Tworzenie stron internetowych

Strona Internetowa jest fundamentem, na którym każda firma opiera swoją obecność w internecie. Sukces strony internetowej bardzo często zależy od tego, czego nie widać ;-) gołym okiem.

Tworzenie stron internetowych Konin, Poznań

Strona Internetowa jest fundamentem, na którym każda firma opiera swoją obecność w Internecie. Firma może w praktyce zorganizować swoją działalność w Internecie w oparciu o jedną z trzech podstawowych form:
I. Strony domowej (wizytówkowej)
II. Sklepu internetowego
III. Portalu internetowego
Strony wizytówkowe przeznaczone są przede wszystkim dla klientów, którzy nie oferują produktów i usług bezpośrednio przez Internet, a podstawowym celem ich serwisów jest udzielenie informacji o firmie. Na takiej stronie powinny znajdować się podstawowe informacje o firmie, jej misja i wartości, przedstawienie oferty oraz dane teleadresowe umożliwiające nawiązanie z nią kontaktu. Najważniejsze są sam klasyczny adres, adres email oraz telefon. Strony wizytówkowe mogą posiadać zaawansowane mechanizmy nawiązywania kontaktu, na przykład chat online z pracownikiem firmy, nowoczesne uzupełnienie infolinii. Są zazwyczaj także bardzo widowiskowe od strony graficznej.
Sklepy internetowe są sposobem organizacji handlu prowadzonego na niwie internetowej. Obecnie najczęściej wykorzystywane są rozwiązania zintegrowane, co oznacza, że chociaż forma graficzna serwisów może być diametralnie różna i mogą się w sklepie pojawiać moduły o różnej funkcjonalności, podstawa ich działania jest uniwersalna. Takie podejście do budowy sklepów internetowych powoduje, że internauta natychmiast jest w stanie odnaleźć się w sklepie internetowym i zacząć z niego korzystać, a firma uzyskuje dostęp do wygodnych i sprawdzonych mechanizmów zarządzania i wsparcia sprzedaży, chociażby do plików produktowych oraz do wirtualnych systemów płatniczych (PayPal, PayU). Dobrze przygotowana strona internetowa w formie sklepu internetowego może być kompletną platformą, na której przedsiębiorca oprze niemal całą swoją działalność gospodarczą.
Portale internetowe to najbardziej zaawansowane strony internetowe, które mogą pełnić równocześnie strony domowej, ale zazwyczaj stanowią do niej dodatek. Takie serwisy bezpośrednio odwołują się do klasycznej idei portali internetowych, czyli do miejsc, gdzie poszukuje się pogłębionych informacji na określone tematy. Ich podstawowym wyznacznikiem jest wielkość i bogactwo zasobów, do jakich dostęp uzyskuje internauta. Może tutaj poczytać o branży, może obejrzeć materiały multimedialne, często może także w chodzić w interakcje z innymi użytkownikami portalu w oparciu o mechanizmy społecznościowe. Skala portalu zależy od środków, jakie się chce na niego przeznaczyć i zazwyczaj więcej oznacza lepiej, ponieważ portal ułatwia budowanie marki i do tego w bardzo istotny sposób przyczynia się do uzyskania dobrego wyniku
pozycjonowania.

Sukces strony internetowej bardzo często zależy od tego, czego nie widać

Słowem-kluczem do zrozumienia mechanizmów budowy dobrze zaprojektowanej strony internetowej jest OPTYMALIZACJA. Konieczne jest równoczesne optymalizowanie w czterech ujęciach:
I. Optymalizacja wykorzystania
Dobra strona Internetowa to strona, na którą klient wraca i na której spędza możliwie dużo czasu. Wszystkie mechanizmy pozycjonowania stron, z Google na czele, uznają te kwestie za decydujące o randze strony. Konieczne jest tworzenie stron internetowych, które przyciągną uwagę internauty chociażby na chwilę, a to można uzyskać przez implementację odpowiednich funkcji w odpowiedni sposób.
II. Optymalizacja kodu
Każda wyszukiwarka internetowa badana nie samą stronę per se, ale jej kod. Robią to w końcu roboty, a ich umiejętności ograniczają się do stosowania ustalonych algorytmów. Znajomość tych algorytmów pozwala na tworzenie stron www w taki sposób, by roboty natrafiały na informacje uznawane przez nie za najcenniejsze i to w sposób, który w mniemaniu ich autorów jest przez twórców robotów uznany za optymalny. Zwykły użytkownik Internetu może być zupełnie nieświadomy bardzo istotnych różnic w budowie strony.
III. Optymalizacja wyświetlania
Internet to nie Dziki Zachód. Obowiązują tutaj określone standardy dotyczące formy publikowania treści. Ich znajomość to podstawowa kompetencja twórcy strony internetowej. Zmieniają się one jednak bardzo szybko i wielu twórców za nimi nie nadąża, co upośledza sposób wyświetlania treści na urządzeniu internauty.
Co więcej, dzisiaj wyszukiwarki internetowe wymagają, by strona wyświetlała się dobrze nie tylko na komputerze z systemem Windows, ale także na innych komputerach i chociażby na telefonach. To wszystko jest oceniane.
IV. Optymalizacja użyteczności
Strony internetowe są przede wszystkim dla ludzi i muszą im dobrze służyć. Układ strony, niezależnie od jego typu, musi być jasny, przejrzysty i koniecznie logiczny. Użytkownik powinien móc bez problemu nawigować po różnych miejscach serwisu, powinien być w stanie wyszukać interesujące go informacje i zwłaszcza w sklepach internetowych, zawsze pod ręką musi mieć regulaminy i treści pomocy. Sama strona musi się też szybko ładować, by nie drażnić internauty. Te z pozoru nieostre czynniki także posiadają wielkie znaczenie dla pozycji strony w wyszukiwarkach.

Nie można zapominać o estetyce stron internetowych

Osoba odpowiedzialna za tworzenie stron internetowych musi być przynajmniej po części estetą, by jej dzieła w odpowiedni sposób przemawiały do użytkownika. Co to oznacza?
- Strona internetowa musi być wpisana w identyfikację wizualną firmy. Jest to taki sam element organizacji jak chociażby jej siedziba.
- Więcej nie oznacza lepie. Przejrzystość jest niemal zawsze ceniona dużo bardziej niż bogactwo materiałów.
- Prezentacja najważniejszych treści na stronie musi wykonana odpowiednio. Internauta nie może nigdy mieć wątpliwości co do przedstawionej mu treści.
- Informacja dla internauty musi być kompletna. Jeśli coś nie mieści się na stronie, trzeba to streścić lub efektywniej podzielić tematycznie.
- Na stronie nie może być żadnych elementów zniechęcających czy irytujących internautę, bo ją po prostu zamknie.
- Treści na stronie powinny mieć unikalny wygląd, ponieważ internauta pominie to, co już kiedyś widział, nawet jeśli było to tylko coś podobnego.
Nie wystarczy tylko raz stworzyć strony internetowej i zapomnieć, że istniała.
Z każdym dniem strona internetowa staje się coraz bardziej nieaktualna i chociaż duże zmiany nie są zazwyczaj zbyt często potrzebne, konieczne są odpowiednie korekty.
Aktualność -> strona internetowa musi być zawsze aktualna i nie ma prawa być na niej żadnych nieaktualnych lub nawet wyglądających na nieaktualne treści.
Nowe treści -> internauta nie będzie wracał do strony internetowej, jeśli nie będą się na niej regularnie pojawiały nowe treści.
Nowoczesny design -> Modny, nowoczesny design po około 18-24 miesiącach staje się staroświecki i powinien zostać odświeżony.
Strona internetowa jest przede wszystkim dla klienta firmy, ale musi ona zostać przygotowana także w taki sposób, by sam właściciel strony też mógł z niej wygodnie korzystać. W praktyce oznacza to hosting oraz system CMS, czyli narzędzie do zarządzania stroną internetową.

Hosting

Hosting to rozwiązanie problemu fizycznego udostępniania strony internetowej internautom. Kiedy strona internetowa powstanie, musi być ona po prostu dostępna w Internecie. Musi Mieć swój adres, swój serwer, na którym będą się znajdowały jego dane i musi istnieć odpowiednie łącze internetowe, dzięki któremu internauta otrzyma odpowiednio szybki dostęp do strony internetowej z dowolnego miejsca na świecie.
Przedsiębiorca może zdecydować się na zakup własnego serwera, samodzielne wydzierżawienie domeny i zakup odpowiedniej usługi dostępu do Internetu, dzięki której do jego serwera możliwy będzie łatwy dostęp. W praktyce dużo wygodniejsze jest korzystanie z usługo hostingowych. Za niewielką opłatę miesięczną twórca strony internetowej oferuje wszystkie tego typu usługi, a do tego jeszcze zapewnie adresy email w domenie strony internetowej. Przedsiębiorca nie musi się na niczym znać – po prostu korzysta.

Zarządzanie stroną – system CMS

Każdą stroną internetowa przez cały czas może opiekować się jej twórca. Jest to ważne ze względu na zmiany w strategii SEO czy rozbudowywanie strony internetowej o nowe moduły. Zazwyczaj jednak większość działań wykonywanych w związku z działaniem strony, na przykład aktualizacja listy produktów i zmiana cen w sklepie internetowym lub publikowanie nowego artykułu na portalu czy blogu strony, nie wymaga znajomości arkanów tworzenia stron internetowych. A przynajmniej taka wiedza nie powinna być do tego potrzebna.
Systemy CMS to w założeniu bardzo proste w obsłudze, intuicyjne narzędzia do wprowadzania zmian w strukturze strony internetowej. W większości przypadków odnosi się to do najprostszych aktualizacji czy codziennego działania serwisu, ale zaawansowany system CMS może pozwalać także na obsługę multimediów, wprowadzanie systemu komentarzy, quizów i podobnych treści zamieszczanych na stronie w sposób modułowy.

CMS zmniejsza koszty współpracy z twórcą strony internetowej i ze specjalistą od pozycjonowania.
Jeśli przedsiębiorca skorzysta z usługi tworzenia strony internetowej, strona zostanie wykonana przez
tego samego specjalistę, który będzie prowadził pozycjonowanie, z miejsca otrzyma także hosting oraz dostęp
do mechanizmu CMS, wszystkie potrzeby przedsiębiorcy związane z działaniem w świecie wirtualnym będą w
pełni zrealizowane.
Warto jest korzystać z wszystkich tych usług w jednym miejscu, by maksymalizować skuteczność działań i
uzyskiwać ich pełną synergię.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU
Array
(
    [alias] => tworzenie-stron-internetowych
    [id_strony] => 13
)