Pozycjonowanie stron

Jest to szereg działań mających na celu zasugerowanie wyszukiwarkom internetowym z Google na czele, że promowana przez nas strona internetowa jest tym, czego poszukuje użytkownik, ponieważ przekonuje wyszukiwarkę że warto właśnie ją zaproponować potencjalnemu klientowi.

Czym jest SEM?

(ang. Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach)

SEM są to działania w internecie polegające na promocji stron www poprzez zwiększenie ich widoczności w naturalnych (organicznych), ale także płatnych wynikach wyszukiwania np. dzięki kampaniom reklamowym Google AdWords, czy pozycjonowaniu stron internetowych.

 

 

 

Ostatni nigdy nie będą pierwszymi

W internetowym biznesie ostatni nigdy nie będą pierwszymi.
Trzeba być pierwszym, a jeśli nie można być pierwszym, trzeba przynajmniej uzyskać pozycję na tyle eksponowaną, by klient miał szansę zapoznać się z ofertą firmy czy produktami dostępnymi w sklepie internetowym. W przeciwnym razie nie będzie miało znaczenia, jak dobra jest danej firmy. Oferta, której nikt nigdy nie poznał, jest najgorsza na świecie

Istota pozycjonowania

Pozycjonowanie jest w swojej istocie bardzo prostym zadaniem. Jest to działanie mające na celu zasugerowanie wyszukiwarkom internetowym z Google na czele, że promowana przez nas strona internetowa jest tym, czego poszukuje użytkownik. Nie pojawiają się tutaj żadne nieetyczne czy wprowadzające kogokolwiek w błąd działania. Celem wyszukiwarek internetowych jest dostarczanie ich użytkownikom najbardziej wartościowych wyników wyszukiwania, czyli najlepszego adwokata w Warszawie, najlepszego sklepu komputerowego w Krakowie lub chociażby najbardziej godnej odwiedzin restauracji w Radomiu. W dzisiejszym świecie coraz częściej chodzi też po prostu o produkt czy usługę dostępną w Internecie.

Każdy z przedsiębiorców prowadzących takie i w zasadzie wszystkie inne rodzaje firm dąży do tego, by zaoferować swoim klientom najlepsze produkty i usługi z najlepszymi warunkami ich świadczenia. Dzięki pozycjonowaniu ma szansę na dotarcie do klienta, ponieważ przekonuje wyszukiwarkę, że jego propozycja w ogóle istnieje, a potem pokazuje jej, że warto właśnie ją zaproponować potencjalnemu klientowi.

Wysokie pozycje w wyszukiwarce

Pozycjonowanie, czyli wysokie miejsce w wyszukiwarce dla konkretnych fraz jest tak ważne z 3 głównych powodów:

I. Wszyscy szukamy w Internecie - to wcale nie przesada. Raporty odnośnie polskiego rynku mówią, że miesięcznie z usług tylko największej wyszukiwarki na świecie, Google, korzysta aż 30.000.000 osób w naszym kraju. Jest to gigantyczna ilość osób, praktycznie wszyscy uczestnicy rynku, więc nie można pomijać tego kanału docierania do nich.

II. PTo nie jest reklama - według różnych statystyk około połowa wszystkich polskich internautów, a według niektórych doniesień blisko 2/3 osób, korzysta z różnego rodzaju narzędzi mających na celu blokowanie treści reklamowych, także tych rozpowszechnianych za pomocą portali społecznościowych. Czasami nawet Facebook jest całkowicie zablokowany, do użytkowników nie docierają reklamy pojawiające się na strony internetowe, a polski internauta może nawet nie pamiętać, czym jest pop-up. Reklama jest przez nas aktywnie zwalczana i nikt jej już od dawna nie wierzy. Pozycjonowanie nie jest reklamą, chociaż zawiera także elementy reputacyjne, ponieważ wiemy, że wyszukiwarki szukają dla nas najlepszych wyników i ufamy, że to właśnie robią.

III. Skuteczność i efektywność - pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią promocji elektronicznej ze względu na to, że jest zadziwiająco skuteczne i do tego generuje minimalne koszty w odniesieniu do rezultatów. Możliwe jest to dzięki temu, że wiele działań prowadzonych w tym kierunku może być skupionych na samej firmie i jej stronie internetowej, dzięki czemu wymagane wysiłki są minimalne. Co więcej, zawsze dociera do tych osób, do których powinno. Z efektami pozycjonowania zetknie się tylko też użytkownik Internetu, który aktywnie poszukuje rzeczy promowanych. Jest to najskuteczniejsze możliwe targetowanie treści promocyjnych.

Pozycjonowanie to forma obiektywnej informacji

Współczesny potencjalny klient jest wyczulony na fałsz i wszelkiego rodzaju reklamy w sposób do tej pory niespotykany. Nie ma charakteru zachwalania produktu, a nawet budowania wizerunku marki. Efektem pozycjonowania jest wskazanie potencjalnemu klientowi, że istnieje możliwość i możliwość tę znajdzie pod zaproponowanym mu przez wyszukiwarkę (nie przez reklamodawcę!) adresem. Internauta zostaje poinformowany i ceni sobie uzyskaną informację. Podświadomie nadaje jej także rangi uznając, że im wyżej zamieszczony został dany wynik wyszukiwania, tym kryjąca się pod nim strona w lepszy sposób spełni jego oczekiwania.

To jest promocja oparta na wiedzy

Nie jest to bynajmniej buzzword świata marketingu. Do skutecznego pozycjonowania potrzebne jest odpowiednie rozeznanie rynku oraz umiejętność zmierzenia siły na zamiary. Pozycjonowanie oparte jest zawsze o pieczołowicie dobrane słowa i frazy kluczowe, które nie tylko dobrze oddają charakter prowadzonej przez zleceniodawcę działalności (np. „fryzura na wesele”, „serwis komputerowy”), nie tylko odnoszą się miejsca świadczenia usługi, jeśli takie ma zastosowanie w danym przypadku, ale wybierane są tak, by nie kolidować z innymi firmami promującymi się na rynku. Niewielka firma nie wygra z molochem, ale może znaleźć swoje nisze, w których go wyprzedzi, a na pewno może pokonać rywali ze swojego przedziału wagowego.

System pozycjonowania

Zapewnienie serwisowi internetowemu dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest proste, ponieważ wymaga zbudowania wiarygodności.

Nie jest to reklama, którą można po prostu kupić

i poprzez taką zachętę przekonać wyszukiwarkę internetową do umieszczenia danej strony internetowej na wysokim miejscu listy wyników. Istnieje możliwość kupowania linków sponsorowanych, które pojawią się ponad wynikami właściwego wyszukiwania z oznaczeniem, że są to linki sponsorowane i takie narzędzie często wykorzystuje się jako wsparcie dla klasycznego pozycjonowania, ale jest ono znacznie mniej efektywne kosztowo i do tego nie spełnia funkcji informacyjnej. Internauta wie, że ma do czynienia z reklamą, więc pomija te wyniki lub ich nawet nie zobaczy, ponieważ narzędzia do eliminowania reklam w przeglądarkach internetowych użytkowników wyłączają widoczność takich wyników.

Jakiej stronie internetowej zaufa wyszukiwarka internetowa?

To nie o zaufanie internauty trwa tutaj walka. Celem pozycjonowania jest ściągnięcie potencjalnego klienta na stronę internetową, co odbywa się zanim jeszcze będzie on mógł sobie wyrobić jakąkolwiek opinię o firmie. Żeby to się stało, przekonany musi zostać robot wyszukiwarki.

Sztuczna inteligencja robotów wyszukiwarek dba o to, by oferować tylko wartościowe treści w wynikach wyszukiwania. Przekonanie robota, że strona Internetowa jest źródłem wiedzy i wartości, których internauta poszukuje, jest wyjątkowo proste. Wystarczy zamieścić na niej jakiekolwiek treści związane z poszukiwanym przez internautę tematem. Osiągniecie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania wymaga już odpowiedniego skonstruowania strony WWW od strony technicznej, na przykład poprzez odpowiednie tytuły i mechanizmy linków wewnętrznych, jak również wpisania jej w szerszy kontekst środowiska wiedzy.

Współczesne roboty wyszukiwarek analizują już nie tylko treść na stronie internetowej, ale także sposób korzystania z niej internauty i co ma kluczowe znaczenie dla pozycji strony, linki do niej z innych serwisów i jakość takich linkujących serwisów. Nieodłącznym elementem usługi pozycjonowania jest zawsze wpisanie strony klienta w kontekst wartościowych odniesień. Roboty są w stanie oceniać jakość proponowanych treści i to robią.

Pozycjonowanie będzie skuteczne, jeśli dobrane zostaną odpowiednie frazy

W każdej sytuacji tą reklamę w internecie wykonuje się w oparciu o starannie wyselekcjonowane frazy i słowa kluczowe, które najlepiej pasują do firmy klienta i dają szansę na pokonanie konkurencji.

Współpraca przy pozycjonowaniu ma charakter partnerski. Podjęcie decyzji o pozycjonowaniu oznacza konieczność wdrożenia specjalnego mechanizmu działania:

I. Zapoznanie się z klientem – na tym etapie klient musi poznać mechanizmy działania firmy pozycjonującej, a specjaliści SEM/SEO muszą poznać profil klienta, charakterystykę jego działalności oraz oczekiwane rezultaty pozycjonowania. Na tym etapie często możliwe jest już ogólne określenie realnych kosztów współpracy.

II. Analiza i dobór fraz – ustalane są frazy, w oparciu o które będzie prowadzone pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli to mają być frazy lokalne np. z dodatkiem miast Konin czy Poznań wówczas potrzebna jest analiza konkurencji w tej właśnie okolicy. Wstępne pomysły zderzane są z realnymi szansami sukcesu na rynku.

III. Audyt – badana jest jakość strony internetowej klienta i wszystkich stron z nim powiązanych. Badaniu podlegają także linki, jakie w punkcie wyjścia prowadzą do klienta.

IV. Budowanie pozycji – optymalizowana jest Internetowa strona działalności firmy klienta, tworzona jest sieć wartościowych linków do jego treści i cały czas prowadzi się monitoring efektów działań w celu ich bieżącej korekcji.

Szczegóły współpracy mogą być bardzo różne. Często pierwszym działaniem jest zbudowanie dla klienta strony od nowa, kiedy indziej należy zlikwidować jego dotychczasowe próby pozycjonowania lub skierować je na zupełnie inne tory. Nieprofesjonalne, wykonywane samodzielnie SEO może przynosić odwrotne efekty.

Ten proces reklamy jest działaniem nastawionym na efekty i jego wielką zaletą jest to, że te efekty mogą być zawsze w prosty sposób śledzone. Posiadamy pełną wiedzę odnośnie pozycji promowanych fraz oraz skuteczności ściągania klientów za ich pomocą. Dlatego wszystkie podejmowane działania są świadome, a ich koszty można natychmiast poddawać ocenie. Dzięki temu jest nie tylko skutecznym narzędziem promocyjnym, ale jest też narzędziem bezpiecznym, gdyż jego koszty można łatwo kontrolować i działania nieprzynoszące pozytywnych rezultatów to tylko niewielki margines.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU
Array
(
    [alias] => pozycjonowanie
    [id_strony] => 17
)