Home / Pozycjonowanie w Poznaniu
Jeśli Twoja firma działa na terenie Poznania lub okolic i chcesz pozyskać nowych Klientów w swojej branży to dobrze trafiłeś.
Proponujemy skuteczne pozycjonowanie, promowanie sklepów na lokalne frazy.
Sprawdź jakie korzyści przyniesie Ci reklama w Google wśród klientów z Poznania czy wielkopolski.
Profesjonalne pozycjonowanie (z ang. Search Engine Optimization) lokalne charakteryzuje się jak sama nazwa wskazuje prowadzeniem solidnych prac na lokalnym rynku skierowanych bezpośrednio na pozycjonowaną stronę.
Równie ważne są działania optymalizacyjne przeprowadzane stopniowo i systematycznie na stronie pozycjonowanej, które po pewnym czasie powodują wzrost pozycji danej strony w wyszukiwarce Google co wiąże się z większą ilością wizyt na stronie potencjalnych Klientów.
Lokalne SEO czyli pozycjonowanie strony internetowej kieruje stronę internetową na określoną grupę w danym regionie skupioną na swoim regionie w tym wypadku jest to Poznań lub ościenne miejscowości.
Oczywiście można uruchomić tego typu reklamę na kilka miast jednocześnie wówczas staje się to usługa o większym zasięgu i takie możliwości też oferujemy.
Ceny SEO lokalnego są uzależnione od miasta. Im większe miasto tym konkurencja jest wyższa.
Przykładowe frazy:* |
Cena / m-c |
Cena / m-c min. 7 fraz |
Cena / m-c min. 5 fraz |
restauracja Poznań |
39 PLN | 49 PLN | 59 PLN |
stolarz Poznań |
29 PLN | 39 PLN | 49 PLN |
dentysta w Poznaniu |
39 PLN | 49 PLN | 59 PLN |
hydraulik Poznań |
25 PLN | 35 PLN | 45 PLN |
okulista Poznań |
39 PLN | 45 PLN | 55 PLN |
* Podane frazy w powyższej tabeli są przykładowe i wybrane z różnych branż. Fraz w zestawieniu powinno być minimum 5, jednak najkorzystniej jest wybrać minimum 10 fraz kluczowych, wówczas cena za pojedyńczą pozycjonowaną frazę staje się zdecydowanie niższa.
Ceny podane w tabeli są cenami netto i obowiązują w 2022 roku.
Odpowiednie pozycjonowanie stanowi obecnie zdecydowanie najbardziej użyteczną formę promowania stron internetowych. Jest to narzędzie naturalne, które nie drażni użytkownika i przekazuje mu wartościowe treści (z ang. content) jakich szuka zamiast nachalnie reklamować. Jest też dużo skuteczniejsze od narzędzi typu marketingu szeptanego.
Bezpłatna wycena pozycjonowania
Konieczne jest rozpoznanie oczekiwań klienta mieszkającego w Poznaniu i zestawienie ich z rzeczywistością. Mała firma nie pokona gigantów w branży, którzy dodatkowo mieli już dużo czasu na zbudowanie swojej pozycji. Podejmowanie niektórych rękawic może być też nieefektywne kosztowo. Kluczem do sukcesu jest ustalenie razem z Klientem takich fraz, które pozwolą na uzyskanie dobrych wyników przy możliwie niewielkich nakładach. Jak już zostało to wspomniane wcześniej w pozycjonowaniu lokalnym główną rolę odgrywa stosunkowo niski cennik tej usługi.
Ceny lokalnych fraz są nieporównywalnie niższe od globalnych ze względu na ich mnijesza konkurencyjność ograniczoną do jednej lokalizacji
Czym jest SEO i SEM?
Oba pojęcia określają nieco inne działania w zakresie marketingu internetowego i mają wpływ na pozycjonowaną stronę internetowych w wyszukiwarce Google. Najprościej można to wyjaśnić powołując się na wzór SEM = SEO + PPC w którym SEO oznacza Search Engine Optimization, natomiast PPC to Pay Per Click (płatność za kliknięcie w reklamy Adwords)
Cennik pozycjonowania strony dla całego kraju jest drogi i wymaga ogromu pracy. Uzyskanie dobrych wyników dla jednego miasta jest znacznie realniejszym celem. Uzyskanie wyniku top10 w wynikach wyszukiwania Google dla Poznania może kosztować już zaledwie 50 złotych miesięcznie dla jednej frazy. Nawet w konkurencyjnych branżach.
Podstawą pozycjonowania lokalnego w Poznaniu jest zawsze odpowiednio przygotowana strona internetowa. To ona będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania wśród innych witryn poznańskich firm. Musi być do tego odpowiednio przystosowana. Strona nie stanie się popularna bez zabiegów wspierających poza nią, ale zabiegi te zawsze będą nieskuteczne, jeśli fundament promowania nie będzie odpowiedni.
O miejscu w wynikach wyszukiwania decydują roboty przeszukujące sieć. Klasyfikują one materiały w sposób mający dać odpowiedź na pytanie, gdzie internauta znajdzie treści najodpowiedniejsze dla jego zapytania. Chociaż są to bardzo zaawansowane mechanizmy, cały czas operują na schematach do których strona internetowa może zostać dostosowana,
lub stworzona od nowa, jeśli takie rozwiązanie okaże się łatwiejsze.
Kryteria oceny stron zmieniają się w czasie i specjalista SEM/SEO musi być elastyczny.
Zmienne zasady oceny powodują, że nawet strony stworzone przez zorientowaną osobę mogą stać się nieużyteczne. Twórcy-amatorzy często popełniają jeden lub więcej z typowych błędów:
Obecnie na skuteczną promocję można liczyć tylko w przypadku stron opartych na treściach wartościowych, wtedy pozycjonowanie ma charakter profesjonalny.
Stary mechanizm na pozycjonowanie promował liczne drogi na skróty, które kiedyś skuteczne, dzisiaj prowadzą do ukarania witryn, z usunięciem ich z wyników wyszukiwania włącznie. Popularna strona w roku 2013 będzie najprawdopodobniej zbanowana w roku 2018. Zmiany kosmetyczne w dobrze zaplanowanych stronach wprowadza się szybko i łatwo. Polegają zwykle na ukrywaniu treści zbędnych lub mało wartościowych. Jeśli potrzebna jest przebudowa strony, rozsądne z ekonomicznego punktu widzenia jest jej zbudowanie od nowa. Ocena jakości witryny musi być wykonana indywidualnie.
Kształtowanie otoczenia strony internetowej to podstawa mechanizmów SEO. O miejscu w wynikach wyszukiwania decyduje tandem sposobu wykorzystania strony przez internautę oraz sieci powiązań strony z innymi witrynami. Zadaniem specjalisty od pozycjonowania w Poznaniu i innych miastach, jest zbudowanie dla Klienta systemu linków, który zbuduje w oczach wyszukiwarek renomę.
Popularność to nie wszystko. Wiele popularnych miejsc w Internecie sklasyfikowanych jest jako kopalnie spamu. Z tego powodu linki na stronach tego typu są szkodliwe i profesjonalna kampania SEM/SEO musi oznaczać usuwanie tego typu powiązań.
Dotychczasowy model współpracy oparty na zapłacie za konkretny efekt najczęściej zastępuje dzisiaj miesięczna opłata abonamentowa. Taki rodzaj współpracy daje lepsze efekty w długim czasie, ponieważ pozwala na stosowanie mechanizmów przynoszących efekty po czasie i z użyciem mniejszych środków. Metody pozwalające uzyskać szybkie efekty są często ryzykowne i mogą doprowadzić do ukarania firmy poprzez obniżenie jej rankingu lub całkowite zbanowanie strony internetowej w wyszukiwarce.
Dlaczego to takie ważne?
To wszystko osiągniesz dzięki wypozycjonowanej stronie internetowej w swoim mieście.
Efektem docelowym pozycjonowania lokalnego w mieście Poznań jest zbudowanie bazy linków tak, by strona Klienta prezentowała się jako miejsce zapewniające najwartościowsze informacje dla zapytania wpisanego przez internautę.
Linki na dobrych stronach to wartościowe linki.
Dlatego tak ogromne znaczenie praktyczne ma silne zaplecze.
Wszystkie narzędzia muszą być zastosowane w sposób optymalny, by koszty ich wykorzystania przekładały się na jak największy zysk realny. Dlatego równie ważna co ich zręczne wykorzystanie jest umiejętność strategicznego zaplanowania działań.
Każdą kampanię SEO musi poprzedzać profesjonalna analiza rynku pod pozycjonowanie w tym przypadku dla rynku Poznańskiego. W jej wyniku będzie można odpowiedzieć na pytanie, które frazy warto pozycjonować, kiedy można spodziewać się osiągnięcia celu oraz jakie cele można realnie zakładać. Dzięki analizie dowiemy się na przykład, czy frazy długiego ogona na danym rynku się sprawdzają czy nie i jakie techniki lokalnego procesu pozycjonowania warto zastosować.
Każdy z nas na codzień korzysta ze smartfona, tabletu czy laptopa będąc większość czasu online aby być w stałym kontakcie z rodziną czy znajomymi.
Poniżej przykład wyszukiwania restauracji w mieście Poznań:
źródło fotografii: Google
Tego typu urządzenia rozpoznają naszą lokalizację dzięki czemu wpisując w Google cokolwiek, czego w danej chwili szukamy najpierw pojawiają nam się wyszukiwania lokalne dla tego danego miejsca, lokalizacji w której się obecnie znajdujemy.
Wyszukiwarka Google wyświetla wówczas wyniki z danego miasta jeśli tam właśnie się aktualnie znajdujemy
niezależnie od tego czy daną frazę wpiszemy z dodatkiem miasta czy bez.
Dlatego warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy na lokalne frazy, ponieważ niezależnie od tego jak wpiszemy zapytanie do Google zobaczymy wyniki lokalne z Poznania i okolicy. Również kwoty w cenniku lokalnym są dużo niższe niż w wypadku ogólnopolskich fraz kluczowych.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.