Blog o pozycjonowaniu, tworzeniu stron i sklepów internetowych

Nasze działania marketingu internetowego sprawią, że będziesz bardziej widoczny w Internecie.
Ilość wejść na Twoją stronę internetową oraz zainteresowanie klientów wzrośnie.

Darmowa reklama firmy w internecie - poznaj 10 skutecznych, trafionych w punkt metod na bezpłatną reklamę

data dodania: Pozycjonowanie stron
Czy realne jest darmowe promowanie własnej firmy w Internecie? Z pewnością kilkadziesiąt lat temu, kiedy reklama miała zupełnie inne oblicze w świecie biznesu, takie stwierdzenie mogłoby się wydawać wręcz absurdalne.

Obecnie głównym nośnikiem reklamy jest Internet, a tutaj jak wiadomo można wiele czynności związanych z promocją własnej firmy wykonać samodzielnie bądź zainwestować w odpłatną reklamę internetową, która jest minimalnym kosztem względem uzyskiwanych zysków. 

Jakie darmowe formy reklamy możesz wykorzystać, aby zaistnieć w sieci, a tym samym skutecznie wypromować swój biznes? Sprawdź poniższą listę bezpłatnych sposobów na reklamę w sieci i skutecznie zwiększ ruch na swojej stronie. 

Spis treści 

  1. Google My Business - wizytówka i lokalizacja firmy na mapie Google 

  1. Skuteczne social media i ich zastosowanie dla biznesu 

  1. Jakie zalety ma e-mail marketing? 

  1. Co to jest pozycjonowanie i jak je wykorzystać?  

  2. Strona internetowa to podstawa biznesu 

  3. Załóż blog firmowy i zachwyć klientów wiedzą 

  4. Czy portale ogłoszeniowe jeszcze działają? 

  5. Katalogi firm nadal istnieją 

  6. Artykuły na zewnętrznych serwisach 

  7. Buzz marketing czyli inaczej marketing szeptany 

  8. Dla kogo jest marketing video? 

  1. Darmowa reklama Twojej firmy w sieci – wnioski 

 

1. Google My Business - wizytówka i lokalizacja firmy na mapie Google 

Jedną z najważniejszych i bezpłatnych form reklamy internetowej jest tak zwana wizytówka Google Moja Firma, którą można założyć samodzielnie za pośrednictwem konta Google. Po zalogowaniu się do konta Google, w odpowiedniej zakładce wystarczy wybrać opcję “załóż profil firmy” i stworzyć samodzielnie pełną wizytówkę firmy ze wszystkimi niezbędnymi danymi. Potem już tylko pozostanie weryfikacja firmy, aby w kolejnym kroku móc cieszyć się darmową reklamą w Google, która będzie dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu.  

Kolejną zaletą posiadania wizytówki Google jest fakt, że Twoja firma stanie się widoczna w wynikach wyszukiwania na Mapach Google (Google Maps). To jedna z najpopularniejszych aplikacji do nawigacji na świecie, z której korzystają miliony użytkowników każdego dnia. 

Co zyskasz po założeniu konta w Google Moja Firma? 

  1. Widoczność w jednej z najpopularniejszych aplikacji nawigacyjnych – Mapy Google 

  1. Posiadanie aktywnej wizytówki Google, która będzie widoczna dla klientów po wpisaniu fraz brandowych 

  1. Możliwość zaistnienia w snippecie Map Google, jaki jest wyświetlany na górze stałych wyników wyświetlania 

Wszystkie wymienione korzyści osiągniesz bez większych nakładów pracy, a co najważniejsze zupełnie za darmo! 

Dodatkowo wizytówka w Google Moja Firma daje ci możliwość opublikowania zdjęć siedziby firmy, swoich topowych produktów czy miejsca wykonywania usług, a nawet zamieszczenia promocyjnych materiałów video oraz innowacyjnego widoku “360 stopni” ukazującego wnętrze firmy. Wizytówka Google to również publikacja wpisu o Twojej firmie oraz pełnej ofercie dla klientów. 

Jakie jeszcze korzyści uzyskasz, decydując się na wizytówkę Google Moja Firma?  

1. Łatwy kontakt klienta z Twoją firmą 

2. Możliwość obserwowania profilu Twojej firmy w sieci 

3. Wzmocniona pozycja marki i większe zaufanie klienta 

4. Wgląd i analiza statystyki ruchu na Twoim profilu firmowym 

Jeżeli nadal zastanawiasz się czy warto założyć wizytówkę w Google, koniecznie zapoznaj się z innymi artykułami, w których szczegółowo zajmujemy się takimi zagadnieniami jak: prawidłowa reklama w Google Maps, pełne wykorzystanie usługi Google Moja Firma oraz widoczność wielu oddziałów firmy za pomocą jednej wizytówki Google. 


 

2. Skuteczne social media i ich zastosowanie dla biznesu 

Żyjemy w dobie wysokich technologii i wszechobecnego Internetu, dlatego niemalże każdy kto ma dostęp do sieci, posiada również konta w mediach społecznościowych. Do najpopularniejszych z nich niezmiennie należą Facebook, Instagram oraz Linkedln, chociaż ich lista jest o wiele dłuższa i wciąż rośnie. 

Dlatego właśnie doskonałym sposobem na promocję i reklamę swojej firmy, jest posiadanie profilu firmowego w social media, dzięki temu możemy w łatwy sposób dotrzeć do szerokiego grona klientów oraz partnerów biznesowych. Przyglądając się statystyce tego zagadnienia, możemy na podstawie danych GUS śmiało powiedzieć, że przeszło 35% polskich przedsiębiorców posiada profile firmowe w różnych social media.  

Nie warto ograniczać się do jednego konta w social media, tutaj najlepszą opcją jest wiele kont firmowych na najpopularniejszych platformach społecznościowych. Samo założenie kont firmowych na social media nie zajmie ci wiele czasu, a pozwoli wybrać taką nazwę, jaka najbardziej pasuje do profilu Twojej firmy.  

Trudno ogarnąć kilka social media w jednym czasie! 

Nawet jeżeli założysz konta firmowe na wielu social media, pamiętaj że samodzielne ich prowadzenie może być trudne i pracochłonne. Dlatego warto zatrudnić jedną bądź kilka osób, które będą odpowiedzialne za promocję w konkretnym serwisie społecznościowym. Zamieszczanie we wszystkich social media takich samych informacji reklamowych nie jest produktywne i może tylko zaszkodzić w reklamie firmy. Istotnym czynnikiem jest regularne publikowanie wartościowych treści, tak aby dbać o właściwe zasięgi i algorytmy w social media. 

3. Jakie zalety ma e-mail marketing? 

Ta metoda promocji firmy jest znana już od wielu lat, dlatego nawet jeżeli wiele osób uważa, że newslettery są coraz mniej popularne i nie dają pożądanych skutków reklamowych, rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Po pierwsze statystyki nie kłamią, a według nich ponad połowa społeczeństwa z całego świata na co dzień korzysta z poczty e mail. Po drugie, osoby które regularnie korzystają z poczty elektronicznej, chętnie zapisują się do nowych newsletter’ów, zwłaszcza jeżeli mogło mieć dzięki temu dodatkowej korzyści w postaci zniżki na zakupy online bądź darmowej wiedzy do pobrania. 

Jeżeli dobrze poszukamy, z pewnością znajdziemy darmowe pakiety rozsyłania newsletterów, dzięki czemu za darmo i w łatwy sposób będzie mogli dotrzeć do dość szerokiego grona potencjalnych klientów. Tutaj także warto pamiętać o ciekawym i innowacyjnym przekazie promocyjnym, jeżeli bowiem klient zapisze się do newslettera, naszym zadaniem będzie zatrzymanie go na dłużej. Oprócz wspomnianej zniżki na zakupy, możemy zaoferować potencjalnemu klientowi ciekawy ebook czy webinar, dzięki któremu zrobimy na nim dobre wrażenie i zachęcimy do pierwszych zakupów bądź skorzystania z usług naszej firmy. 

4. Co to jest pozycjonowanie i jak je wykorzystać? 

Nie każdy wie co to jest pozycjonowanie i w jaki sposób zastosować tą metodę promocji w przypadku własnej firmy. Pozycjonowanie stron internetowych jest czasochłonne i pracochłonne oraz wymaga znajomości najważniejszych zagadnień związanych z narzędziami SEO. Jeżeli jednak należysz do osób, które nie boją się nowych wyzwań, możesz samodzielnie podjąć się pozycjonowania własnej strony firmowej. Tutaj z pomocą przychodzą automatyczne narzędzia do audytów, zwykle oferowane za darmo przez inne serwisy internetowe, jednak różnią się one od specjalistycznych audytów przeprowadzanych przez wykwalifikowanych specjalistów SEO. 

Do najważniejszych narzędzi SEO należą Google Search Console oraz Google Analytics. Są to podstawowe bezpłatne narzędzia od Google, dzięki którym można samodzielnie rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem stron. 

Jeżeli chcesz postawić na pełen profesjonalizm i fachowe podejście do pozycjonowania strony internetowej, warto skorzystać z pomocy specjalistów SEO, którzy znają się na wszystkich narzędziach SEO i wiedzę jak je skutecznie zastosować w promocji firmy w Internecie. 

5. Strona internetowa to podstawa biznesu 

Podstawą każdego biznesu jest strona internetowa. Wiele firm, które działają na rynku ogólnopolskim bądź międzynarodowym, zaczynały właśnie od stworzenia strony internetowej, natomiast ich przeciwieństwem są firmy lokalne, które doskonale funkcjonują bez strony WWW, bazując jedynie na profilu firmowym FB czy wizytówce Google.  

Warto tutaj podkreślić, że posiadanie strony internetowej powinno być nieodłącznym elementem promocji i reklamy każdej firmy, niezależnie od zasięgu jej działalności. Posiadając stronę WWW nie tylko możesz szerzej zaprezentować swoje usługi bądź produkty potencjalnym klientom, ale również masz pełną kontrolę nad opublikowaną treścią. Reklama internetowa na zewnętrznych portalach społecznościowych bądź innych serwisach reklamowych może w każdej chwili zostać usunięta bądź zmieniona przez reklamodawcę, co wpłynie niekorzystnie na wizerunek Twojej firmy.  

Jeżeli zdecydujesz się na stworzenie własnej strony WWW, zdobędziesz stabilną i bezpieczną pozycję w sieci oraz nowe możliwości reklamowe w wersji darmowej i odpłatnej. 

Nie musisz umieć wszystkiego, czasem samodzielne stworzenie strony internetowej może być dla ciebie zbyt trudnym zadaniem. Na rynku istnieje wiele agencji interaktywnych bądź freelancerów, którzy na co dzień zajmują się zakładaniem profesjonalnych stron internetowych dla biznesu. Pamiętaj, że strona internetowa to właściwa i przyszłościowa inwestycja w wizerunek swojej firmy. 

6. Załóż blog firmowy i zachwyć klientów wiedzą 

Czy prowadzenie bloga firmowego to dobra promocja dla własnego biznesu? Czy warto dokładać wszelkich starań i wciąż publikować wartościowe i merytoryczne treści związane tematycznie z profilem naszej firmy? Na oba pytania odpowiedź brzmi twierdząco, albowiem każde informacje związane z twoją firmą są istotne dla potencjalnych klientów i mogą sprawić, że zainteresują się twoją ofertą. Serwis quicksprout.com przeprowadził nawet odpowiednie badania i wykazał, że firmy które prowadzą bloga firmowego, mają zdecydowanie większy ruch na swojej stronie. 

Już dziś załóż blog firmowy i zachwyć klientów wiedzą oraz nowościami z zakresu Twojej działalności. Blog firmowy po miejsce, gdzie możesz publikować wszelkiego rodzaju tematy związane z twoją branżą, zamieszczać artykuły w zgodzie z zasadami SEO dla lepszego pozycjonowania strony oraz sposób dowolny promować swoje produkty i usługi. Zamieszczając na blogu wartościowe treści, pozyskasz wiele linków do Twojej strony, a także będziesz mógł wykorzystać je do publikacji w social media. 

7. Czy portale ogłoszeniowe jeszcze działają? 

Niemalże codziennie powstają nowe sposoby reklamy w Internecie, dlatego dla niektórych portale ogłoszeniowe mogą być przestarzałe i nieskuteczne. Warto jednak podkreślić, że jest to podstawowa a czasami jedyna forma reklamy dla firm lokalnych, które nie mogą pozwolić sobie na odpłatną reklamę internetową.  

To co przemawia za portalami ogłoszeniowymi, to możliwość dodania ogłoszenia szybko, łatwo, a co najważniejsze za darmo. To doskonały sposób na pozyskiwanie klientów lokalnych, dlatego portale ogłoszeniowe są tak popularne wśród małych firm działających na swoim lokalnym rynku. Jeżeli poszukujesz bezpłatnej reklamy w Internecie, skorzystaj z najpopularniejszych serwisów ogłoszeniowych, gdzie możesz nie tylko dodać ogłoszenie o swoich usługach bądź produktach, ale również możesz zamieścić tam link do swojej strony firmowej. 

8. Katalogi firm nadal istnieją 

Kiedy powstał Internet i pierwsze firmy zamieszczały swoje ogłoszenia w sieci, zostały stworzone również tak zwane katalogi online, które były podstawą wyszukiwania innych stron internetowych. Dziś istnieją inne metody reklamy i wyszukiwania firm, mimo to katalogi online nadal istnieją i wiele osób z nich korzysta. 

Katalogi firm to specjalne serwisy internetowe, które zostały stworzone z myślą o publikowaniu w nich za darmo bądź odpłatnie wizytówek w postaci krótkich wpisów. W takim katalogu stron właściciel firmy może zamieścić krótką informację o usługach bądź produktach jakie sprzedaje oraz dodać link do strony firmowej. To doskonały sposób na dodatkową reklamę w sieci oraz odnośnik do strony, który ma znaczenie w procesie pozycjonowania. 

9. Artykuły na zewnętrznych serwisach 

Inną formą reklamę może być artykuł gościnny, który publikowany jest na zewnętrznych serwisach internetowych. W tym celu możesz skorzystać z popularnych serwisów zajmujących się publikowaniem wartościowych treści bądź opublikować artykuł na jednym z blogów swoich kontrahentów biznesowych. Artykuły gościnne mogą być doskonałą formą reklamy w sieci, nawet jeżeli nie posiadasz bloga firmowego czy strony internetowej własnego biznesu. 

W Internecie z pewnością istnieje wiele stron i portali bezpośrednio związanych z branżą twojego biznesu, gdzie chętnie zostanie opublikowany wartościowy artykuł, a w zamian za niego otrzymasz możliwości zareklamowania swojej firmy wraz z dodaniem bezpośredniego linku do strony internetowej bądź profilu social media. 

10. Buzz marketing czyli inaczej marketing szeptany + marketing video

Inną formą reklamy firmy jest regularne udzielanie się w dyskusjach na forach internetowych branżowo związanych z profilem Twojej firmy bądź w komentarzach na innych stronach internetowych. Jeżeli jesteś właścicielem strony internetowej i w sposób regularny bierzesz udział w dyskusjach na forach branżowych, możesz tam zupełnie za darmo zamieścić reklamę swojego biznesu.  

Taki sposób reklamowania swojej firmy wymaga rozwagi oraz poważnego podejścia do tematu, albowiem komentarze zamieszczane na forach internetowych powinny być nieodłącznie powiązane z już rozpoczętym wątkiem tematycznym. Niestosowanie się do zasad panujących na danym forum dyskusyjnym może skutkować nie tylko usunięciem wpisu przez moderatora, ale również zbanowaniem konta wraz z numerem IP przypisanym do Twojego komputera. 

Dla kogo jest marketing video? 

Właściwie każdy, kto prowadzi swój biznes i ma pomysł na nagranie wideo, dzięki któremu wypromuje swoją firmę, może nagrać krótszy bądź dłuższy film wideo, a następnie opublikować go w sieci. Mimo że marketing wideo to wyjątkowo czasochłonny sposób promocji własnego biznesu, warto tutaj podkreślić i jego skuteczność.  

Content wideo to najmłodszy rodzaj reklamy internetowej, za pomocą którego można w sposób ciekawy pochwalić się wiedzą bądź osiągnięciami swojego biznesu. Tutaj nie będziesz potrzebował drogiego sprzętu do nagrywania, wystarczy ci lepszej jakości smartfon bądź laptop, który jest wyposażony w kamerkę internetową. 

Darmowa reklama Twojej firmy w sieci – wnioski 

Czy reklama internetowa własnego biznesu naprawdę może być darmowa?

Który z powyższych sposobów wybrać, aby najskuteczniej zareklamować swój biznes?

Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytania, albowiem każdy biznes składa się z innych czynników i inna forma reklamy może być dla niego bardziej bądź mniej skuteczna.  

Z pewnością żadna reklama internetowa nie jest darmowa, albowiem nawet jeżeli podejmiemy wysiłek stworzenia profilu firmowego w social media, z bloga eksperckiego bądź strony internetowej, za każdym razem zapłacimy własnym czasem jaki będziemy musieli poświęcić w tworzeniu wyżej wymienionych promocji. 

Jeżeli zdecydujemy się na zatrudnienie profesjonalnej agencji SEO, co prawda zapłacimy wskazaną przez agencję kwotę za reklamę, jednak w perspektywie czasu będzie ona o wiele korzystniejsza pod wieloma względami. Specjaliści SEO znają się na wszystkich działaniach reklamowych w sieci, dlatego szybko i kompleksowo przygotują promocje dla wskazanego biznesu, a my będziemy mogli ten czas poświęcić na prowadzenie i stały rozwój własnej firmy. 

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close