Pozycjonowanie stron
internetowych w  Koninie. 

Lokalne pozycjonowanie stron - cennik Konin

Pozycjonowanie uchodzi za jeden z najtańszych i zarazem najefektywniejszych sposobów promowania firmy i jej strony internetowej w sieci. Jest to jak najbardziej prawda, ale konkretne ceny działań z zakresu pozycjonowania zależą od podejmowanych przez specjalistów SEM/SEO wyzwań, a te mogą być bardzo różne.

Na początku współpracy zawsze podejmowane są wspólnie z klientem decyzje odnośnie tego, jakie są jego oczekiwania i jak agresywne działania będą podejmowane i tym samym jak kosztowne narzędzia zostaną wykorzystane. Ceny za pozycjonowanie strony internetowej zależą głównie od lokalizacji i konkurencyjności w danym mieście np. takim jak Konin. Wiadomo, że im większe miasto, bardziej rozwinięte, ceny będą wyższe i trudniej będzie osiągnąć efekt w postaci TOP 10 w Google.


Przykładowy cennik pozycjonowania stron internetowych w Koninie:

Fraza Cena / miesiąc
restauracja Konin 59 PLN
dentysta Konin ​49 PLN
hydraulik Konin 49 PLN
okulista Konin 55 PLN

Ceny podane w powyższej tabeli są przykładowe.

Znaczenie strony internetowej podczas wyceny

Gigantyczne znaczenie dla sukcesu przedsięwzięcia ma sama strona internetowa klienta, która będzie pozycjonowana. To od niej, od jej wewnętrznej budowy zależeć będzie, czy pozycjonowanie w ogóle ma szansę na sukces i ile będzie kosztować. W drugiej dekadzie XXI wieku wszystkie strony budowane dla celów komercyjnych są tworzone w oparciu o wymagania marketingu internetowego. Bardzo często na początku współpracy okazuje się jednak, że strona klienta nie jest dobrze zoptymalizowana.

Spowodowane może to być kilkoma nieraz występującymi łącznie czynnikami:

- strona internetowa budowana była przez osobę nie posiadającą wiedzy o pozycjonowaniu;

- serwis rozrastał się organicznie poprzez dodawanie do niego treści ad hoc bez odpowiedniej konsultacji ze specjalistą SEO;

- strona klienta została zbudowana profesjonalnie, ale w oparciu o wymogi, które są już dzisiaj nieaktualne;

- ewolucja profilu klienta spowodowała, że muszą być zastosowane bardziej zaawansowane narzędzia, a strona była przygotowywana efektywnie kosztowo do wspierania prostszych rozwiązań.

Szczególnie niebezpieczna jest tutaj sytuacja, w której klient posiada stronę budowaną według założeń SEO przed 2013 rokiem. W 2013 roku pojawiła się gigantyczna aktualizacja mechanizmów indeksowania Internetu przez roboty wyszukiwarek, która miała na celu wyeliminowanie patologii na rynku pozycjonowania. Wówczas przed wyceną należy najpierw zmienić stronę internetową na odpowiadającą obecnym trendom ustalanym przez wyszukiwarki.

Te patologie oparte były na mechanicznych, bezwartościowych z punktu widzenia klienta powtórzeniach i w efekcie promowane były serwisy, które czasami nie posiadały żadnych przydatnych treści. Takie działania były bardzo tanie i nie wymagały żadnej wiedzy. Były mimo to bardzo skuteczne, więc zmuszeni do ich stosowania były także poważne firmy zajmujące się pozycjonowaniem. Nie był to z ich strony błąd – takie były realia. Dzisiaj podtrzymywanie tego mechanizmu może skutkować nakładaniem kar przez wyszukiwarki na strony internetowe i ich ukrywanie w wynikach.

Z tego powodu pierwszym kosztem w działaniach SEO jest zazwyczaj adaptacja strony internetowej.

Możliwe są tutaj dwa scenariusze:

1. Budowa strony internetowej od zera;

2. Adaptacja istniejącej strony internetowej.

Jest to decyzja, którą przedsiębiorca będzie musiał podjąć we współpracy z partnerem SEO. W praktyce nie zdarza się, by strony klientów nie wymagały żadnych zmian. Jeśli są to zmiany kosmetyczne, można je wprowadzić minimalnym nakładem sił. Dzieje się tak na przykład w sytuacji, kiedy specjalista SEO ukrywa niektóre treści pojawiające się na stronie przed robotami, by nie miały one kontaktu z treścią o małej wartości merytorycznej, na przykład ze stroną logowania czy z formularzami zwrotu towaru w sklepach internetowych.

Jeśli jednak działania adaptacyjne muszą obejmować podstawową strukturę witryny, możliwe jest, że nie będzie się dało osiągnąć optymalnego efektu. W takiej sytuacji konieczne jest albo pogodzenie się ze zmniejszeniem efektywności pozycjonowania, albo przygotowanie strony internetowej od początku. Obie te sytuacje generują koszty i nie można powiedzieć, które z podejść jest lepsze bez poznania szczegółów działania konkretnego klienta.

Koszty dla klienta może generować analiza sytuacji zastanej, ale zazwyczaj ten element jest kosztem samego zespołu pozycjonującego. Analiza sytuacji ma kluczowe znaczenie dla planowania oraz realnego wykonywania działań z zakresu pozycjonowania. Analiza ma zawsze charakter wewnętrzny i zewnętrzny

Analiza zewnętrzna (analiza rynku)

Kiedy my pozycjonujemy, pozycjonują też inne firmy. W dzisiejszych czasach nie można oczekiwać, że będziemy jedyni na rynku, chociaż i takie sytuacje się zdarzają. Specjalista od pozycjonowania zawsze dokładnie pozna rynek, w tym przypadku Konin i działania odnośnie pozycjonowania, jakie podejmują podmioty się na nim pojawiające. Są one konieczne do określenia chociażby tego, jak bardzo bezpośrednio można podchodzić do pozycjonowania.

Odnosi się to między innymi do takich kwestii, jak skuteczność fraz długiego ogona, czyli fraz bardzo mocno precyzujących wyszukiwanie. Takie frazy mogą być tanim i bardzo skutecznym sposobem pozycjonowania lub całkowitą stratą czasu. Zadaniem specjalisty od pozycjonowania jest rozpoznawanie stanu rynku i praktycznie zawsze jest to jego własny koszt ponoszony w ramach jego działalności.

Analiza wewnętrzna (analiza linków off-site)

W ramach analizy wewnętrznej badana jest strona klienta, co już zostało omówione, ale wykonywane są też działania mające na celu rozpoznanie sieci powiązań obecnych na rynku. Konieczne jest zbadanie, jakie strony linkują do strony klienta, ponieważ popularność dla robotów indeksujących Internet wcale nie musi być czynnikiem pożądanym. Zanim przejdzie się do tworzenia własnej bazy odniesień, konieczne jest zadbanie o to, by obecne odniesienia nie pochodziły ze źródeł zakazanych lub źle widzianych. Często firma nie ma wpływu na to, że pojawiła się na jakiejś witrynie uznawanej przez roboty za spam. Konieczne jest albo usuniecie jej z takiej witryny, albo zgłoszenie odniesienia jako niepożądane u operatora wyszukiwarki. Tego typu pozostałości po wcześniejszym, nieprofesjonalnym pozycjonowaniu, a nawet zupełnie niezawinione wykorzystywanie adresu firmy przez strony trzecie, musi zostać usunięte i to też generuje koszty. Po raz kolejny są to jednak koszty przede wszystkim samego specjalisty od pozycjonowania. Link building, czyli realne budowanie pozycji w wyszukiwarkach.

Wszystkie powyższe działania są bardzo ważne i generują swoje koszty, ale prawdziwa istota pozycjonowania pojawia się w momencie przejścia do budowania bazy linków. Jest to sedno działań podejmowanych w celu wypromowania witryny.

Podstawowym zadaniem pozycjonowania jest sprawienie, by dana witryna wydawała się być dla robota indeksującego zasoby Internetu idealnym źródłem informacji na temat konkretnego zapytania przesłanego przez internautę. Sposób działania robotów zmienia się cały czas, ale od momentu wielkiej zmiany w 2013 roku ciężar gatunkowy przesunął się z ilości na jakość powiązań strony internetowej. Mówiąc w bardziej praktycznych kategoriach, ważne jest, by wiele dobrych, przydatnych stron internetowych, które ludzie chętnie odwiedzają i spędzają na nich możliwie dużo czasu, posiadało odniesienia do promowanej witryny.

Tak rozumiana zasada pozycjonowania oznacza w praktyce konieczność budowy zaplecza pozycjonowania dla klientów i to właśnie istnienie tego zaplecza jest głównym kosztem przy zabiegach z zakresu pozycjonowania. Wielkość zaplecza uzależniona jest od tego, jakich efektów i na jakim konkretnie polu oczekuje klient. Skala wymaganych wysiłków do osiągnięcia efektu minimum (miejsce w top10 dla wskazanych fraz) oraz efektu optymalnego (pierwsze miejsce na liście wyników) zależna jest przede wszystkim od rynku i fraz, jakie będzie się promowało. Działają tutaj normalne mechanizmy konkurencji.

Zazwyczaj najlepszym podejściem do współpracy jest umowa przewidująca opłatę abonamentową za wypromowanie określonych fraz. Takie podejście oznacza, że eksperci od pozycjonowania są w stanie poświęcać dużo czasu na budowanie wartościowego zaplecza pozycjonowania oraz mogą wykonywać poszerzone analizy skutkujące optymalizacją podejmowanych wysiłków. Wszystko zależy oczywiście od skali działania i umowy pomiędzy klientem oraz specjalistą SEO.

W zakresie budowania bazy linków można też podejmować działania jednorazowe, takie jak korzystanie z artykułów sponsorowanych na portalach branżowych czy wymianę linków z innymi podmiotami, co może być dodatkowo płatne lub wliczone w budżet pozycjonowania.

Ogromne znaczenie ma tutaj ciągła analiza efektów pracy i zmiany zachowań w zależności od uzyskiwanych rezultatów. Przy ustaleniu budżetu dla pozycjonowania jako określonej kwoty miesięcznie, niezależnie od wydatków jednorazowych, możliwe jest maksymalizowanie efektów pozycjonowania przy pełnej kontroli budżetowej.

Podsumowując, najważniejsze koszty przedsiębiorcy podejmującego działania SEO to tak naprawdę tylko dwie rzeczy:

I. Analiza i adaptacja własnego serwisu internetowego;

II. Budowanie bazy linków i analiza uzyskiwanych efektów.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU