Kampanie Google Adwords

Nasze działania marketingu internetowego sprawią, że będziesz bardziej widoczny w Internecie.
Ilość wejść na Twoją stronę internetową oraz zainteresowanie klientów wzrośnie.

Google Ads / Adwords w Poznaniu

Google Ads często traktowane jest jako uzupełnienie pozycjonowania, ale jest to kampania mogąca działać w sposób w pełni niezależny i przynosić korzyści finansowe bez oglądania się na inne działania reklamowe.

Zapytaj o szczegóły!

Zadzwoń: 518 936 711 lub napisz na mail: biuro@activate.pl

Doradzimy, wycenimy i poprowadzimy dla Twojej firmy kampanie reklamowe w sieci.

Najczęściej jednak dąży się do uzyskania synergii wszystkich działań.
Kampanie linków sponsorowanych, Google Ads to w pierwszej kolejności płatne linki pojawiające się przed naturalnymi wynikami wyszukiwania (efektami pozycjonowania). Kampanie reklamowe w Google mogą mieć znacznie szerszy charakter, ale istotą są przede wszystkim linki pojawiające się właśnie na stronie wyszukiwania.
Wszystkie kampanie są płatne, co oznacza, że nie konkurujemy w ich kwestii z innymi podmiotami. Pozwalają na uzyskanie pewnego rezultatu i dostaje się dokładnie to, za co się płaci.

Dlaczego warto korzystać z takiej formy reklamy jak Google Ads?


- Koszty kampanii są zależne od jej realnych rezultatów
W przypadku wykupywania usług pozycjonowania lub banerów reklamowych na stronach internetowych ponosi się określone koszty, a potem się sprawdza, jakie korzyści przyniósł ten wydatek. Tutaj jest inaczej, ponieważ koszt powstaje dopiero w momencie, kiedy internauta klika na odnośnik prowadzący do strony firmy korzystającej z reklamy. Samo wyświetlenie linku nie powoduje powstania żadnych kosztów.
- Linki te pojawiają się wtedy, kiedy ktoś szuka konkretnej rzeczy
Typowa reklama w Internecie, tak jak reklama klasyczna, przedstawia potencjalnemu klientowi produkt, którego może potrzebować. W tym przypadku reklama pojawia się tylko wtedy, kiedy internauta wyszukiwał w wyszukiwarce ściśle określonej frazy, więc za każdy razem reklama trafia do osoby, która jest realnie zainteresowana produktem.


- Możliwe jest dokładne monitorowanie działań
Z kampanią otrzymuje się specjalne narzędzia analityczne umożliwiające zdobycie danych odnoście wyświetlania reklamy, częstotliwości kliknięć w nią oraz m.in. stopnia konwersji.
- Reklamodawca posiada pełną kontrolę nad kosztami kampanii
W tego rodzaju kampaniach możliwe jest ustalenie limitów dla wydatków ponoszonych w związku z prowadzeniem kampanii. Jeśli zaplanowany wydatek zostanie zrealizowany prędzej, kampania zostanie automatycznie przerwana, by nie podnosić kosztów przedsiębiorcy.
- Można w pełni kontrolować treść, a nawet czas wyświetlania reklamy

Dowolne kreowanie treści w kampaniach Google Adwords

Decydując się na uruchomienie kampanii Google Ads, można dowolnie kreować treść, która będzie się wyświetlała w jej ramach. Co więcej, możliwe jest też takie kierowanie kampanią, by reklama wyświetlała się jedynie osobom na określonym obszarze geograficznym, co ma znaczenie dla firm wykonujących swoje usługi lokalnie, jak również można sterować czasem wyświetlania. Kiedy firma ma dużo zleceń, kampania reklamowa może być zawieszona lub jest intensywność zmniejszona.
Kampanie to cały czas ewoluujące narzędzie marketingowe. Jego możliwości powiększają się z każdym rokiem, a nawet z miesiąca na miesiąc.


Obecnie Reklamy Ads pozwala na bardzo daleko idące dostosowania kampanii do potrzeb poszczególnych klientów. Dzięki specjalnym narzędziom można:
- Tworzyć kampanie ukierunkowane, czyli docierające tylko do ściśle określonych osób o konkretnych cechach demograficznych, a nie do wszystkich osób wpisujących dane zapytanie w wyszukiwarkę;
- Dokładnie planować swój budżet reklamowy poprzez ustalanie określonych granic, których kampania nigdy nie przekroczy;
- Poprawiać postrzeganą jakość swojej strony, ponieważ poprzez linki sponsorowane na stronę nie trafiają osoby przypadkowe, jak to często jest w wyniku osób korzystających z wyszukiwania naturalnego, przez co takie osoby spędzają na stronie więcej czasu i generują na niej realny ruch, wysoko oceniany przez roboty wyszukiwarek na potrzeby SEO;
- Zwiększyć konwersję, czyli poprawić odsetek osób realnie korzystających ze strony internetowej (kupujących produkty, zapisujących się na newsletter, zakładających konto w całej populacji osób, które stronę odwiedzą.


Prowadzenie kampanii Google As jest zadziwiająco proste i sami przedsiębiorcy bardzo często decydują się na ich uruchomienie bez pomocy specjalistów. Jest to możliwe dosłownie w kilka minut po odpowiednim zarejestrowaniu się w systemie, a sama kampania jest potem wdrażana niemal natychmiast.

Działanie bez odpowiedniego wsparcia ze strony specjalisty od SEM/SEO jest jednak nie zawsze dobrym pomysłem, ponieważ dla osiągnięcia sukcesu potrzebne jest skuteczne zrealizowanie kilku kwestii.
I. Tylko prawidłowe ustalenie fraz kluczowych pozwoli na realny sukces kampanii. Samo ściągnięcie klienta na stronę nie jest jeszcze gwarancją konwersji, ale zawsze generuje koszt.
II. Wyświetlenie się reklamy nie jest jednoznaczne z jej skutecznością. Musi ona być dla potencjalnego klienta atrakcyjna i musi go zachęcić do wejścia na stronę.
III. Masowe wyświetlanie reklam w Ads powoduje szybki wzrost kosztów. Konieczne jest opracowanie efektywnej strategii czasu i grupy docelowej Google Ads z użyciem narzędzi badania rynku oraz doświadczenia w branży.
IV. Kampanie muszą być stale nadzorowane i ich efektywność musi być oceniana. Prawidłowa ocena skuteczności kampanii jest niemożliwa bez posiadania odpowiedniego doświadczenia. Klient specjalisty SEM/SEO otrzymuje zawsze syntetyczne, łatwe do zrozumienia dane odnośnie działania kampanii Google Ads (Adwords).
Tak jak w przypadku kampanii SEO, monitoring uzyskiwanych rezultatów jest kluczowym czynnikiem dla każdej kampanii. W tym przypadku jest nawet ważniejszy, ponieważ raz uzyskany rezultat pozycjonowania przynosi korzyści w długiej perspektywie czasu bez dodatkowych wydatków. Może być skuteczniejsze, ale zawsze jest to inwestycja, czyli konieczność wydawania kolejnych pieniędzy.
Miernikiem skuteczności kampanii jest zazwyczaj tak zwany wynik jakości. Składa się na niego współczynnik klikalności, jakość strony docelowej i takie elementy, jak chociażby realna konwersja. Wynik jakości zazwyczaj określa się na skali 1-10. Im wyższy wynik jakości, tym więcej każda wydana na Google Ads złotówka pozwala firmie zarobić.
Dominacja wyników wyszukiwania
Zazwyczaj tego typu akcje prowadzi się równocześnie z wysiłkami w kierunku pozycjonowania strony internetowej. Pozwala to na uzyskanie stanu dominacji wyników wyszukiwania.
Na stronie z wynikami wyszukiwania dla konkretnej frazy przed oczami internauty pojawiają się najpierw linki sponsorowane a potem lista wyników naturalnych wynikających z oceny Google odnośnie jakości stron. Przeciętny internauta wybiera zazwyczaj spośród obu grup i jego wybór jest bardzo ograniczony. Badania pokazują, że nieczęsto internauci klikają na więcej niż 3 linki, a więcej niż 5 linków jest wybierane przez znikomy odsetek osób dla typowych zapytań. Uzyskanie dominacji poprzez wysokie miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania i umieszczenie swojej płatnej reklamy dookoła nich sprawia, że nawet jeśli klient będzie chciał porównać większą ilość wyników szukania, wymagałoby to od niego przejścia do niższych wyników wyszukiwania, a to nie leży w jego zwyczaju. Konkurencja została pokonana na starcie. Jest praktycznie nieobecna.
Google Ads w Koninie to reklama bezpieczna
Wielu klientów Google martwi się, że skoro naliczane są opłaty za kliknięcia, taki mechanizm może paść ofiarą nieuczciwej konkurencji. Nic w końcu nie stoi na przeszkodzie, by konkurencyjny podmiot klikał w linki i w ten sposób powodował powstawanie kosztów dla reklamodawcy. Jest to praktyka stosowana przez nieuczciwych konkurentów od wielu lat i system ten nauczył się z nią już skutecznie walczyć. Co prawda, koszty nieuczciwych działań się pojawiają, ale jeśli tylko będą one istotne, system będzie w stanie zidentyfikować nieuczciwą konkurencję i bez żadnych działań ze strony reklamodawcy zwróci mu pieniądze za sztucznie wygenerowany ruch.
Geolokalizowanie w linkach sponsorowanych
Geolokalizacja to możliwość ustalenia, z jakiego miejsca wysłane zostało zapytanie do wyszukiwarki internetowej. Na to bardzo duże znaczenie dla firm, które ze względu na naturę swojej działalności są w stanie obsługiwać tylko lokalnych klientów np z dodatkiem miast Konin czy Poznań lub klientów działających tylko na określonym obszarze. Adwords jest w stanie dostosować kampanię tak, by nawet jeśli internauta wyszukiwał określoną w kampanii frazę, reklama pojawiła się tylko wtedy, kiedy spełnia on określone warunki lokalizacji. Ten fakt znacznie poprawia współczynnik konwersji.
Frazy długiego ogona
Każda fraza, dla której wykonywane jest klasyczne pozycjonowanie, powoduje wygenerowanie kosztów, które wcale nie muszą się potem zwracać. Dodanie dodatkowych fraz do bazy kampanii Google Adwords, Ads jest bezkosztowe i nieraz zdarza się, że nawet małe podmioty promują się kampaniami zawierającymi setki fraz kluczowych, w tym bardzo dużo tak zwanych fraz długiego ogona. Są to frazy bardzo specyficznie i dokładnie określające oferowane produkty. Takie frazy są bardzo często nieopłacalne dla klasycznego pozycjonowania, ale w tym przypadku mogą stanowić ważną część kampanii. W naturalny sposób ogromna część z nich jest nietrafiona i w efekcie bezużyteczna, ale w związku z tym, że ich włączenie w kampanię nie powoduje kosztów, taki błąd nie stanowi żadnego problemu.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close