Oferta pozycjonowania stron

Pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią promocji elektronicznej ze względu na to, że jest zadziwiająco skuteczne i do tego generuje minimalne koszty w odniesieniu do rezultatów. Możliwe jest to dzięki temu, że wiele działań prowadzonych w tym kierunku może być skupionych na samej firmie i jej stronie internetowej, dzięki czemu wymagane wysiłki są minimalne. być skupionych na samej firmie i jej stronie internetowej, dzięki czemu wymagane wysiłki są minimalne.

Co jesteśmy w stanie zaoferować?

Poprzez pozycjonowanie stron specjalista SEO jest w stanie zaoferować klientowi korzyści pojawiające się w kilku różnych systemach odniesienia.
Oferta pozycjonowania to tak naprawdę:

I. Zwiększenie obrotów firmy, zdobywanie nowych klientów i ekspansja na rynku;

II. Skuteczna walka z konkurentami i uzyskiwanie przewagi rynkowej;

III. Budowanie renomy firmy oraz poprawianie wizerunku marki.

IV. Zwiększenie obrotów firmy, zdobywanie nowych klientów i ekspansja na rynku

Jest to cel pierwotny pozycjonowania, którego nie należy mylić z celem szczegółowym, celemoperacyjnym, którym naturalnie jest wysokie miejsce w wynikach naturalnych danej wyszukiwarki internetowej.

Statystyki są tutaj wręcz przytłaczające

30.000.000 osób -> tylu unikalnych użytkowników posiada polska wersja wyszukiwarki Google w ciągu każdego miesiąca

95% -> taki odsetek osób korzystających z wyszukiwarki Google korzysta z pierwszej strony wyników, kiedy poszukuje towarów i usług 28.500.000 osób -> tyle osób liczy sobie potencjalna grupa klientów firm korzystających z usług pozycjonowania, a reszta może do nich dotrzeć innymi sposobami 1.500.000 osób -> do jedynie tej grupy docierają firmy, które nie korzystają aktywnie z pozycjonowania.

Te statystyki prezentują się jeszcze bardziej dosadnie, jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak traktowane jest konkretne miejsce w wynikach wyszukiwania. Wiele zależy tutaj oczywiście od konkretnej branży i danego wyszukiwania szczegółowego, ale jeśli uwzględnić kilka badań i wyciągnąć z nich średnia, dowiadujemy się, że:

50% osób otwiera pierwszy wynik wyszukiwania

35% osób otwiera drugi wynik wyszukiwania

30% osób otwiera trzeci wynik wyszukiwania

Kolejne wyniki wyszukiwania są oglądane przez co najwyżej co 5 internautę każdy. Jedna osoba zwykle otwiera więcej niż jeden odnośnik. Trzeba pamiętać, że współczesny internauta zazwyczaj otwiera hurtowo 3-5 pierwszych wyników wyszukiwania, ale jeśli znajdzie produkt już za pierwszym razem, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że nawet jeśli porówna ofertę z innymi wynikami wyszukiwania, jego porównanie ograniczy się do co najwyżej 1-2 kolejnych wyników.

Jaki z tego wniosek?

14.250.000 internautów w naszym kraju to osoby, które zawsze otwierają pierwszy link wśród wyników naturalnych od Google. Tak duży jest potencjalny zbiór nowych klientów dla firm, które do tej pory nie korzystały z wyszukiwania. Nie wszystkie te osoby będą wyszukiwały w danym czasie produktów oferowanych przez daną firmę, ale kiedy będzie im potrzebne właśnie coś z oferty promowanej firmy, trafią najpierw do niej. Co więcej, nie ma tutaj kosztu jednostkowego, więc wydatki na promocję nie zwielokrotnią się, jeśli do firmy zacznie nagle trafiać znacznie więcej osób.

II. Skuteczna walka z konkurentami i uzyskiwanie przewagi rynkowej Drugi element oferty pozycjonowania to budowanie realnej przewagi konkurencyjnej nad innymipodmiotami na rynku. Powyższe statystyki bardzo dobrze pokazują, w jaki sposób to działa. Jakie bowiem ma znaczenie oferta firmy, której klient nigdy nie pozna?

Typowy internauta to osoba, która otwiera pierwsze trzy linki naturalne z wyników wyszukiwania i pomiędzy nimi dokonuje wyboru. Jakie w takim układzie ma znaczenie, co do zaoferowania ma firma czwarta? Jeśli oferta znajduje się w top10 wyników, istnieje jeszcze szansa, że zostanie ona przez klienta sprawdzona i porównana, ale jeśli oferta pojawia się poniżej top10, na kolejnych stronach wyszukiwania, jest to miejsce, do którego zaglądają tylko osoby poszukujące bardzo specyficznych towarów i usług, a najczęściej są to osoby próbujące zgłębić jakiś temat, osoby nie będące potencjalnymi klientami. Różne badania pokazują, że na drugą stronę wyników wyszukiwania Google w ciągu miesiąca nie zagląda ani razu 90-95% internautów, co oznacza, że nawet w najlepszym przypadku dla firmy rezygnującej z pozycjonowania jej szanse na jakiekolwiek zauważenie przez klienta są znikome.

Jeśli coś nie pojawia się w Google, równie dobrze dla klienta może nie istnieć, a miejsce poza top10 to w praktyce otchłań.

Dokładna analiza rynku pokazuje, że jakość oferty wcale nie jest ściśle skorelowana z wysokim miejscem na liście wyszukiwania naturalnego, a w wielu branżach, zwłaszcza w handlu detalicznym, najwyższe miejsca wcale nie są zarezerwowane dla najlepszych ofert. Wręcz przeciwnie. W handlu detalicznym bardzo często lepsze oferty można znaleźć w mniejszych sklepach na niższych miejscach.

Pozycjonowanie może oznaczać i bardzo często oznacza pokonanie konkurenta, który jest w stanie zaoferować realnie lepszy produkt.

III. Budowanie renomy firmy oraz poprawianie wizerunku marki Trzecim realnym zyskiem uzyskiwanym dzięki usługom pozycjonowania jest poprawa wizerunku marki. Jest to efekt paradoksalny, który nie był planowany w pierwszych działaniach pozycjonowania i pojawił się całkowicie naturalnie. Spowodowany jest on efektami psychologicznymi, jakie wywołuje u człowieka każda uporządkowana lista czy ranking, a wyniki wyszukiwania mają taką właśnie postać.

Wyniki wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach, na przykładzie Google, dzielą się na wyniki sponsorowane i naturalne. Wyniki sponsorowane związane są z AdWords, czyli płatnymi reklamami wyświetlanymi na szczycie wyników i oznaczonymi jako takie. Reklamy tego typu mogą pojawiać się także z boku listy wyszukiwania. Wielu użytkowników wyszukiwarek, zwłaszcza w Polsce, blokuje tego typu reklamy. Szacuje się, że w polskich warunkach filtrowane jest około 30% wszystkich wyszukań, a na komputerach osobistych, głównej platformie zakupowej, ten odsetek może być nawet dwukrotnie wyższy. Nawet jeśli internauta zobaczy reklamę AdWords, nie będzie jej ufał. Polski klient jest wyjątkowo wyczulony na reklamę.

Wyniki naturalne to zupełnie inna kwestia. Psychologowie dowiedli, że wyniki wyszukiwarki większość internautów taktuje jako zupełnie niezależne i nastawione na zaprezentowanie użytkownikowi możliwienajlepszych wiadomości. Jest to oczywiście cel Google i innych wyszukiwarek, ale jego praktyczna realizacja, pomimo wielkiej rewolucji jakościowej na tym polu w ostatnich latach, cały czas jest niemożliwa do faktycznej realizacji. W realiach rynkowych praktycznie niemożliwe jest uzyskanie wysokiej pozycji dla jakiejkolwiek frazy bez intensywnych działań z zakresu pozycjonowania, a takie same wysiłki są w stanie z łatwością wypromować stronę, która tak naprawdę nie działa i jest jedynie szablonem przygotowywanym dla przyszłego klienta.

Mechanizm refutacyjny, mówiąc w skrócie, polega na tym, że potencjalni klienci firmy zakładają, że jest to firma bardzo dobra tylko dlatego, że znalazła się na wysokim miejscu wyszukiwania. W ten sposób, nawet jeśli klient faktycznie nie skorzysta z odnośnika, i tak zauważy firmę i będzie posiadał wiedzę o jej marce. Marka będzie rozpoznawalna, co jest wartością samą w sobie na przyszłość.

Pozycjonowanie stron internetowych to przedsięwzięcie obejmujące wiele aspektów, w tym także kwestie wychodzące poza bezpośrednie korzyści rynkowe dla przedsiębiorcy.

Modyfikacja zasobów własnych firmy

Ważną rzeczą, o której musi pamiętać każda osoba zainteresowana pozycjonowaniem swojej strony internetowej, jest także fakt, iż roboty wyszukiwarek zwracają baczną uwagę na jej formę. W niektórych przypadkach już samo przekształcenie strony internetowej jest w stanie sprawić, że cel pozycjonowania zostanie osiągnięty, chociaż nie jest to sytuacja, na którą można się realnie nastawiać.

Przebudowa strony internetowej firmy bynajmniej nie oznacza wtłoczenia jej w różne sztuczne formy mające na celu oszukiwanie robotów. Wręcz przeciwnie, ponieważ zadaniem robotów indeksujących jest poznawanie stron z punktu widzenia internauty i w ten sposób je opisują. Praktyka optymalizacji strony internetowej na potrzeby wyszukiwania oznacza bardzo często poprawienie logicznego układu treści prezentowanych na stronie i zmodyfikowanie jej tak, by łatwiej było na niej nawigować. Na dalszy plan odsuwane są kwestie techniczne tak, by nie przeszkadzały w odbiorze treści serwisu, a szata graficzna zostaje odświeżona oraz okrojona. Ma to na celu przyspieszenie ładowania się strony i jeszcze większą poprawę jej przejrzystości. Wszystkie te działania razem poprawiają odbiór witryny także dla zwykłego odbiorcy, więc pozycjonowania nie należy traktować tylko jako zabiegu czysto technicznego.

Pozycjonowanie stron internetowych może być jedynie elementem szerszych działań promocyjnych. Wskazywane wyżej statystyki pokazują, że w pierwszy wynik na liście linków naturalnych klika około połowy internautów, co jednak pozostawia drugą połowę użytkowników niezagospodarowaną. Możliwe jest wpisywanie pozycjonowania w systemy połączone chociażby z AdWords, ponieważ pomimo blokowania ich przez bardzo dużą część internautów, koszty takich systemów związane są ich realna skutecznością. Poprzez odpowiednio skrojone działania możliwe jest nawet zmonopolizowanie niektórych fraz tak, że internauta nie będzie miał praktycznie dostępu do ofert konkurencyjnych.

Monitoring pozycjonowania

Przy wszystkich zaletach i korzyściach płynących z pozycjonowania, nie mniej ważne jest to, że jest to usługa świadczona z zapewnieniem pełnego systemu monitorowania jego efektów. Wszystkie działania z zakresu pozycjonowania podlegają nieustannej analizie i z czasem ich skuteczność zawsze rośnie dzięki licznym poprawkom w wykorzystywanej strategii. Nieodłącznym elementem oferty pozycjonowania jest zawsze badanie jego efektów.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU
Array
(
    [alias] => oferta-pozycjonowania-stron
    [id_strony] => 19
)