Pozycjonuj się  efektywnie. 

Każdego dnia miliony osób szukają w internecie usług, produktów czy informacji jakie ich interesują.
Daj się odnaleźć w sieci dzięki pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Dokładne zrozumienie tego, czym jest pozycjonowanie, to zawsze klucz do udanej współpracy pomiędzy przedsiębiorcą a specjalistą od pozycjonowania. Jest to bowiem zupełnie nowe podejście do promowania serwisów internetowych, które nie posiada żadnego bliskiego historycznego odpowiednika. Można nawet powiedzieć, że jest to filozofia bycia w Internecie, którą wyewoluowana naturalnie wraz ze wzrostem popularności wyszukiwarek internetowych.

Klasyczna reklama próbuje przekonywać potencjalnego klienta. Proces pozycjonowania nastawiony jest na przekazanie informacji o firmie, jej produktach czy usługach. Ma to kluczowe znaczenie dla jej sukcesu i wcale nie jest działaniem unikalnym dla Internetu. Klasyczne firmy działające tylko w świecie realnym podejmują dokładnie takie same działania.

Mamy tutaj chociażby:

- lokalizacje w centrach miast, gdzie firmę może zauważyć wiele osób;

- umiejscawianie firm przy szlakach komunikacyjnych;

- poszukiwania tak zwanej „kotwicy”, czyli otwieranie siedziby obok bardzo popularnego, uczęszczanego podmiotu;

- grupowanie podmiotów, dzięki któremu kilka firm z tej samej branży przyciąga więcej ludzi pomimo konkurowania z sobą;

- reklamy outdoor pozwalające identyfikować firmę z daleka.

Kiedy świat komercji przeniósł się do Internetu, zaczęto podejmować podobne działania, chociaż tutaj nie ma już bezpośredniej możliwości zlokalizowania się w centrum Internetu, bo takiego nie ma, a wszelkiego rodzaju grupowanie się po prostu nie działa. Można oczywiście umieszczać swoje reklamy w popularnych miejscach i rozsyłać ludziom po skrzynkach poczty elektronicznej maile-ulotki, ale internauci robią z nimi to samo, co my zwykle robimy z papierowymi ulotkami – zobaczymy je i po chwili nie pamiętamy, co na nich było.

Pozycjonowanie stron www jest w stanie zidentyfikować jeden ważny węzeł drogowy w Internecie. Są nim wyszukiwarki internetowe. Są one niczym punkty informacji turystycznej. Restaurator chce, by punkt tego typu informował o jego restauracji. Dzięki temu turysta ma szansę go odwiedzić. Turysta jest jak internauta – po prostu nie wie, jakie ma w danym miejscu opcje.

Szukając produktów i usług internauta udaje się do wyszukiwarki i pyta ją, w jakie miejsce może się udać, by zaspokoić swoje potrzeby. Wyszukiwarka zwraca mu zazwyczaj tysiące, jeśli nie miliony możliwości, więc w naturalny sposób internauta bierze pierwsze kilka wyników z listy i sprawdza, co te firmy mają mu do zaoferowania. Jest to mechanizm banalnie prosty i intuicyjny, w pełni naturalny i niewymuszony, pozbawiony elementu perswazji i narzucania się ze swoją ofertą. To internauta odkrywa firmę, a nie ona mu się prezentuje. A przynajmniej takie wrażenie odnosi internauta.

Sukces pozycjonowania opiera się na wrażeniu odnoszonym przez internautę, że to on znalazł firmę.

Pozycjonowanie to forma obiektywnej informacji

Współczesny potencjalny klient jest wyczulony na fałsz i wszelkiego rodzaju reklamy w sposób do tej pory niespotykany. Nie ma charakteru zachwalania produktu, a nawet budowania wizerunku marki. Efektem pozycjonowania jest wskazanie potencjalnemu klientowi, że istnieje możliwość i możliwość tę znajdzie pod zaproponowanym mu przez wyszukiwarkę (nie przez reklamodawcę!) adresem. Internauta zostaje poinformowany i ceni sobie uzyskaną informację. Podświadomie nadaje jej także rangi uznając, że im wyżej zamieszczony został dany wynik wyszukiwania, tym kryjąca się pod nim strona w lepszy sposób spełni jego oczekiwania.

Pozycjonowanie będzie skuteczne, jeśli dobrane zostaną odpowiednie frazy

W każdej sytuacji tą reklamę w internecie wykonuje się w oparciu o starannie wyselekcjonowane frazy i słowa kluczowe, które najlepiej pasują do firmy klienta i dają szansę na pokonanie konkurencji.

Współpraca przy pozycjonowaniu ma charakter partnerski. Podjęcie decyzji o pozycjonowaniu oznacza konieczność wdrożenia specjalnego mechanizmu działania:

I. Zapoznanie się z klientem – na tym etapie klient musi poznać mechanizmy działania firmy pozycjonującej, a specjaliści SEM/SEO muszą poznać profil klienta, charakterystykę jego działalności oraz oczekiwane rezultaty pozycjonowania. Na tym etapie często możliwe jest już ogólne określenie realnych kosztów współpracy.

II. Analiza i dobór fraz – ustalane są frazy, w oparciu o które będzie prowadzone pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli to mają być frazy lokalne np. z dodatkiem miast Konin czy Poznań wówczas potrzebna jest analiza konkurencji w tej właśnie okolicy. Wstępne pomysły zderzane są z realnymi szansami sukcesu na rynku.

III. Audyt – badana jest jakość strony internetowej klienta i wszystkich stron z nim powiązanych. Badaniu podlegają także linki, jakie w punkcie wyjścia prowadzą do klienta.

IV. Budowanie pozycji – optymalizowana jest Internetowa strona działalności firmy klienta, tworzona jest sieć wartościowych linków do jego treści i cały czas prowadzi się monitoring efektów działań w celu ich bieżącej korekcji.

Szczegóły współpracy mogą być bardzo różne. Często pierwszym działaniem jest zbudowanie dla klienta strony od nowa, kiedy indziej należy zlikwidować jego dotychczasowe próby pozycjonowania lub skierować je na zupełnie inne tory. Nieprofesjonalne, wykonywane samodzielnie SEO może przynosić odwrotne efekty.

Ten proces reklamy jest działaniem nastawionym na efekty i jego wielką zaletą jest to, że te efekty mogą być zawsze w prosty sposób śledzone. Posiadamy pełną wiedzę odnośnie pozycji promowanych fraz oraz skuteczności ściągania klientów za ich pomocą. Dlatego wszystkie podejmowane działania są świadome, a ich koszty można natychmiast poddawać ocenie. Dzięki temu jest nie tylko skutecznym narzędziem promocyjnym, ale jest też narzędziem bezpiecznym, gdyż jego koszty można łatwo kontrolować i działania nieprzynoszące pozytywnych rezultatów to tylko niewielki margines.

Istota pozycjonowania stron www

Są to działania optymalizacyjne zgodne z zaleceniami Google mające na celu zasugerowanie wyszukiwarkom internetowym z Google na czele, że promowana przez nas strona internetowa jest tym, czego poszukuje użytkownik. Nie pojawiają się tutaj żadne nieetyczne czy wprowadzające kogokolwiek w błąd działania. Celem wyszukiwarek internetowych jest dostarczanie ich użytkownikom najbardziej wartościowych wyników wyszukiwania, czyli najlepszego adwokata w Warszawie, najlepszego sklepu komputerowego w Krakowie lub chociażby najbardziej godnej odwiedzin restauracji w Radomiu. W dzisiejszym świecie coraz częściej chodzi też po prostu o produkt czy usługę dostępną w Internecie.

Każdy z przedsiębiorców prowadzących takie i w zasadzie wszystkie inne rodzaje firm dąży do tego, by zaoferować swoim klientom najlepsze produkty i usługi z najlepszymi warunkami ich świadczenia. Dzięki pozycjonowaniu ma szansę na dotarcie do klienta, ponieważ przekonuje wyszukiwarkę, że jego propozycja w ogóle istnieje, a potem pokazuje jej, że warto właśnie ją zaproponować potencjalnemu klientowi.

Wysokie pozycje w wyszukiwarce

Pozycjonowanie, czyli wysokie miejsce w wyszukiwarce dla konkretnych fraz jest tak ważne z 3 głównych powodów:

I. Wszyscy szukamy w Internecie - to wcale nie przesada. Raporty odnośnie polskiego rynku mówią, że miesięcznie z usług tylko największej wyszukiwarki na świecie, Google, korzysta aż 30.000.000 osób w naszym kraju. Jest to gigantyczna ilość osób, praktycznie wszyscy uczestnicy rynku, więc nie można pomijać tego kanału docierania do nich.

II. PTo nie jest reklama - według różnych statystyk około połowa wszystkich polskich internautów, a według niektórych doniesień blisko 2/3 osób, korzysta z różnego rodzaju narzędzi mających na celu blokowanie treści reklamowych, także tych rozpowszechnianych za pomocą portali społecznościowych. Czasami nawet Facebook jest całkowicie zablokowany, do użytkowników nie docierają reklamy pojawiające się na strony internetowe, a polski internauta może nawet nie pamiętać, czym jest pop-up. Reklama jest przez nas aktywnie zwalczana i nikt jej już od dawna nie wierzy. Pozycjonowanie nie jest reklamą, chociaż zawiera także elementy reputacyjne, ponieważ wiemy, że wyszukiwarki szukają dla nas najlepszych wyników i ufamy, że to właśnie robią.

III. Skuteczność i efektywność - pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią promocji elektronicznej ze względu na to, że jest zadziwiająco skuteczne i do tego generuje minimalne koszty w odniesieniu do rezultatów. Możliwe jest to dzięki temu, że wiele działań prowadzonych w tym kierunku może być skupionych na samej firmie i jej stronie internetowej, dzięki czemu wymagane wysiłki są minimalne. Co więcej, zawsze dociera do tych osób, do których powinno. Z efektami pozycjonowania zetknie się tylko też użytkownik Internetu, który aktywnie poszukuje rzeczy promowanych. Jest to najskuteczniejsze możliwe targetowanie treści promocyjnych.

To jest promocja oparta na wiedzy

Nie jest to bynajmniej buzzword świata marketingu. Do skutecznego pozycjonowania potrzebne jest odpowiednie rozeznanie rynku oraz umiejętność zmierzenia siły na zamiary. Pozycjonowanie oparte jest zawsze o pieczołowicie dobrane słowa i frazy kluczowe, które nie tylko dobrze oddają charakter prowadzonej przez zleceniodawcę działalności (np. „fryzura na wesele”, „serwis komputerowy”), nie tylko odnoszą się miejsca świadczenia usługi, jeśli takie ma zastosowanie w danym przypadku, ale wybierane są tak, by nie kolidować z innymi firmami promującymi się na rynku. Niewielka firma nie wygra z molochem, ale może znaleźć swoje nisze, w których go wyprzedzi, a na pewno może pokonać rywali ze swojego przedziału wagowego.

System pozycjonowania

Zapewnienie serwisowi internetowemu dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest proste, ponieważ wymaga zbudowania wiarygodności. Istnieje możliwość kupowania linków sponsorowanych, które pojawią się ponad wynikami właściwego wyszukiwania z oznaczeniem, że są to linki sponsorowane i takie narzędzie często wykorzystuje się jako wsparcie dla klasycznego pozycjonowania, ale jest ono znacznie mniej efektywne kosztowo i do tego nie spełnia funkcji informacyjnej. Internauta wie, że ma do czynienia z reklamą, więc pomija te wyniki lub ich nawet nie zobaczy, ponieważ narzędzia do eliminowania reklam w przeglądarkach internetowych użytkowników wyłączają widoczność takich wyników.

Czym jest SEM?

(ang. Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach)

SEM są to działania w internecie polegające na promocji stron www poprzez zwiększenie ich widoczności w naturalnych (organicznych), ale także płatnych wynikach wyszukiwania np. dzięki kampaniom reklamowym Google AdWords, czy pozycjonowaniu stron internetowych.

 



Jakiej stronie internetowej zaufa wyszukiwarka internetowa?

To nie o zaufanie internauty trwa tutaj walka. Celem pozycjonowania jest ściągnięcie potencjalnego klienta na stronę internetową, co odbywa się zanim jeszcze będzie on mógł sobie wyrobić jakąkolwiek opinię o firmie. Żeby to się stało, przekonany musi zostać robot wyszukiwarki.

Sztuczna inteligencja robotów wyszukiwarek dba o to, by oferować tylko wartościowe treści w wynikach wyszukiwania. Przekonanie robota, że strona Internetowa jest źródłem wiedzy i wartości, których internauta poszukuje, jest wyjątkowo proste. Wystarczy zamieścić na niej jakiekolwiek treści związane z poszukiwanym przez internautę tematem. Osiągniecie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania wymaga już odpowiedniego skonstruowania strony WWW od strony technicznej, na przykład poprzez odpowiednie tytuły i mechanizmy linków wewnętrznych, jak również wpisania jej w szerszy kontekst środowiska wiedzy.

Współczesne roboty wyszukiwarek analizują już nie tylko treść na stronie internetowej, ale także sposób korzystania z niej internauty i co ma kluczowe znaczenie dla pozycji strony, linki do niej z innych serwisów i jakość takich linkujących serwisów. Nieodłącznym elementem usługi pozycjonowania jest zawsze wpisanie strony klienta w kontekst wartościowych odniesień. Roboty są w stanie oceniać jakość proponowanych treści i to robią.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU