"content is king"

Żeby strona była oceniana jako wartościowa i tym samym trafiała na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania każdego internauty, konieczne jest oparcie jej o treści, które przyciągają uwagę, angażują internautę...

Co oznacza "content is king"?

Poszukiwanie dosłownego tłumaczenia mija się tutaj z celem. Ważne jest to, iż mamy do czynienia z podstawową zasadą wszystkich webmasterów, którzy obecnie mają jakiekolwiek szanse na osiągnięcie sukcesu. Minęły już bezpowrotnie czasy, kiedy strony internetowe można było zapisywać nic nie znaczącym tekstem, wypełniaczem miejsca, zwykle bezsensownym zlepkiem fraz. Współczesna strona internetowa aby miała szanse na bezpieczne pozycjonowanie w wyszukiwarce musi przyciągać odbiorcę, służyć mu, a przede wszystkim oferować mu coś konkretnego. Tym czymś jest właśnie content, czyli realna zawartość. Istnieją odpowiednie zasady umożliwiające skuteczne budowanie strony, z której internauta skorzysta i która będzie w stanie przekazać treści ważne dla jej twórcy. Jedną z takich treści jest na przykład ofertę firmy.

Google nas pilnuje

Internet musi być źródłem informacji. Nie jest to już tylko stwierdzenie idealistyczne, ale realny wymóg, jaki na strony internetowe nakłada wyszukiwarkowy gigant – Google. Żeby strona była oceniana jako wartościowa i tym samym trafiała na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania każdego internauty, konieczne jest oparcie jej o treści, które przyciągają uwagę, angażują internautę i sprawiają, że wraca wielokrotnie do serwisu. W żadnym wypadku nie mogą to być kopie z innych serwisów, nawet jeśli nie mają one nic przeciwko kopiowaniu.

Do kogo kierujemy swoje treści?

Na to pytanie trzeba sobie dokładnie odpowiedzieć, zanim zacznie się tworzyć nową treść na stronie. Należy tutaj podkreślić, że każda grupa odbiorców:

  •  inaczej zachowuje się w Internecie;
  •  szuka innych treści;
  •  skupia się na innych tematach;
  •  korzysta z innego języka.

Stworzenie odpowiedniego języka audio-wizualnego do kontaktowania się z pożądanym odbiorcą jest elementem absolutnie koniecznym, by go zainteresować i zaangażować.

Call to action

Angielskie określenie „call to action” oznacza po prostu wezwanie do działania. Typowy człowiek, w Internecie i poza nim, wykazuje minimum własnej inicjatywy. Jeśli jednak jest poproszony o przekazanie swoich spostrzeżeń i ułatwi się mu to poprzez odpowiednie mechanizmy, chętnie się nimi podzieli. Dotyczy to wszystkich możliwych interakcji internauty ze stronę internetową. Subtelność jest tu niewskazana – należy jasko zakomunikować, co i jak użytkownik może ze stroną
zrobić.

Jak content będzie odnajdowany?

Określenie grupy docelowej pozwala ustalić, w jaki sposób członek takiej grupy będzie poszukiwał interesującej go informacji. W oparciu o to należy odpowiednio przygotowywać swój content. Powinien on opierać się o słowa kluczowe, które dla internauty są ważne a dla nas są potrzebne w celu optymalizacji strony pod proces pozycjonowania.
Trzeba je jasno uwypuklić poprzez umieszczanie ich w treści i przesunięcie do nagłówków.
Kiedy internauta zauważy to, czego szuka, na pewno się tym zainteresuje. Przejrzystość jest ważna
Użytkownik Internetu potrzebuje schludnie i konkretnie podanych informacji. Nie może przedzierać się przez zbite akapity.

Dlatego pamiętaj:

  • Twórz grafiki i opisuj je;
  •  Stosuj niewielkie bloki tekstu;
  •  Odpowiednio formatuj wszystkie wpisy;
  •  Rozłóż treści logicznie i przystępnie.
  •  Niech estetyka pasuje do grupy docelowej.

Zadbaj też o wygodę korzystania ze swoich treści. Dzisiaj królują portale społecznościowe, więc nich internauta ma możliwość szybkiego przekazania znaleziska znajomym przez Twittera, Facebooka czy inny serwis, na którym firma jest obecna. Polubiona firma to firma zapamiętana. Co więcej, w ten sposób uzyskuje się możliwość dotarcia do szerszej grupy osób.

Szanuj odbiorcę

Strona internetowa jest wizytówką każdej firmy. Content musi być z tego powodu nie tylko wartościowy merytorycznie, ale także estetycznie. Oznacza to chociażby poprawność gramatyczną, właściwą odmianę słów i koniecznie prawidłową ortografię. Firma komunikująca się językiem niepasującym do branży i odbiorcy nie zdobędzie zaufania, zwłaszcza jeśli jej treści zawierają błędy, chociażby nieliczne.

To nie jest takie proste

Powyższy opis opiera się o rozwiązania zdroworozsądkowe. Ich realizacja w praktyce nie jest niestety prosta. Laik jest zwykle przekonany, że wszystkie osoby korzystają z Internetu w sposób podobny do niego. Konieczna jest pomoc eksperta, który będzie w stanie przygotować serwis odpowiednio do potrzeb wybranych internautów.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. zamknij

MENU