszukiwania na konkurencyjne frazy kluczowe.


Źródło: www.google.pl

Nasz cennik pozycjonowania stron jest stosunkowo niski w porównaniu z innymi.
Oferta pozycjonowania w Google to tak naprawdę:

  • zwiększenie obrotów firmy, zdobywanie nowych klientów i ekspansja na rynku;
  • skuteczna walka z konkurentami i uzyskiwanie przewagi rynkowej;
  • budowanie renomy firmy oraz poprawianie wizerunku marki;
  • zwiększenie obrotów firmy, zdobywanie nowych klientów i ekspansja na rynku.

To cel pierwotny pozycjonowania, którego nie należy mylić z celem szczegółowym, celem operacyjnym, którym naturalnie jest wysokie miejsce w wynikach naturalnych danej wyszukiwarki internetowej.

Bezpłatna wycena pozycjonowania

Administratorem Państwa danych osobowych jest ACTIVATE sp. z o.o. czytaj więcej

Cennik SEO - jakie działania wchodzą w jego skład? 7 fundamentalnych kwestii!

Ceny za pozycjonowanie stron internetowych nigdy nie są przypadkowe. Kompleksowy proces SEO (ang. Search Engine Optimization) obejmuje takie kwestie jak:

  1. przeprowadzenie audytu SEO,
  2. określenie strategii pozycjonerskiej,
  3. wybór odpowiednich fraz kluczowych do pozycjonowania,
  4. techniczna optymalizacja serwisu,
  5. optymalizacja treści,
  6. regularne raportowanie,
  7. przeprowadzanie szkoleń dla klientów.


Poniżej przedstawiamy szczegóły.


Przeprowadzenie audytu SEO

Audyt SEO to kompleksowa analiza strony internetowej przeprowadzana w celu zidentyfikowania czynników wpływających na jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Obejmuje takie aspekty jak:

  • sprawdzenie struktury strony,
  • poprawność kodu,
  • tagów meta,
  • linków wewnętrznych i zewnętrznych,
  • stanu indeksacji treści,
  • prędkości ładowania,
  • responsywności mobilnej,
  • błędów z przekierowaniami.


Wyniki audytu dostarczają informacji o bieżącym stanie strony i służą jako podstawa do dalszych działań optymalizacyjnych.
Podczas audyt SEO wykonujemy również wstępną weryfikację Twojej witryny pod kątem wydajności. Wykorzystujemy do tego narzędzia typu GTMetrix.

Zdj 2. Badanie wydajności witryny przy użyciu narzędzia GTMetrix.

Źródło: www.gtmetrix.com


Określenie strategii pozycjonerskiej

Po przeprowadzeniu audytu specjaliści ds. SEO opracowują strategię pozycjonowania, która uwzględnia cele klienta, konkurencję i badanie rynku. Określa również, jakie działania będą podejmowane w celu poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Może obejmować aspekty związane z m.in.:

  • optymalizacją techniczną,
  • budowaniem linków,
  • tworzeniem treści,
  • bezpieczeństwem witryny,
  • wydajnością serwisu oraz jego responsywnością.


Strategia zawsze jest dostosowana do unikalnych cech strony i potrzeb klienta.


Wybór odpowiednich fraz kluczowych do pozycjonowania

Na tym etapie zespół ACTIVATE przeprowadza badania rynkowe, analizuje trendy wyszukiwania i korzysta z narzędzi do analizy fraz kluczowych. Pozwala to znaleźć frazy i wyrażenia mające duży potencjał przyciągnięcia ruchu organicznego. Wybór fraz powinien uwzględniać zarówno popularność, jak i konkurencyjność, a także być związany z branżą i oferowanymi produktami lub usługami.


Techniczna optymalizacja serwisu

Optymalizacja techniczna ma na celu dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarek i poprawę jej indeksacji. W jej skład wchodzą następujące działania:

  • optymalizacja struktury URL,
  • poprawianie kodu HTML i CSS,
  • zoptymalizowanie tagów meta,
  • wdrożenie odpowiednich nagłówków (H1, H2 itd.),
  • tworzenie mapy witryny XML,
  • ulepszanie prędkości ładowania strony,
  • wdrażanie responsywności mobilnej.


Poprawna optymalizacja techniczna zapewnia wyszukiwarkom łatwy dostęp do treści strony i lepszą ocenę jej wartości pod kątem wyszukiwarek.


Optymalizacja treści

Treści na stronie są kluczowe zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników. Specjaliści ds. SEO z naszej firmy optymalizują treści klientów pod kątem fraz kluczowych, tworząc wartościowy i angażujący content.

Optymalizacja treści polega na realizacji następujących zadań:

  •  
  • umieszczanie fraz kluczowych w nagłówkach, treściach, opisach obrazów oraz meta danych;
  • tworzenie unikalnego contentu;
  • przygotowywanie merytorycznych treści dostarczających wartość użytkownikom;
  • aktualizacja istniejącego contentu;
  • tworzenie treści zgodnie z zasadami UX;
  • zwiększanie objętości tekstów;
  • udostępnianie cennych informacji dla użytkowników (np. w formie newsletterów lub wpisów blogowych).


Wszelkie działania contentowe wykonywane przez agencję mają na celu zwiększenie wartości Twojej witryny z punktu widzenia robotów Google. Oprócz tworzenia zupełnie nowego contentu, specjaliści Activate dokonują fundamentalnych zmian, urozmaicając również treści o dodatkowe wypunktowania, nagłówki i wyboldowania, dodając także wartościowe frazy kluczowe.
Jednym z przykładów działań agencji SEO jest blog firmy Decathlon prowadzony przez branżowego lidera. Tego typu rozwiązania mają na celu wzmocnienie wartości SEO i regularne dostarczanie wartościowej wiedzy użytkownikom.

Zdj 3. Profesjonalny blog Decathlon prowadzony przez jedną z czołowych agencji SEO - efekty współpracy z firmą marketingową pozycjonującą w "uczciwych" pieniądzach.


Źródło: go.decathlon.pl/blog


Regularne raportowanie


Monitorowanie postępów i efektów działań jest kluczowe w procesie SEO. Specjaliści ds. SEO przygotowują regularne raporty, które prezentują dane i analizy dotyczące widoczności strony w wynikach wyszukiwania, ruchu organicznego, pozycji fraz kluczowych i innych ważnych wskaźników. Raporty umożliwiają śledzenie postępów, identyfikację obszarów do poprawy i dostosowywanie strategii SEO. W Activate raporty generujemy z różnych rynkowych narzędzi pozycjonerskich. Badamy również ruch w witrynie klientów za pomocą Google Analytics 4 - pozwala to dokładnie zmierzyć efekty naszych prac.
 

Zdj 4. Weryfikacja ruchu w Google Analytics 4 wpływająca w drobnym stopniu na cennik pozycjonowania stron internetowych.

Źródło: analytics.google.com/analytics/web/#/p379480849/reports/intelligenthome


Przeprowadzanie szkoleń dla klientów

Agencje SEO oferują również szkolenia dla klientów, aby pomóc im zrozumieć podstawy SEO i zarządzanie stroną internetową. Ma to poniekąd wpływ na cennik SEO, natomiast bardzo minimalny. W tym przypadku firmy marketingowe uświadamiają swoich klientów na temat procesów zachodzących w SEO i ułatwiają im przyswojenie pewnych informacji (np. dotyczących zmian algorytmicznych, a w konsekwencji różnorodności rezultatów pozycjonerskich w perspektywie długofalowej). To także bardziej efektywna współpraca z agencją pozycjonerską.

Pozycjonowanie stron - cena za kompleksowe działania SEO

Zaprezentujemy teraz poniżej odpowiedź na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony w wyszukiwarce Google i na co składa się ten koszt.

Powiedzmy, że agencja x pobiera miesięcznie 1500 zł na pozycjonowanie. W skład tej kwoty wchodzi naturalny podział na wydatki i zarobek dla agencji. Zakładając, że 1000 zł zostanie przeznaczone na linki i treści w pierwszych kilku miesiącach, możemy powiedzieć, z to uczciwe podejście do oferty pozycjonowania. Są jednak agencje SEO, które stosują dużo mniej korzystny podział dla klienta. Z czasem i w zależności od działań konkurencji te kwoty mogą się zmieniać w górę lub w dół. To już jest zadanie firmy SEO, aby skutecznie nimi tasowała dla dobra pozycjonowanej strony.

Reasumując ciężko jest określić jednoznacznie ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google.

Wielu klientów podczas pierwszej rozmowy pyta o pozycjonowanie w Google i jakie to są koszty. To zależy od branży jaką prezentuje dana strona czy sklep internetowy i konkurencji w niej.

30.000.000 osób ma polska wersja wyszukiwarki Google

30.000.000 osób -> tylu unikalnych użytkowników posiada polska wersja wyszukiwarki Google w ciągu każdego miesiąca

95% osób korzysta z pierwszej strony wyników Google

95% -> taki odsetek osób korzystających z wyszukiwarki Google korzysta z pierwszej strony wyników, kiedy poszukuje towarów i usług

28.500.000 osób korzysta z pozycjonowania

28.500.000 osób -> tyle osób liczy sobie potencjalna grupa klientów firm korzystających z usług pozycjonowania, a reszta może do nich dotrzeć innymi sposobami 1.500.000 osób -> do jedynie tej grupy docierają firmy, które nie korzystają aktywnie z pozycjonowania. Cena pozycjonowania stron w Google jest bardzo różna, uzależniona od konkurencyjności fraz kluczowych.


Pozycjonowanie strony w Google - przykładowy cennik SEO

Wyszukiwalność / miesiąc Cena /
pozycje 1-3
Cena /
pozycje 4-7
Cena /
pozycje 8-10
0 - 200 od 39 zł od 29 zł od 19 zł
201 - 500 od 49 zł od 39 zł od 29 zł
501 - 1000 od 59 zł od 49 zł od 39 zł
1001 - 2000 od 69 zł od 59 zł od 49 zł
2001 - 5000 od 79 zł od 69 zł od 59 zł
powyżej 5000 cena ind. cena ind. cena ind.

* Podana cena w powyższej tabeli jest przykładowa i wybrana z różnych branż. Fraz w zestawieniu powinno być minimum 5, jednak najkorzystniej jest wybrać minimum 10 fraz kluczowych, wówczas cena za pojedynczą pozycjonowaną frazę staje się zdecydowanie niższa.
Cena podana w tabeli jest netto i obowiązuje w 2023 roku.

Te statystyki w cenniku SEO prezentują się jeszcze bardziej dosadnie, jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak traktowane jest konkretne miejsce w wynikach wyszukiwania. Wiele zależy tutaj oczywiście od konkretnej branży i danego wyszukiwania szczegółowego, ale jeśli uwzględnić kilka badań i wyciągnąć z nich średnia, dowiadujemy się, że:

 

  1. 50% osób otwiera pierwszy wynik wyszukiwania
  2. 35% osób otwiera drugi wynik wyszukiwania
  3. 30% osób otwiera trzeci wynik wyszukiwania


Kolejne wyniki wyszukiwania są oglądane przez co co 5 internautę. Jedna osoba zwykle otwiera więcej niż jeden odnośnik. Trzeba pamiętać, że współczesny internauta zazwyczaj otwiera hurtowo 3-5 pierwszych wyników wyszukiwania, ale jeśli znajdzie produkt już za pierwszym razem, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że nawet jeśli porówna ofertę z innymi wynikami wyszukiwania, jego porównanie ograniczy się do co najwyżej 1-2 kolejnych wyników. Reasumując koszt pozycjonowania strony zależy od ilości wyszukiwań w danej branży oraz ilości wybranych fraz.


Na czym polega pozycjonowanie stron w Google? - koszty i jak wykorzystać podobne wyszukiwania

14.250.000 internautów w naszym kraju to osoby, które zawsze otwierają pierwszy link wśród wyników naturalnych od Google. Tak duży jest potencjalny zbiór nowych klientów dla firm, które do tej pory nie korzystały z wyszukiwania. Nie wszystkie te osoby będą wyszukiwały w danym czasie produktów oferowanych przez daną firmę, ale kiedy będzie im potrzebne właśnie coś z oferty promowanej firmy, trafią najpierw do niej. Co więcej, nie ma tutaj kosztu jednostkowego, więc wydatki na promocję nie zwielokrotnią się, jeśli do firmy zacznie nagle trafiać znacznie więcej osób. Stosowane techniki SEO wykorzystujące podobne wyszukiwania Google dają ogromne rezultaty i sprawdzają się.


Skuteczna walka z konkurentami i uzyskiwanie przewagi rynkowej

Drugi element oferty pozycjonowania to budowanie realnej przewagi konkurencyjnej nad innymi podmiotami na rynku. Powyższe statystyki bardzo dobrze pokazują, w jaki sposób to działa. Jakie bowiem ma znaczenie oferta firmy, której klient nigdy nie pozna?

Typowy internauta to osoba, która otwiera pierwsze trzy linki naturalne z wyników wyszukiwania i pomiędzy nimi dokonuje wyboru. Jakie w takim układzie ma znaczenie, co do zaoferowania ma firma czwarta?

Jeśli oferta znajduje się w TOP 10 wyników, istnieje jeszcze szansa, że zostanie ona przez klienta sprawdzona i porównana, ale jeśli oferta pojawia się poniżej TOP 10, na kolejnych stronach wyszukiwania, jest to miejsce, do którego zaglądają tylko osoby poszukujące bardzo specyficznych towarów i usług, a najczęściej są to osoby próbujące zgłębić jakiś temat, osoby nie będące potencjalnymi klientami.


Skuteczne pozycjonowanie w Google daje duże możliwości sprzedaży dla każdej firmy. Najnowsze statystyki udowadniają, że aż 68% kliknięć w Google obejmuje pięć pierwszych wyników wyszukiwania.

Dokładna analiza rynku pokazuje, że jakość oferty wcale nie jest ściśle skorelowana z wysokim miejscem na liście wyszukiwania naturalnego, a w wielu branżach, zwłaszcza w handlu detalicznym, najwyższe miejsca wcale nie są zarezerwowane dla najlepszych ofert. Wręcz przeciwnie. W handlu detalicznym bardzo często lepsze oferty można znaleźć w mniejszych sklepach na niższych miejscach.


Optymalizacja stron (SEO) to bardzo ważny element procesu pozycjonowania.


Koszt pozycjonowania w Google a cennik pozycjonowania stron, cena może oznaczać i bardzo często oznacza pokonanie konkurenta, który jest w stanie zaoferować realnie lepszy produkt.


Budowanie renomy firmy oraz poprawianie wizerunku marki Trzecim realnym zyskiem uzyskiwanym dzięki usługom pozycjonowania jest poprawa wizerunku marki.


Jest to efekt paradoksalny, który nie był planowany w pierwszych działaniach pozycjonowania i pojawił się całkowicie naturalnie. Spowodowany jest on efektami psychologicznymi, jakie wywołuje u człowieka każda uporządkowana lista czy ranking, a wyniki wyszukiwania mają taką właśnie postać.


Wyniki wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach, na przykładzie Google, dzielą się na wyniki sponsorowane i naturalne. Wyniki sponsorowane związane są z AdWords, czyli płatnymi reklamami wyświetlanymi na szczycie wyników i oznaczonymi jako takie. Reklamy tego typu mogą pojawiać się także z boku listy wyszukiwania. Wielu użytkowników wyszukiwarek, zwłaszcza w Polsce, blokuje tego typu reklamy. Szacuje się, że w polskich warunkach filtrowane jest około 30% wszystkich wyszukań, a na komputerach osobistych, głównej platformie zakupowej, ten odsetek może być nawet dwukrotnie wyższy. Nawet jeśli internauta zobaczy reklamę AdWords, nie będzie jej ufał. Polski klient jest wyjątkowo wyczulony na reklamę.


Wyniki naturalne czyli szeroko pojęte pozycjonowanie, to zupełnie inna kwestia. Psychologowie dowiedli, że wyniki wyszukiwarki większość internautów traktuje jako zupełnie niezależne i nastawione na zaprezentowanie użytkownikowi możliwie najlepszych wiadomości.


Jest to oczywiście cel Google i innych wyszukiwarek, ale jego praktyczna realizacja, pomimo wielkiej rewolucji jakościowej na tym polu w ostatnich latach, cały czas jest niemożliwa do faktycznej realizacji. W realiach rynkowych praktycznie niemożliwe jest uzyskanie wysokiej pozycji dla jakiejkolwiek frazy bez intensywnych działań z zakresu pozycjonowania, a takie same wysiłki są w stanie z łatwością wypromować stronę, która tak naprawdę nie działa i jest jedynie szablonem przygotowywanym dla przyszłego klienta.


Mechanizm refutacyjny, mówiąc w skrócie, polega na tym, że potencjalni klienci firmy zakładają, że jest to firma bardzo dobra tylko dlatego, że znalazła się na wysokim miejscu wyszukiwania. W ten sposób, nawet jeśli klient faktycznie nie skorzysta z odnośnika, i tak zauważy firmę i będzie miał wiedzę o jej marce. Marka będzie rozpoznawalna, co jest wartością samą w sobie na przyszłość. Nasz cennik pozycjonowania lokalnego okazuje się dla klientów bardzo korzystny.


Pozycjonowanie strony internetowej w Google (eng. SEO) to przedsięwzięcie obejmujące wiele aspektów, w tym także kwestie wychodzące poza bezpośrednie korzyści rynkowe dla przedsiębiorcy.


Wsparcie ułatwiające SEO - cennik pozycjonowania w Google Ads


Pozycjonowanie jest obecnie najskuteczniejszym rozwiązaniem w zakresie reklamowania się w Internecie. Biorąc pod uwagę najnowsze statystyki, SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu od social mediów. Jest również skuteczniejsze od Google Ads, natomiast na samym początku to właśnie płatna forma reklamy może zrobić różnicę.


Otóż każde niewypozycjonowane słowo kluczowe, które dodamy do kampanii Google Ads, będzie widoczne dla Twojej konkurencji. Pozwoli to zmaksymalizować konwersję już od pierwszych dni po wdrożeniu kampanii. Gdy już natomiast uzyskasz widoczność organiczną, będziesz mógł zrezygnować z danej frazy na Google Ads, ograniczając tym samym koszty i zwiększając zwrot z inwestycji (z racji działania SEO).
 

Zdj 5. Rezultaty Google Ads mające wpływ na cennik SEO.

Źródło: www.google.com


Standardowa forma rozliczenia w Google Ads obejmuje CPC (ang. Cost Per Click), natomiast można zdecydować się na kilka innych sposobów, a mianowicie:
 

  • CPM (Cost Per Mille) - Koszt za 1000 wyświetleń. W tym przypadku płacisz za liczbę wyświetleń Twojej reklamy, niezależnie od tego, czy użytkownicy na nią kliknęli.
  • CPV (Cost Per View) - Koszt za wyświetlenie reklamy wideo. W przypadku reklam wideo płacisz za każde wyświetlenie Twojego filmu reklamowego.
  • CPV (Cost Per Visit) - Koszt za wizytę na stronie. Ta metoda rozliczenia odnosi się głównie do kampanii reklamowych opartych na remarketingu, gdzie płacisz za każdą wizytę użytkownika na Twojej stronie.
  • CPA (Cost Per Acquisition) - Koszt za pozyskanie klienta. W tym przypadku płacisz tylko wtedy, gdy osiągniesz zamierzony cel konwersji, na przykład dokonanie zakupu, zapisanie się na newsletter itp.
  • ROAS (Return on Advertising Spend) - Zwrot z inwestycji w reklamę. ROAS nie jest bezpośrednią metodą rozliczenia, ale jest miarą efektywności Twojej kampanii. Oblicza stosunek przychodu do wydatków na reklamę i pomaga ocenić opłacalność kampanii.


Należy pamiętać, że dostępność tych metod rozliczenia zależy od rodzaju kampanii i formatu reklamy, który wybierasz w Google Ads.


Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Cennik pozycjonowania witryny w średniej wielkości sklepie internetowym można już zacząć od 1200 zł netto / miesiąc.


Ta kwota oczywiście ulega podwyższeniu w momencie, kiedy konkurencyjność produktów jest wysoka.


Ilość fraz jest ustalana indywidualnie i zależy od branży sklepu. W ramach optymalizacji SEO sklepu wykonywane są wszelkie prace z tym związane, które wymaga Google do prawidłowego postrzegania sklepu w wyszukiwarce. Można wysnuć taką tezę, że ile kosztuje SEO to subiektywna kwestia, inna dla każdego klienta.


W cenie pozycjonowania i optymalizacji SEO znajdują się między innymi następujące czynności:

 

  • optymalizacja meta tagów podstron, produktów
  • optymalizacja kart produktowych czy podstron z kategoriami
  • opisy na podstronach, produktach i kategoriach
  • link building
  • optymalizacja URL, aby były przyjazne dla użytkownika
  • dogłębna analiza konkurencji w branży
  • i wiele innych, o których wspomnieliśmy już na wstępie.


Jak już wiecie, ceny pozycjonowania sklepu internetowego zaczynają się od 1200 zł netto, także porównując tę cenę do innej formy promocji ogólnopolskiej jest ona stosunkowo niska dlatego warto zainwestować proces pozycjonowania sklepu www.
Dlatego cennik pozycjonowania może być jedynie przykładowy dla sklepu, ponieważ to wszystko zależy od samego wyglądu sklepu, jego budowy, ilości produktów i ich branży oraz możliwości optymalizacyjnych, ponieważ nie każdy wykonany sklep można łatwo poddać procesowi SEO i odnieść sukces.


Jeśli okazuje się, że sklep jest obszerny w trudnej konkurencyjnej branży, wówczas cena za jego pozycjonowanie winduje w górę, ponieważ z tego typu sklepem agencja SEO taka jak nasza ma dużo więcej pracy i musi zaangażować wyższe środki finansowe, aby go odpowiednio zoptymalizować, wypozycjonować. Nie można też jednoznacznie ocenić ile kosztuje pozycjonowanie bez przeprowadzenia szczegółowego audytu.


Jednak aby przybliżyć Państwu orientacyjny cennik pozycjonowania strony takiego przedsięwzięcia SEO, mogę powiedzieć, że cena pozycjonowania obszernego sklepu internetowego to koszt rozpoczynający się od 3000 zł netto / miesiąc.


Jakie są ceny pozycjonowania strony internetowej? - cennik SEO

Ważną rzeczą, o której musi pamiętać każda osoba zainteresowana pozycjonowaniem swojej strony internetowej, jest także fakt, iż roboty wyszukiwarek zwracają baczną uwagę na jej formę. W niektórych przypadkach już samo przekształcenie strony internetowej jest w stanie sprawić, że cel pozycjonowania zostanie osiągnięty, chociaż nie jest to sytuacja, na którą można się realnie nastawiać.


Przebudowa strony internetowej firmy bynajmniej nie oznacza wtłoczenia jej w różne sztuczne formy mające na celu oszukiwanie robotów. Wręcz przeciwnie, ponieważ zadaniem robotów indeksujących jest poznawanie stron z punktu widzenia internauty i w ten sposób je opisują. Praktyka optymalizacji strony internetowej na potrzeby wyszukiwania oznacza bardzo często poprawienie logicznego układu treści prezentowanych na stronie i zmodyfikowanie jej tak, by łatwiej było na niej nawigować.


Jak wiadomo ceny pozycjonowania strony internetowej są zależne od lokalizacji danego miasta, konkurencyjności w branży oraz wielkości w regionie.


Na dalszy plan odsuwane są kwestie techniczne tak, by nie przeszkadzały w odbiorze treści serwisu, a szata graficzna zostaje odświeżona oraz okrojona. Ma to na celu przyspieszenie ładowania się strony i jeszcze większą poprawę jej przejrzystości. Wszystkie te działania razem poprawiają odbiór witryny także dla zwykłego odbiorcy, więc pozycjonowania nie należy traktować tylko jako zabiegu czysto technicznego.


Pozycjonowanie w Google może być elementem szerszych działań promocyjnych. Wskazywane wyżej statystyki pokazują, że w pierwszy wynik na liście linków naturalnych klika około połowy internautów, co jednak pozostawia drugą połowę użytkowników niezagospodarowaną. Możliwe jest wpisywanie pozycjonowania w systemy połączone chociażby z AdWords, ponieważ pomimo blokowania ich przez bardzo dużą część internautów, koszty takich systemów związane są ich realną skutecznością. Poprzez odpowiednio skrojone działania pod względem ceny możliwe jest nawet zmonopolizowanie niektórych fraz tak, że internauta nie będzie miał praktycznie dostępu do ofert konkurencyjnych. Cennik SEO jest na tyle niski i konkurencyjny w porównaniu z inną formą reklamy, że można pozycjonować stronę na wiele miast jednocześnie.


Monitoring pozycjonowania / Cennik pozycjonowania w Google

Przy wszystkich zaletach i korzyściach płynących z pozycjonowania, nie mniej ważne jest to, że jest to usługa świadczona z zapewnieniem pełnego systemu monitorowania jego efektów. Wszystkie działania z zakresu pozycjonowania podlegają nieustannej analizie i z czasem ich skuteczność zawsze rośnie dzięki licznym poprawkom w wykorzystywanej strategii. Nieodłącznym elementem oferty pozycjonowania jest zawsze badanie jego efektów oraz pilnowanie budżetu cenowego ustalonego przez Klienta.


Porównując inne formy reklamy dostępnej na rynku i ich ceny a cennik pozycjonowania strony w Google zobaczymy, że warto zainteresować się tym tematem. Pozycjonowanie stron www dla lokalnej firmy to najskuteczniejsza forma zwiększenia widoczności na rynku lokalnym, regionalnym.


Pozycjonowanie stron cennik - sprawdź, jak to wygląda w agencji Activate!

Chcesz wiedzieć, jakie są dokładne koszty pozycjonowania stron internetowych w Activate? W takim razie umów się na bezpłatną konsultację z naszymi ekspertami. Zweryfikujemy specyfikę Twojego biznesu i dostosujemy rozwiązania optymalizacyjne do Twoich preferencji. Zadzwoń lub napisz. Pozostajemy dyspozycyjni.

 

FAQ - najczęstsze pytania i odpowiedzi [Cennik pozycjonowania stron w Google]


Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat ceny pozycjonowania stron i sklepów w Google.


1. Jaki jest realny koszt pozycjonowania stron internetowych?

Realny koszt pozycjonowania stron internetowych wynosi minimum 1 000 zł netto miesięcznie za podstawowe działania w lokalnych branżach. Zazwyczaj jednak należy liczyć się z kosztem rzędu od 2 000 do 5 000 zł netto miesięcznie. W przypadku sklepów WWW, ceny mogą wzrosnąć nawet do 10 000 zł netto (lub więcej).


2. Pozycjonowanie stron - cennik za kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads są nieco tańsze niż pozycjonowanie (w większości przypadków) i tutaj trzeba liczyć się z kosztami minimalnymi rzędu 700 zł miesięcznie + koszt obsługi przez agencję. Biorąc natomiast pod uwagę standardy w średnio konkurencyjnych branżach, ceny mogą wzrosnąć nawet do 1 500 - 2 000 zł budżetu Google Ads na miesiąc.


3. Pozycjonowanie stron - koszty a czas realizacji strategii SEO

Im więcej zapłacisz agencji za pozycjonowanie, tym szybciej będziesz mógł uzyskać satysfakcjonujące rezultaty (np. w postaci większej liczby fraz w TOP 10). Zazwyczaj jednak rekomendujemy podjąć współpracę na minimum 12-16 miesięcy w standardowych kwotach - wówczas wyniki okazują się najpewniejsze.


4. Pozycjonowanie Google - cena za kompleksowe usługi

W skład kompleksowych usług pozycjonowania w Google wchodzą takie usługi jak: audyt SEO, opracowanie kompleksowej strategii pozycjonerskiej i wdrożenie wszelkich działań mających na celu poprawę pozycji Twojej firmy w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Agencje świadczą zazwyczaj wyłącznie kompleksowe usługi, więc tego typu plan marketingowy wraz z wdrożeniem i optymalizacją serwisu kosztuje w granicach kilku tysięcy złotych miesięcznie. Dzięki temu Twoja strona w ciągu 6-18 miesięcy znajdzie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania (minimum w TOP 10).

Oceń nasze usługi

4.96 / 5 na podstawie 75 głosów
LOADING

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close