Blog o pozycjonowaniu, tworzeniu stron i sklepów internetowych

Nasze działania marketingu internetowego sprawią, że będziesz bardziej widoczny w Internecie.
Ilość wejść na Twoją stronę internetową oraz zainteresowanie klientów wzrośnie.

Czym jest pozycjonowanie stron?

data dodania: Pozycjonowanie stron
Czym jest pozycjonowanie stron?
  1. Internauta potrzebuje produktu i usługi, często wysoce niedookreślonej;
  2. Internauta poszukuje firmy gotowej do zaoferowania mu tej usługi lub rzeczy;
  3. Internauta chce otrzymać możliwie najlepszą ofertę pod względem ceny i jakości;
  4. Internauta woli skorzystać z firmy sprawdzonej i posiadającej dobrą reputację.

Pozycjonowanie jest w stanie sprawić, że pozycjonowana firma będzie się przedstawiała jako podmiot, który jest w stanie zrealizować wszystkie te potrzeby:

  • Prosto przed oczami internauty pojawia się firma oferująca „kostkę brukową”, czy „usługi remontowe w Warszawie” i internauta może już na jej witrynie sprecyzować, co jest mu dokładnie potrzebne;
  • Link wyświetlony internaucie prowadzi prosto do miejsca, gdzie dostanie swój produkt czy usługę. Poszukiwania skończone. Internauta oszczędza czas i wysiłek;
  • Internauta otrzymał całą listę wyników, na której szczycie była pozycjonowana firma i zakłada, że skoro akurat ten wynik jest pierwszy, jest to wynik najlepszy (jest to udowodniony naukowo mechanizm psychologiczny, ale też cel działania wyszukiwarki internetowej)
  • Internauta zakłada, że skoro firma jest na szczycie wyników wyszukiwania, jest liderem rynku. Wywołanie takiego przekonania u klienta metodami klasycznej reklamy jest niewspółmiernie kosztowne.

Jak widać, pozycjonowanie stron www np. w Koninie czy Poznaniu jest przede wszystkim realizowaniem potrzeb samego klienta, ale pozwala też zapanować nad wolnym rynkiem.

Handel internetowy to jak dotąd najlepsza aproksymacja teoretycznego wolnego rynku, jaka kiedykolwiek udało się stworzyć.

Profesjonalne pozycjonowanie, co zawsze należy podkreślać, jest działaniem przede wszystkim informacyjnym. Na wolnym rynku dostarczenie o sobie informacji ma kluczowe znaczenie. Klient ma do wyboru z jego punktu widzenia nieograniczoną ilość dostawców, nawet jeśli w większym lub mniejszym stopniu jest ograniczony poprzez konieczność korzystania z usług w sposób lokalny. Chociaż nikt nie wynajmie firmy remontowej z drugiego końca kraju, poszukiwanie takiej firmy w wyszukiwarce internetowej jest pierwszym krokiem dla większości klientów każdej branży w naszym kraju. Nie różnimy się pod tym względem od innych rozwiniętych krajów. Klient może się orientować w świadczonych lokalnie usługach i oferowanych produktach, ale mimo to pierwsze kroki skieruje do wyszukiwarki internetowej i swoje decyzje będzie opierał właśnie na jej wynikach.

Sytuacja jest już zupełnie oczywista, gdy internauta poszukuje księgarni wysyłkowej.

Pozycjonowanie staje się zatem:

- Narzędziem docierania z produktami i usługami do klientów, także lokalnie;

- Uzyskiwaniem przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami, których dane zostaną zaprezentowane niżej na liście wyszukiwania;

- Pokonywaniem konkurencji poprzez usuwanie ich z najlepszych miejsc w wyszukiwarkach i tym samym ukrywanie ich oferty.

Dzięki pozycjonowaniu uzyskuje się:

  • Zwiększenie liczby odwiedzin własnej strony internetowej;
  • Zwiększenie konwersji (większy odsetek odwiedzin strony kończy się transakcją);
  • Poprawę wizerunku firmy;
  • Osłabienie konkurencji.

Z punktu widzenia praktyki gospodarczej, pozycjonowanie to szereg działań, które muszą zostać podjęte dla uzyskania wysokiego miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Wszystkie wyszukiwarki internetowe dążą do zaprezentowania swoim użytkownikom najlepszych, najtrafniejszych wyników wyszukiwania dla danej frazy. „Najlepsze wyniki” definiują jako strony internetowe, które dostarczają najwięcej wiedzy internaucie i robią to w najwygodniejszy sposób, co mierzy się na trzy sposoby poprzez analizowanie:

A. Strony internetowej pod kątem jej wartości informacyjnej;

B. Zachowań internauty na stronie internetowej;

C. Sieci odwołań do strony (linki).

Pozycjonowanie można rozumieć jako maksymalizację wartości strony oraz jej umiejscowienie w wartościowym układzie odniesienia.

Obszary A, B i C są zawsze przedmiotem aktywnych działań specjalisty od pozycjonowania:

A. Wartość strony – strona internetowa musi mieć logiczny układ, jej eksponowane części muszą zawierać ważne dla użytkownika informacje, a informacje techniczne, na przykład regulaminy, należy w odpowiednie sposób ukrywać. Istnieje wiele zaawansowanych mechanizmów, dzięki wykorzystaniu których specjalista od pozycjonowania jest w stanie przekształcić stronę w celu zmaksymalizowania jej wartości w oczach robotów indeksujących Internet.

B. Zachowania internauty – wyszukiwarki są w stanie analizować zachowania internauty, czyli na przykład określać, jak dużo czasu spędził na stronie internetowej. Ważne jest, by sama promowana strona była w tym względzie wartościowa, ale z punktu widzenia pozycjonowania ta cecha jest jeszcze ważniejsza w sieci odwołań strony.

C. Linki – czynniki A i B można uznać za podstawę do działania, a prawdziwe działanie z zakresu pozycjonowania to tworzenie bazy linków, czyli odniesień w innych serwisach, na blogach, w mediach społecznościowych i wszystkich innych wartościowych miejscach. Promowana strona musi być jak najczęściej linkowana w wartościowych miejscach, by roboty uznały ją za popularną.

Pozycjonowanie opiera się o słowa kluczowe

Listy wyników wyszukiwania powstają zawsze dla konkretnego zapytania i właśnie pod kątem takich zapytań wykonywane jest pozycjonowanie. Zapytania składają się ze słów kluczowych.

Pozycjonowanie jest procesem subiektywnym ponieważ dla każdego wyszukiwania lista wyników będzie inna i kiedy dla wybranych fraz promowana strona będzie na szczycie lub przynajmniej wśród 10 pierwszych wyników dopiero wtedy możemy uznac że ta usługa sie nam powiodła. Odpowiedni dobór słów kluczowych zdecyduje o tym, czy pozycjonowanie się powiedzie. Jest to wybór strategiczny, ponieważ słowa kluczowe muszą pojawiać się w treści strony, a nawet w jej adresie. Słowa kluczowe można dobierać tak, by:

- Unikać konkurencji największych podmiotów, które są w stanie pozycjonować skuteczniej dzięki większym nakładom;

- Łatwo przechwytywać wyszukiwanie bardzo konkretnych produktów i usług przez tzw. frazy długiego ogona;

- Przy minimalnym wysiłku dominować frazy, których nikt inny aktywnie nie wykorzystuje;

- Dominować rynek lokalny poprzez połączenie fraz z odniesieniami do miejsca.

Wybór odpowiednich fraz często uznaje się za kwestię najważniejszą i to tutaj upatruje się największej korzyści z zatrudnienia specjalisty. Źle dobrane fazy oznaczają zmarnowanie wysiłku i wydatków poniesionych na promocję strony. Na tym polu pojawiają się błędy i dlatego nieodłącznym elementem pozycjonowania jest zawsze stały monitoring skuteczności tego procesu.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close