Home / Pozycjonowanie Kalisz
Pozycjonowanie lokalne to specjalna forma marketingu w wyszukiwarkach internetowych, która jest skierowana przede wszystkim na klientów lokalnych. Dla Kalisza będzie to sam Kalisz oraz miasta w promieniu maksymalnie kilkudziesięciu kilometrów w zależności od tego, jakie produkty i usługi są promowane. Jeśli działasz w Kaliszu, twoja podstawowa promocja powinna skupiać się na regionie, a nie na całym kraju.
Przykładowe frazy:* |
Cena / m-c |
Cena / m-c min. 7 fraz |
Cena / m-c min. 5 fraz |
restauracja Kalisz |
39 PLN | 49 PLN | 58 PLN |
stolarz Kalisz |
27 PLN | 36 PLN | 46 PLN |
dentysta Kalisz |
35 PLN | 44 PLN | 59 PLN |
stomatolog Kalisz |
25 PLN | 35 PLN | 45 PLN |
okulista w Kaliszu |
39 PLN | 43 PLN | 55 PLN |
* Podane frazy w powyższej tabeli są przykładowe i wybrane z różnych branż. Fraz w zestawieniu powinno być minimum 5, jednak najkorzystniej jest wybrać 10 fraz kluczowych, wówczas cena za pojedyńczą pozycjonowaną frazę staje się zdecydowanie niższa.
Ceny podane w tabeli są cenami netto.
Bezpłatna wycena pozycjonowania
Działanie Search Engine Optimization, czyli optymalizowania strony internetowej i jej otoczenia pod możliwie najlepsze wyniki w wyszukiwarkach internetowych, to najlepsza obecnie metoda poszukiwania klientów. Kierowana jest ona bowiem do osób, które już poszukują możliwości nabycia tego, co firma sprzedaje. Trzeba jednak zrozumieć, że można wykreować się na globalnego lidera w danej dziedzinie, ale jeśli klient jest przyzwyczajony do kupowania usługi lokalnie, nie będzie zainteresowany usługami firmy.
Po co komu hydraulik z innego miasta, nawet jeśli jest najlepszy, skoro on ma pękniętą rurę w Kaliszu?
Profesjonalne lokalne pozycjonowanie stron internetowych, tak jak standardowy rodzaj pozycjonowania, ma na celu wysforowanie klienta na pierwsze miejsce wyników, kiedy internauta wpisuje w wyszukiwarce odnoszącą się do klienta frazę. Aspekt lokalny sprawia, że specjaliści od pozycjonowania nie walczą już z całym światem, ale plac boju ograniczają tylko do wycinka kraju, w którym mieszkają klienci realnie najbardziej zainteresowani ofertą. Największą zaletą SEO jest zawsze docieranie do ludzi, którzy realnie mogą być zainteresowaniu produktami i usługami, a w przypadku SEO lokalnego uzyskuje się dotarcie do najlepszej z najlepszych grup potencjalnych klientów.
Kalisz nie jest oczywiście wielką metropolią, ale niezależnie od wszystkiego, wiele produktów i usług będzie miało bardzo ograniczony zasięg terytorialny. Firma oferująca przeprowadzi chętnie przewiezie rzeczy osobie w dowolnym miejscu w kraju, ale za dojazd znad morza do Kalisza nikt nie będzie chciał realnie zapłacić. Jaki zatem sens ma wydawanie pieniędzy na promowanie się w odległych miejscach, jeśli prowadzi się firmę przeprowadzkową, fryzjera czy dyskont w Kaliszu? Naturalnie żaden, a w rzeczywistości jest jeszcze gorzej, bo taka promocja kosztuje i ściąga na stronę ludzi, którzy nigdy nie zrobią zakupów i nie skorzystają z usługi. A to generuje puste koszty.
Wystarczy do nazwy produktu dołożyć słowo „Kalisz”, by wyniki w wyszukiwarce zmieniły się drastycznie, a odbiorcy reklamy SEO zmienili swój profil. Firmy przestawiające się z SEO globalnego na pozycjonowanie ogólnopolskie nie zawsze notują wzrost liczby odwiedzin w liczbach bezwzględnych, ale odsetek klientów, którzy po zapoznaniu się z ofertą dokonują
zakupu, rośnie średnio o połowę.
W dobie geolokalizacji nie zawsze nawet potrzebne jest, by internauta dopisał „Kalisz” do wyszukiwania. Wystarczy, że szuka z komputera lub telefonu z okolic Kalisza.
Chociaż ACTIVATE to konińska firma z całym zespołem obecnym właśnie w tym miejscu, firmy z Kalisza mogą bez problemu nawiązywać kontakt telefoniczny lub mailowy, po czym współpraca przebiega zdalnie. Współpraca z klientami obecnymi na miejscu niczym się nie różni.
Co uzyskamy dodając „Kalisz” do pozycjonowanych fraz?
Obecność miasta w wynikach wyszukiwania to przede wszystkim dwie korzyści:
Niższe koszty uzyskuje się dzięki temu, że nie trzeba walczyć o cały kraj – wystarczy powalczyć o region. Konkurencja jest mniejsza. Do tego na stronę nie będą wchodzili ludzie siłą rzeczy niezainteresowani usługą oferowaną przez odległą firmę. Wyższy współczynnik konwersji to z kolei większy odsetek osób, które realnie coś kupią. Taki stan rzeczy poprawia też ranking strony, bo typowy sposób korzystania ze strony przez internautę staje się intensywniejszy.
SEO lokalne dla Kalisza jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem od SEO robionego ogólnie. Głównym tego powodem jest zdecydowanie mniejsza konkurencja. Bijąc się o główne frazy w całym kraju walczy się ze wszystkimi firmami w branży. Dopisując do fraz nazwę miasta ogranicza się ilość firm, które trzeba pobić. Nierzadko top3 wyników uzyskuje się z marszu, a dla fraz długiego ogona nie ma konkurencji w ogóle.
Jedyny problem to brak możliwości wykonania przybliżonej wyceny kosztów kampanii. Zawsze konieczne jest wykonanie wyceny indywidualnej w oparciu o to, w jakiej branży działa klient oraz jakiego efektu i w jakim czasie oczekuje od Activate. Rynki lokalne są bardzo zróżnicowane i dopiero po dokładnym przyjrzeniu się ich charakterystyce można
ocenić koszty zaangażowania.
Pozycjonowanie lokalne pod względem mechaniki nie różni się istotnie od standardowego pozycjonowania. Cel zawsze przyświeca tu jeden – maksymalizowanie zysków. Głównym celem operacyjnym jest uzyskanie możliwie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, co realizuje się poprzez:
Są to standardowe zadania SEO, które po prostu są rozbudowywane o bardzo korzystny aspekt lokalny.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.