Projektowanie stron www

Internauci cenią swój czas i często są ograniczeni limitem transferu danych. Dlatego znacznie bardziej cenione są strony internetowe, które ładują się szybko i wymagają mniejszej ilości danych. Konieczne jest także optymalizowanie działania elementów na stronie w celu zapewnienia ich optymalnego działania na urządzeniach o ograniczonych mocach obliczeniowych. Tylko profesjonalny Web Designer jest w stanie zaprojektować użyteczną i efektowną stronę internetową, która będzie też płynnie działała nawet na słabszych urządzeniach.

Projektowanie responsywnych stron www Konin, Poznań

Strona internetowa jest podstawowym narzędziem komunikowani się z klientami. Jej postać może być bardzo różna.

Strony internetowe można podzielić na poszczególne rodzaje:
I. Witryny domowe;
II. Sklepy internetowe;
III. Portale internetowe.

I. Witryna domowa – witryna domowa jest najprostszym sposobem komunikowania się z potencjalnymi klientami i partnerami. Jej forma jest przede wszystkim bierna.
    Strona internetowa tego typu przeznaczona jest dla organizacji, które nie świadczą usług i nie sprzedają swoich produktów z wykorzystaniem kanałów elektronicznych. Jest to narzędzie służące w pierwszej kolejności do dostarczania informacji o firmie. Ma ona gigantyczne znaczenie i jest niezbędna także dla firm, które teoretycznie nie są w żaden sposób związane z branżą internetową i usługami elektronicznymi, ponieważ współczesny klient w każdej branży oczekuje, że podstawowe informacje odnajdzie właśnie w świecie wirtualnym, nawet jeśli z usługi będzie korzystał lokalnie w świecie realnym.

II. Sklepy internetowe – są elektronicznym systemem sprzedażowym umożliwiającym prowadzenie w pełni zautomatyzowanej sprzedaży, ale też księgowości.
    Sklepy internetowe mogą być witrynami internetowymi organizacji same w sobie, jeśli organizacja prowadzi przede wszystkim działalność handlową. Taki sklep internetowy ma na celu maksymalne uproszczenie procesu sprzedaży, udostępnienie klientowi oferty przez całą dobę każdego dnia w roku, jak również jest sposobem na zorganizowanie całego systemu sprzedaży firmy. Na sklepie internetowym oparta może być całą organizacja firmy, a zintegrowane z nim narzędzia przyspieszą kwestie związane z rachunkowością i w naturalny sposób przygotują firmę do działań promocyjnych różnego typu.

III. Portale internetowe – stanowią najbardziej rozwiniętą formę kontaktu z klientem, która zazwyczaj stanowi element systemu obejmującego także elektroniczne kanały sprzedaży lub promocji.
    Portale internetowe są realizacją postulatu informacyjności Internetu. Dzięki nim klient jest w stanie uzyskać wiedzę, jakiej poszukuje. Jest to ważne, ponieważ nawet kierując się jedynie chęcią dokonania prostego zakupu z góry założonej rzeczy, klient zawsze poszukuje informacji odnośnie rzeczy i jej otoczenia branżowego. Chce dokonać najlepszego wyboru i pozytywnie reaguje na wszelkie informacje, które są w stanie jego wiedzę poszerzyć. Portal internetowy może być uzupełnieniem systemu sprzedażowego, ale jest też kluczowym elementem systemu promocji. Dobrze skonstruowany portal jest miejscem wartościowym z punktu widzenia robotów odpowiadających za pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych i w wielu przypadkach staje się on warunkiem koniecznym.

Niezależnie od tego, jaką dokładnie będzie miała postać strona tworzona dla klienta, musi ona realizować szereg podstawowych wartości.

Strona internetowa musi działać - Responsive Web Design

Internauta może korzystać z bardzo różnych rozwiązań w celu uzyskania dostępu do strony internetowej. Liczba systemów operacyjnych na komputerach osobistych ciągle rośnie i bynajmniej nie ogranicza sie tylko do produktów z rodziny Windows. Oprócz komputerów wykorzystywane są urządzenia mobilne, które za niedługo staną się głównymi odbiorcami treści. Ich zróżnicowanie jest przeogromne. Na rynku pojawiają się też nowoczesne urządzenia typu SMART, na przykład lodówki i telewizory. Wszystkie te urządzenia muszą być w stanie poprawnie wyświetlić treści strony i korzystać z wbudowanych w nią funkcji.

Czas ładowania musi być krótki - oszczędność łącza i czasu

Internauci cenią swój czas i często są ograniczeni limitem transferu danych. Dlatego znacznie bardziej cenione są strony internetowe, które ładują się szybko i wymagają mniejszej ilości danych. Konieczne jest także optymalizowanie działania elementów na stronie w celu zapewnienia ich optymalnego działania na urządzeniach o ograniczonych mocach obliczeniowych. Tylko profesjonalny Web Designer jest w stanie stworzyć użyteczną i efektowną stronę internetową, która będzie też płynnie działała nawet na słabszych urządzeniach.
Strona musi być funkcjonalna – łatwe odnajdywanie poszukiwanych treści
Dobrze zaprojektowana strona internetowa musi umożliwiać łatwe odnajdywanie treści, które interesują użytkownika. Pojawiają się tutaj nawet określone wymogi prawne dotyczące na przykład informacji o plikach cookie (ciasteczkach) oraz w przypadku sklepów internetowych – informacji o regulaminie i zwrotach. W praktyce większe znaczenie ma chociażby przygotowanie skutecznej wyszukiwarki pozwalającej odnajdywać określone artykuły czy produkty na stronie. Odpowiednia kompozycja strony internetowej to ogromna dziedzina wiedzy oparta na rozległej teorii i wieloletnim doświadczeniu twórców.
Zastosowana musi być optymalizacja SEO – przygotowanie do pozycjonowania
Pozycjonowanie odbywa się przede wszystkim poprzez tak zwany link-building, ale w praktyce nie ma możliwości uzyskania pozytywnych efektów pozycjonowania bez odpowiedniego przygotowania strony internetowej do obsługi botów indeksujących Internet. Możliwa jest adaptacja każdej strony internetowej do wymogów wyszukiwarek, ale znacznie lepsze efekty przynosi przygotowywanie stron internetowych do tego celu już na etapie projektowania stron www. Jest to na tym etapie proces naturalny, który nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów pracy. Jest to realizowane przez specjalistę świadomego wymagań SEO poniekąd przy okazji tworzenia pozostałych rozwiązań.

Prawidłowe projektowanie stron www

Prawidłowe budowanie serwisów www oznacza przygotowanie ich do łatwej obsługi przez właściciela.

Standardem w dziedzinie tworzenia stron internetowych dowolnego typu jest wpisywanie ich w kontekst oprogramowania CMS (system zarządzania treścią).
Systemy zarządzania treścią mają najczęściej postać apletów internetowych dostępnych z poziomu przeglądarki, czyli intuicyjnych aplikacji internetowych pozwalających na daleko idące modyfikowanie treści w sposób nie wymagający wiedzy technicznej odnośnie projektowania stron internetowych np. dla firm z Konina czy Poznania. Mają one postać tak zwanych systemów WYSIWIG, czyli oferujących wyniki dokładnie w takiej samej postaci jak wizualizacja, na której wprowadza się zmiany. Jest to bardzo wygodne dla właściciela strony internetowej, ponieważ w celu dokonywania drobnych poprawek czy publikowania nowych treści merytorycznych nie ma potrzeby angażowania specjalistów od tworzenia stron internetowych.

Dostępność mobilna stron internetowych – wymóg XXI wieku

Poważnym problemem jest tutaj odpowiednie wyświetlanie serwisów na wszystkich urządzeniach. Strona internetowa dowolnego rodzaju przystosowana do wyświetlania na dużym ekranie panoramicznym nie będzie działała prawidłowo na urządzeniu przenośnym o klasycznym formacie wyświetlacza. Do tego dochodzą jeszcze różnego rodzaju funkcje, które mogą być zbyt złożone dla niewielkich ekranów dotykowych. Rozwiązanie problemu może pryzmować dwie postacie.  
I. Strony dedykowane
Pierwszym rozwiązaniem problemu braku kompatybilności było projektowanie stron www na potrzeby urządzeń mobilnych, początkowo głównie telefonów, potem także tabletów. Było to rozwiązanie skuteczne i cały czas jest jeszcze stosowane przez wiele portali internetowych posiadających swoją wersję główną i zwykle poważnie okrojoną wersję mobilną. Jest to jednak rozwiązanie dalece niewygodne, ponieważ wersja mobilna bardzo często okazuje się nie przystawać do wielu urządzeń mobilnych i jej ograniczenia powodują, że użytkownicy mobilni wolą pozostać przy wersji „na komputer”, nawet jeśli oznacza to konieczność godzenia się na określone niedogodności. Dla firmy takie rozwiązanie oznacza koszty związane z równoległym prowadzeniem co najmniej dwóch powiązanych, ale technologicznie różnych serwisów.
II. Responsive Web Design
Responsive Web Design można określić jako tworzenie strony w sposób adaptacyjny, czyli w oparciu o elementy skalowalne. Takie elementy wykrywają rodzaj urządzenia i jego możliwości techniczne, w tym przede wszystkim rozmiar ekranu, po czym dostosowują swoje atrybuty do możliwości tego urządzenia. Proces przebiega w pełni automatycznie bez jakiegokolwiek udziału użytkownika oraz bez konieczności wykonywania dodatkowej pracy przez twórcę strony. Każda nowa treść dodana do szablonu responsywne strony jest automatycznie konwertowana do elastycznej postaci.

Opieka nas serwisami www może oznaczać ich samo tworzenie, ale adaptację istniejących serwisów do wymogów współczesności, rozbudowę serwisów, naprawę niedziałającej funkcjonalności, jak również kwestie typowo techniczne, czyli na przykład hosting stron internetowych.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU